Utpressningsförsök mot CD Projekt efter stulna Cyberpunk 2077-dokument

Robot
Utpressningsförsök mot CD Projekt efter stulna Cyberpunk 2077-dokument
Medlem

förbannade idioter, fan va arg man blir detta spel ser man emot som fan.. vad är det för kräk som håller på med sånt? bra att dom inte betalar en krona och att det är gamla dokument visserligen men så jävla lågt....

Gnällkuk

Lite win-win känner jag. Om dokumentet släpps för att de inte betalar så blir det ju väldigt bra PR för spelet och studion, dessutom är väl merparten inaktuellt. Inte så mycket att förlora här egentligen.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Tramspellar. Skulle ett läckt designdokument minska intresset för spelet? Knappast så att någon kommer att läsa det och tänka "nä, det här vill jag inte spela längre". CD Project har inget att förlora på att vägra betala och även om de hade det så är det självklart att man inte ger sig för utpressare.

MEG
Medlem

Tråkigt med idioter och bra att det inte skadar CD Projekt och deras kommande spel Cyberpunk 2077.


signatur

Death is only the beginning

Medlem

Tror inget kan kompromissa intresset för CP2077 efter Witcher 3. De kommer ha skyhöga förväntningar på sig men fan om det inte har potential att bli tidernas rpg! Förutsatt att man gillar cyberpunk vill säga

Nåväl, detta gjorde nog bara intresset större


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av Soulless:

Tror inget kan kompromissa intresset för CP2077 efter Witcher 3. De kommer ha skyhöga förväntningar på sig men fan om det inte har potential att bli tidernas rpg! Förutsatt att man gillar cyberpunk vill säga

Nåväl, detta gjorde nog bara intresset större

Kompromettera

Medlem

Hoppas dokumenten publiceras. Kanske visar hur spelet faktiskt ser ut snarare än de lögner CD Projekt skulle sprida för att marknadsföra det.

Medlem
Skrivet av kebbe:

Hoppas dokumenten publiceras. Kanske visar hur spelet faktiskt ser ut snarare än de lögner CD Projekt skulle sprida för att marknadsföra det.

Grattis! Det var nog det dummaste jag har hört idag.

Medlem

Är det inte det att andra bolag kan sno ideér till sina egna spel? Om Cyberpunk utvecklingen är klar 1 - 2 år så kanske några andra hinner få ut sina spel?

Medlem
Skrivet av Maysay:

Är det inte det att andra bolag kan sno ideér till sina egna spel? Om Cyberpunk utvecklingen är klar 1 - 2 år så kanske några andra hinner få ut sina spel?

Bara EA som kan skita ut ett spel på så kort tid. Lär bli ett nytt Mass Effect Andromeda i Cyberpunkmiljö om dom ska släppa inom 2 års tid.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

FML
Medlem
Skrivet av Soulless:

Tror inget kan kompromissa intresset för CP2077 efter Witcher 3. De kommer ha skyhöga förväntningar på sig men fan om det inte har potential att bli tidernas rpg! Förutsatt att man gillar cyberpunk vill säga

Nåväl, detta gjorde nog bara intresset större

Vill inte låta negativ, men vilken basis basera du att de skulle bli tidernas rpg? Från en cinematic teaser?

Medlem

@kentxy:

En kombination av hur fantastiskt bra jag tycker TW3 är, vilka ambitioner de har med CP2077 samt att de har Mike Pondsmith vid sin sida (författaren till bordsrollspelet Cyberpunk och Castle Falkenstein, båda underbara spel som mitt yngre jag spenderat oräkneliga kvällar/nätter med).

Att uag är en cyberpunk/sci-fi nörd utan dess like spelar såklart in också


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

1
Skriv svar