The Elder Scrolls Online har 8,5 miljoner spelare

Robot
The Elder Scrolls Online har 8,5 miljoner spelare

Det kan ha passerat World of Warcraft.

#The-elder-scrolls-online, #tes, #wow


Medlem

Inte illa men dock tri-platform.

Medlem

Kan inte annat än tycka det förtjänar framgång!
Lirade en hel del vid release men tappade intresset efter ett halvår, mycket buggar och stora problem med pvp och servrar.

Började lira igen för någon månad sedan och gillar spelet skarpt, är så mycket känsla och atmosfär i det!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Det är 8.5 miljoner sålda spel i februari, inte antal aktiva spelare eller prenumeranter.

Medlem

Himla skumt att det inte finns en trial... Väldigt sugen på att testa, men lägger inte flera hundra när man kanske tröttnar på en timme.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Har spelet blivit bättre? Betan och releasen var helt horribla, inte gett det en chans sen dess.

Medlem

Ge oss ett Elder Scrolls VI istället med co-op. Jag tänkte mig att Elder Scrolls Online kunde vara en bra ide i en stund, men direkt på betan så insåg jag att det bara var ännu ett MMO-spel i mängden och inget speciellt alls.

Medlem

@Buio: korrekt, det är lite olika saker. 8,5 miljoner har köpt och spelat spelet: vilket inte på något sätt är lite med tanke på spelets existenstid dock är det inte bekräftat hur många som faktiskt har en aktiv prenumeration (även om eso+ legat stadigt på ex ps4 store som "top sellibg dlc")

Wow har sannolikt enormt många fler som köpt spelet, men så har det funnits i 10 år också

Medlem

WOW DRÄPARN!


signatur

Meep!

Medlem

Det är lite som att säga att Lineage2 har 40mil spelare, även om kanske några tusen är aktiva☺

Medlem
Skrivet av Halvars90:

Ge oss ett Elder Scrolls VI istället med co-op. Jag tänkte mig att Elder Scrolls Online kunde vara en bra ide i en stund, men direkt på betan så insåg jag att det bara var ännu ett MMO-spel i mängden och inget speciellt alls.

Hade gärna haft ett TES VI med co-op men det gäller att de verkligen gör co-op funktionen perfekt och kompatibel med mods då mods är en väldigt stor del av TES serien (och bethesdas spel generellt).

Releasehästryttare

Lets be real här .. Hade wow skippat månads avgiften så hade +50m spelat det.

Medlem

Kanske skulle testa det igen..
Spelar iof FFXIV nu

Medlem

mmm men så drar blizzard in 100kr+ varje månad på varje spelare också, nog lite cash det ju.


signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Medlem

Började spela det här igen för några veckor sedan och jag tycker det är kul, jag har svårt att spela något spel i särskilt långa perioder men det här har hållit längre än vanligt.

Svårighetsgraden verkar ha sänkts sedan releasen men det är bra mycket mångsidigare nu i alla aspekter, det är definitivt ingen brist på spelare i spelet så det mår uppenbarligen bättre än de flesta spel efter de år som har passerat sedan det släpptes. Skulle nog vilja påstå att det är marknadens bästa MMORPG just nu.

Medlem
Skrivet av Devan:

Lets be real här .. Hade wow skippat månads avgiften så hade +50m spelat det.

WoW skulle säkert öka sin spelarbas rejält. Men är man trött på spelet så är man, oavsett om det är gratis eller inte.

1
Skriv svar