Sonychef om bakåtkompatibilitet: "Varför skulle någon spela det?"

Medlem

ÄVEN om ingen spelar så skulle många gilla känslan av att kunna spela ps1,ps2,ps3 på en Ps4. Delvis för att DU kan och att möjlighenten finns. OCH majoriteten skulle uppskatta det väldigt mycket. Genom att låsa upp funktioner som drivs mycket av nostalgi så skapar man luycka. Jag skulle mycket gärna vilja kunna köra ps1,ps2,ps3 på en ps4 utan tvekan =).

Medlem

@laban005: ja men vi är ju inte ensamma heller. Enligt artikeln jag länkade i min andra post är de ju väldigt få som utnyttjar bakåtkompabiliteten på xbox one. Det e klart alla vill ha de. De vill jag med. Men allt kräver ju arbete. Hade man velat ha de om dom tog betalt för det? Knappast...

Medlem

@oDIRTDIVERo: ja jag vet, hört det tidigare också, att folk inte använder det i så stor utsträckning. Förstår verkligen varför man inte lägger till såna funktioner, jag har t ex köpt RDR på xbox one för att kunna spela om det, har varken startat det eller nåt annat 360-spel.

Medlem

PS3 kan jag ibland vilja ha bakåt på, precis som xbox one med 360 spel, dessa 2 generationer skiljer sig inte mycket grafiskt och finns fortfarande mycket bra ps3 spel jag inte hunnit spela, har dock inget intresse alls i att spela ps1 o ps2 spel på min ps4

Medlem
Skrivet av Justin Time:

Klart som tusan att bakåtkompatibilitet generar intäkter, vet inte om du är medveten om det men på xbox one där kan folk köpa xbox 360spel och dlc.
Bakåtkompatibilitet innebär inte bara att folk kan lira sina gammla spel, folk kan köpa gammla spel som dom vill ha, och vad jag förstått så säljer gammla spel bra.

Tillåt mig att förklara. Hur skulle Sony tjäna pengar på, att någon kan sätta in sin gamla skiva för PS1/2/3 i sin konsol och spela?

Medlem

Hur fan blev han en chef? Jag har velat ha bakåtkompabilitet sedan Playstation 3 då jag älskade mina Playstation 1 och 2 spel. Nu har jag Playstation 1 och 2 spel som bara ligger och dammar då mina gamla enheter inte fungerar.

Medlem

Den enda viktiga retrotiteln, Mark of Kri, finns ju redan att köpa på PSN store så jag förstår inte alls vad folk ska bråka om. Eller de kunde ju såklart ha SSX3 också.

Medlem

@Jeehao: klart det skulle vara smidigt men det skulle antagligen kosta mer än det smakade, det är ju själva poängen, även om han har svårt att säga det på ett smakfullt sätt. Tekniken måste ju utvecklas, kan ju inte vara bakåtkompatibelt i all oändlighet, kanske dåliga liknelser men kassettband blev cd-skivor och vhs blev dvd, vill man uppleva nåt av de så får man använda tidsenlig produkt.

Medlem

"Det finns inget skäl till att någon skulle vilja ha en dator i sitt hem."
/Ken Olsen, Digital, 1977.


signatur

autograph

Medlem

"Varför skulle man vilja ha en bärbar dator egentligen?
Maria Borelius tycker det verkar helt oanvändbart."

http://feedproxy.google.com/~r/prylfeber/~3/iifrn9CHhHY/


signatur

autograph

Avstängd
Skrivet av Dudinkalv:

0 insyn i vad konsumenterna faktiskt vill ha. Skrämmande.

Yap! Och var inte ett av skälen till att dom tog bort ps2 stödet på sp3an grundat på att "ingen" köpte ps3 spel, lol!? Alla nyttjade bakåtkompatibiliteten. Schizofrent?, det här bolaget?

Medlem

Jag spelar fortfarande på Psx Saturn CD32 Ps2 Xbox Xbox360 Dreamcast wii megadrive Amiga 1200
Jag tror den här överbetalda chefen inte vet ett skit om spel bara pengar

12
Skriv svar