Project Cars 2 har fått releasedatum

Robot
Project Cars 2 har fått releasedatum
Geeks Gaming

Blir ett köp direkt, vill nästan förköpa men samtidigt är det värt risken? Gillar att man såg drifting, speedway och Monaco, fanns även massa mer som jag bara inte kommer på nu...

Medlem

Tycker inte det ser ut som en direkt uppgradering från det första...

Avstängd

Project Cars är riktigt skoj i VR, hoppas detta blir ännu bättre!

Medlem

Blir garanterat köp!

Medlem

Too soon. Varför inte expandera med ännu fler banor och bilar till ett redan riktigt schysst spel? Hade gladeligen köpt.


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Medlem
Skrivet av smuts:

Too soon. Varför inte expandera med ännu fler banor och bilar till ett redan riktigt schysst spel? Hade gladeligen köpt.

Håller med. Det var det jag trodde att de skulle göra. Att använda pCars som ett underlag och fortsätta bygga ut det med expansioner och sånt i flera år. Det var därför jag pledgade till det tidigt i utvecklingen.

Medlem

Hade jag fått bestämma hade det liksom blivit sin egen platform. Expandera på, putsa på. Varför inte liksom? Vad har de för en geniun anledning att "skrota" detta och göra en tvåa i stället?


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Medlem
Skrivet av lolBEEF:

Tycker inte det ser ut som en direkt uppgradering från det första...

Håller med. Grafikmässigt likadant. Men under huven så ska det vara några nya saker såsom "Livetrack 3.0". Banorna förändras medans du kör fast denna gången är saker mer avancerat tillsammans med den nya tire model(däckmodellen? ). Regn, snö, torra underlag påverkar bilen. Allt förändras hela tiden och man är tvungen att fatta beslut innan saker förändras och blir till kaos.

De har även lagt till Rallycross vilket har olika typer av underlag, grus och lera. Spelet ska ha support för ett mycket bättre onlineläge än det första med olika events. Pit-stop ska vara helt omgjort och de har använt motion-capture för depåstoppen med ditt crew som rör sig runt fordonet och byter däck och fyller på med bensin.

Den här gången använder de fotogrammetri för att skapa de nya banorna. Samma typ av teknik som är till bland annat Star Wars Battlefront, Battlefield 1 och Vanishing of Ethan Carter. Alla nya banor är laserskannade samtidigt då de fotograferar allt från luften. Så det ska tydligen vara väldigt exakta mått och väldigt likt de verkliga banorna.

Någon jag vill att spelet ska erbjuda är riktigt bra ljud, väldigt många bilspel och spel överlag struntar i att ha bra ljud. Blir rätt tradigt att köra många varv och lyssna på dåligt ljud monotont ljud.

Har ej provat det första spelet och blir nog att jag hoppar det helt. Har hört och läst att det är en blandad påse av vad alla tycker om det. Men jag ser fram emot detta. Jag älskar sim-racingspel men vet inte vad Project Cars verkligen ska vara för typ av genre. Får se vad det här spelet har att erbjuda då det väl släpps.

Medlem

@TheMadPanda: finns ingen anledning med ett förköp, så varför ta risken?

Medlem

Yes! Här ska förbokas!
Jag vill ha extraprylarna!!
Har det första, som jag förbokade, "Limited Edition".


signatur

autograph

Medlem

Svårt att välja:

"Project Cars 2" Collectors Edition (PC), 1399 kr.
http://cdon.se/spel/project_cars_2_collectors_edition-4042923...

eller

"Project Cars 2" Limited Edition (PC), 499kr.
http://cdon.se/spel/project_cars_2_limited_edition-34023114


signatur

autograph

1
Skriv svar