Playstation VR har "bara" sålt i en miljon exemplar

Medlem

@SunShine: hololens finns i alla högsta grad. Kostar 30000kr. Har knappt någon prestanda alls (cpu/gpu sitter på huvudet). Värst av allt är dock att FOV är en liten patetisk fyrkant i mitten av glasögon. Det är inte alls så häftigt som alla videofilmer visar.

Medlem
Skrivet av Dumlen:

Riktigt billig? tror den går på nåt liknande som Vive när man väl kommer till kritan, iaf i rena vr-delar. Dock är väl en VR-kompatibel PC dyrare än en PS4, men ska man räkna in en bättre tv för att t ex utnyttja en PS4 Pro fullt ut så hamnar man i samma prisklass.

Kollar man på bara VR-hårdvaran med samma tillbehör så är en HTC Vive 200kr billigare än den billigaste PS4 pro + PSVR + Kamera + Move bundlen.

Oculus rift med oculus touch är 1200kr billigare än ps4 pro-bundlen.

Ska du räkna med PS4 Pro för PS VR måste du även räkna med en PC som kan hantera VR i priset för HTC Vive och Oculus Rift.


signatur

Time flies like the wind
Fruit flies like bananas

Medlem

FarPoint gjorde mig till en PSVR believer! Den upplevelsen enbart är för mig värd varenda slant jag lagt ut på systemet. Prislöst att krypa ihop bakom en sten och luta sig fram och pumpa facehuggers fulla med bly med hagelbrakaren just innan dom landat på ens fejs.. Känner nästan hur jag slickar bort grönt slem runt läpparna sedan. Bästa VR upplevelsen hittills, rekomenderas!!

Medlem
Skrivet av Dave Lister:

Ska du räkna med PS4 Pro för PS VR måste du även räkna med en PC som kan hantera VR i priset för HTC Vive och Oculus Rift.

Du har dock mer användning för en pc generellt sett, även om många gör mkt på sina mobiltelefoner i dagsläget.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem
Skrivet av Dumlen:

Du har dock mer användning för en pc generellt sett, även om många gör mkt på sina mobiltelefoner i dagsläget.

Kanske det, men det krävs ändå en PC som klarar av det.
Du kan inte använda HTC Vive eller Oculus Rift utan en dator.


signatur

Time flies like the wind
Fruit flies like bananas

Medlem
Skrivet av sebrock:

@Anton Q: men dom ser uppenbarligen potentialen allt fler upptäcker varje dag. Annars skulle dom väl lägga ned. Nu uttalar dom istället en vilja att fortsätta resan.

Absolut, dom ville nog som sagt att det skulle gått bättre out of the gate, men dom tvekar nog inte på att det är värt att investera I VR framöver ändå. Att det finns en otrolig potential I VR finns det nog nästan ingen som inte skulle skriva under på, och inte jag heller. Jag känner mig rätt säker på att VR är här för att stanna.

Sedan tror inte jag att potentialen är uppnådd eller översatt I något konkret värdefullt än. Dvs att det inte är en hållbar lockande konsumentprodukt än. Jag tror även att många lite med Sony I täten trodde och/eller satsade på att så inte skulle varit fallet och nu är lätt besvikna. Men som sagt säkert inte avskräckt ifrån att fortsätta satsa på VR framöver.


signatur

subterranean homesick alien

12
Skriv svar