Stor Assassin's Creed Origins-läcka – releasedatumet avslöjat

Robot
Stor Assassin's Creed Origins-läcka – releasedatumet avslöjat

I oktober blir det kamelridning, pyramidplundring och djupdykning i Nilen.

#assassins-creed-origins, #e3-2017


Medlem

Kanske Assassin's Creed blir intressant igen.

Medlem

Underbart gillar öken och pyramider och gamla civilisationer blir givit köp till PC. Hoppas deras story håller till historisk fakta på den tiden. Ingen info om PC släpp datum ? Det är inte många spel som har gjorts baserad på Egypten och pyramider bara Serious Sam och en ny Strange Brigade.

Kommer köpa oavsett vad det blir av pannkakan.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Dumpa de moderna bitarna av storyn så kan jag överväga ett köp.

Medlem

"optimerat för scorpio" ja sedär ja, får ju hoppas det funkar bra på PC också, vill ju inte ha något nytt Unity

Medlem

Argh "idag 13:34", so close.

Medlem

Inbillar jag mig bara, eller "läcker" varenda Ubisoft spel nuförtiden?


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem
Skrivet av Bonik:

Underbart gillar öken och pyramider och gamla civilisationer blir givit köp till PC. Hoppas deras story håller till historisk fakta på den tiden. Ingen info om PC släpp datum ? Det är inte många spel som har gjorts baserad på Egypten och pyramider bara Serious Sam och en ny Strange Brigade.

Historiska fakta såsom att assassinernas sekt inte grundades förrän ett millennium efter att spelet utspelar sig?

Medlem

Folk får gnälla hur mycket dem vill. I slutet av dagen så är smaken som baken. Jag hade sjukt kul med första AssCreed när det kom ut. Hela Ezio-serien fick mig ner på knäna. AssCreed 3 var OK, tack vare infödings-storyn. Black Flag var min favorit, helt otroligt spel. Rogue var otroligt bra skrivet, underbar story. Unity var mindre bra, men hade otroligt vacker arkitektur, men det ändrade inte vad jag tyckte om spelet overall, det var mindre bra. Syndicate gillade jag inte för att jag blev tvungen att spela flera karaktärer, det gillade jag verkligen inte.

Så FÖR MIG, så ser jag två AssCreed-spel (av all jag spelat) som jag inte gillade så värst. Helt OK i min bok.

Far Cry 1, Far Cry 3 och Blood Dragon, samt Far Cry 4 gillade jag verkligen skarpt. Sjukt bra spel. The Division plöjde jag GRYMT många timmar in i. The Crew lade jag ner en veckas spelande i, där jag utforskade USA med mina vänner. Människor nöter verkligen Rainbow Six Siege, så det verkar vara mer än bra. Bra jobbat Ubisoft!

Jag personligen har aldrig haft en anledning att grina illa över Ubisoft. Men å andra sidan så kan jag tänka för mig själv och se saker objektivt. Ubisoft har haft några skitspel, men i det stora hela så har JAG PERSONLIGEN uppskattat majoritetan av deras stora titlar. Jag väljer dock att inte grina illa över de titlar jag inte tyckte om. Jag vinner inget på det.

Smaken som baken.

Medlem

"Äger rum under Kleopatras styre" Vilken av dem, fanns väl 6-8 olika Kleopatra?

Medlem

@kveldulver: Bara den sjunde kallas Kleopatra utan regentnummer.

Medlem

@FelixenS Vill helst ha story kring de kungar som byggde pyramiderna liksom Seth . Så nej menar inte Assassin sekt.
Gods of Egypt (2016) filmen har Seth kungen ni bör se den. Dock verkar Seth vara en Egyptian mythology.

Medlem

Låter lite survial aktigt vilket direkt gör mig tveksam till spelet men bara detta är soundtracket för en av städerna kan det bli ett köp.

Gnällkuk

As an empire falls, a brotherhood rises måste väl ändå översättas till När ett imperium faller, uppstår ett brödraskap?


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Tycker black flag var de bästa spelet i serien. Kanske för att de va minst assassin tjafs i det.

Medlem
Skrivet av Bonik:

@FelixenS Vill helst ha story kring de kungar som byggde pyramiderna liksom Seth . Så nej menar inte Assassin sekt.
Gods of Egypt (2016) filmen har Seth kungen ni bör se den. Dock verkar Seth vara en Egyptian mythology.

Fast Egypterna byggde inte pyramiderna. Ingen vet vem som byggde dem.

Skrivet av oDIRTDIVERo:

Tycker black flag var de bästa spelet i serien. Kanske för att de va minst assassin tjafs i det.

Om du inte gillar "assassintjafs" i en spelserie som heter "Assassin's Creed" så spelar du fel spelserie.

Medlem
Skrivet av Makkapakka:

Fast Egypterna byggde inte pyramiderna. Ingen vet vem som byggde dem.

Jag hoppas verkligen du trollar...

Medlem

@Bonik: Nyheten nämner ju dock att det utspelar sig under Kleopatras tid, vilket är 1000-2000 år efter att de sista pyramiderna byggdes, så ett sådant spel får vi nog fortsätta vänta på. Det hade dock varut en intressant bakgrund i spelet att se konstruktionen av någon pyramid.

Medlem
Skrivet av Puscifer:

Inbillar jag mig bara, eller "läcker" varenda Ubisoft spel nuförtiden?

Vet ej men så här innan E3 så läcker det mesta så blir typ inga nyheter alls när man kollar E3:/

Medlem

Måste säga att jag är besviken på tidsperioden, ska det utspela sig i Egypten hade jag hellre sett det ta plats under gamla, mellersta eller nya riket då Egypten verkligen var som mest intressant. Under Cleopatras styre var Egypten bara en provins till Rom, ett dött imperium som sett sina bästa dagar tusentals år tidigare, ska ett AC-spel utspela sig i den tidsperioden så hade jag hellre sprungit runt i Rom och banat vägen för Caesar då han blir diktator på livstid.

Medlem

@Makkapakka: så då har jag inte rätt att tycka om black flag? Spelet är bra, miljöerna e bra, men allt tjafs kring assassins har varit den svagare delen av dom här spelen tycker jag, om du nu kan acceptera att det finns folk som har andra åsikter än du själv... Jag hoppar inte på dig för att du tror att rymdvarelser byggde pyramiderna eller vad du nu fått för dig. Så därför gillar jag black flag. Hade föredragit om dom hade gjort ett renodlat sjörövarspel.

"Dag- och natt-cykel där du måste sova, äta och uträtta dina behov"

Det är ju detta som är essensen av next-gen, att vi får använda avancerad processor kraft till att sitta och skita på morgonkvisten i forntida Egypten. Detta blir ett säkert köp!

Medlem

Det blir trångt den 27 oktober då nya Wolfenstein tydligen också släpps då, enligt er artikel strax ovan denna.
Sen så bör väl Xbox Scorpio vara ute på marknaden till den 27/10, känns ju annars konstigt att optimera för en ännu icke släppt konsoll?

Mycket spekulerande, men vi får väl så vad det blir av det.

Medlem
Skrivet av oDIRTDIVERo:

@Makkapakka: så då har jag inte rätt att tycka om black flag? Spelet är bra, miljöerna e bra, men allt tjafs kring assassins har varit den svagare delen av dom här spelen tycker jag, om du nu kan acceptera att det finns folk som har andra åsikter än du själv... Jag hoppar inte på dig för att du tror att rymdvarelser byggde pyramiderna eller vad du nu fått för dig. Så därför gillar jag black flag. Hade föredragit om dom hade gjort ett renodlat sjörövarspel.

#lättkänkt
Jag tror du missade poängen, se texten jag gjorde tjock. Du klagar på lönnmördar aspekten i en spelserie som heter Assassin's Creed. Det är lite som att klaga på bilkörande i GTA.

Medlem
Skrivet av gundemannen:

Jag hoppas verkligen du trollar...

Nej. Har du bevis för att de byggde dem?
Samma sak med pyramiderna i Mexico/Sydamerika. Till och med när jag var i Mexico och besökte pyramiderna sa guiden "Aztekerna byggde inte pyramiderna. Vi vet inte vem som gjorde det."

Medlem

Assassins creed: primal

Medlem

@Makkapakka:
#korkad
det är inte alls samma sak. När black flag kom var dom flesta överens om att det var mer ett sjörövarspel än ett lönnmördarspel. Sen går det väl alldeles utmärkt att klaga på bilkörningen i GTA om man nu tycker att det är en undermålig del av spelet. Black flag är ett utomordentligt bra spel när man e ute å sjörövar, mindre bra när man ska lönnmörda runt. Snälla förklara varför det inte är en legitim åsikt...

Medlem
Skrivet av Makkapakka:

Nej. Har du bevis för att de byggde dem?
Samma sak med pyramiderna i Mexico/Sydamerika. Till och med när jag var i Mexico och besökte pyramiderna sa guiden "Aztekerna byggde inte pyramiderna. Vi vet inte vem som gjorde det."

Det finns en sak som heter Google, om du testar att söka där, så kommer du få tydligt svar på din fråga från flera trovärdiga och oberoende källor. Hör och häpna, det finns till och med fakta på hur man byggde pyramiderna.

Medlem
Skrivet av Makkapakka:

Nej. Har du bevis för att de byggde dem?
Samma sak med pyramiderna i Mexico/Sydamerika. Till och med när jag var i Mexico och besökte pyramiderna sa guiden "Aztekerna byggde inte pyramiderna. Vi vet inte vem som gjorde det."

Vi vet ungefär när de byggdes och vi vet vilka som styrde i området då, bara det borde ju räcka. De som begravts i pyramiderna är ju också uppenbart egyptier, så vilka andra skulle bygga stora gravar åt egyptiska ledare? Utöver det finns väl bland annat gravar för arbetarna som hittats? Är du så konspirationsteoretiskt lagd att du tror att alla världens egyptologer och arkeologer bara ljuger? Kanske för att gömma att det i verkligheten gjordes av utomjordingar eller någon liknande absurditet? Detsamma gäller de mesoamerikanska pyramiderna, påstod guiden att de inte vet vilka som byggde dem har guiden helt enkelt fel.

12
Skriv svar