Blizzard söker first person shooter-utvecklare

Robot
Blizzard söker first person shooter-utvecklare
Medlem

Att dom tänker utveckla ett helt nytt fps-spel direkt efter Overwatch ser jag som mycket osannolikt.

Det har uppenbarligen någonting med Overwatch att göra. Antingen Overwatch 2 eller en gigantisk expansion.

Medlem

"unannounced project" behöver inte betyda ny IP. Overwatch-relaterat utav tvekan, förhoppningsvis en stor uppdatering

Medlem

Det står inte att det ska vara en shooter nånstans i arbetsbeskrivningarna, kan lika gärna vara förstapersons rpg à la elder scolls. Hoppas på diablo.

Medlem

Tror Herr redaktör verkligen att Blizzard ska skapa ett nytt FPS?


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Redaktör
Skrivet av Kleptoman:

Tror Herr redaktör verkligen att Blizzard ska skapa ett nytt FPS?

"Det kan betyda att Blizzard har planer på ett nytt fps-spel, alternativt någon sorts Overwatch-expansion."


signatur
Medlem

Overwatch campaign please

Medlem

Nu med upplåst FOV!

Medlem
Skrivet av aholman:

Overwatch campaign please

Dom har sagt det inte kommer någon singleplayer kampanj, alltså inget dom planerar just nu.

Avstängd

Kom igen, väck liv i StarCraft: Ghost igen!

Medlem

Ett starcraft fps likt Planetside hade varit nått!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Tvekar på OW2, i och med att deras vision för OW inte är i närheten av klar än. Deras liga har inte börjat än. OW är tänkt att vara ett spel likt dota, CS osv som jag förstått Jeff Kaplan iaf.

Medlem
Skrivet av aggrohagge:

Det står inte att det ska vara en shooter nånstans i arbetsbeskrivningarna, kan lika gärna vara förstapersons rpg à la elder scolls. Hoppas på diablo.

Om de skulle göra ett FPS RPG någon gång så hoppas jag inte på Diablo, Diablo ska stanna i Top-down hack&slash tycker jag. Hellre att de hittar på nya världar etc än att återskapa samma gamla vanliga i en annan variant.

Blir långtråkigt om de bara återskapar Diablo, SC, WC eller OW för den delen i olika varianter. Nej något nytt får dem gärna hitta på.

Men antar att detta bara är expansion till OW eller något sådant detta gäller.

Medlem

Overwatch singleplayer/coop är min gissning. Skulle faktiskt vara kul om man gör något i stil med Borderlands-spelen.

Men vem vet, kanske jobbar man på OW MMO igen!

1
Skriv svar