Allt vi fick se på EA Play – vad var bäst?

Robot
Allt vi fick se på EA Play – vad var bäst?

EA Play har nyss avslutats. Vilket spel vann Electronic Arts E3-show?

#e3-2017


Redaktör
Ponny

Solklart A Way Out. Jag älskar co-op och det spelet kan få mig att älska co-op ännu mer.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

A Way Out helt klart! Och näst bäst var "Asså, you won't get tired of this!".

SP-kampanjen i Battlefront 2 kan nog bli riktigt intressant, men det gäller att de lyckas fånga Star Wars-känslan från de gamla filmerna.

Medlem

Kan man se presskonferenserna i efterhand någonstans?

Medlem

Det var en cringe competition utan dess like. Stefan Löfven hade varit stolt. btw är inte Battlefront 2 apgammalt?


signatur

Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz

Medlem

A Way Out, hands down.

Förövrigt gillade jag miljöerna och stämningen som BF1: In the name of the Tsar visade.


signatur

Nämen!

Redaktör
Ponny

@Divion: Absolut, här! Spola bara tillbaka så hittar du snart rätt.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Asså, you won't get tired of this... med tillhörande spel var ju bäst!

Sen var BF1-klippet med live-streamers bästa ögonblick riktigt najs.

Star Wars såg väl nice ut, men... satt ändå inte klistrad.. snyggt, klass-system, låsa upp grejer. Ok...

Medlem

A Way Out var bäst men överlag så var EA ganska lamt. Ser mindre fram emot SW:BF2 just nu även om SP kommer nog övertala mig men annars såg MP tråkig ut pga röran som pågick, ingen taktik.

Medlem

Battlefront 2. Roger roger!

Medlem

@Fredrik Eriksson: ahh, fattade inte att man kunde spola. Man tackar.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Divion:

@Fredrik Eriksson: ahh, fattade inte att man kunde spola. Man tackar.

Multimedia 2.0


signatur
Medlem

A Way Out var det som såg mest spännande ut, sen battlefront 2 blir nog ett köp mest för man är en star wars torsk :/

Saknade dock information om DLC till Mass effect Andromeda, är sugen att fortsätta äventyret där men men man får väl vänta

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Multimedia 2.0

Haha verkligen.

Battlefront 2 ser ju för övrigt riktigt trevligt ut. Gillade ettan skarpt när det begav sig, och att allt "DLC" är gratis i tvåan kommer ju göra underverk för communityn. Det här kan bli hur bra som helst

Medlem

Det bästa var att macken i a way out heter Roy & Rogers


signatur

I am the Milkman. My milk is delicious

Medlem

Jo om singleplayer i battlefront2 är något att ha, så blir det nog ett köp om något år när det är på rea.
Men jag misstänker att de laggt 90% av krutet på multiplayer delen.

Medlem

Tyckte det var sjukt tråkigt att kolla på. Hoppas de andra kan göra bättre med intressantare talare.

Medlem

Jag ger pokalen till A Way Out.
Även om jag inte helt gillade split screen lösningen så verkade spelet i sig kunna bli ett riktigt kul co-op spel.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Fragtjuv

Ja, det var väl i ärlighetens namn inget speciellt alls med den här presskonferensen. Emellertid var det kul att Josef Fares fick vara med. Han är alltid härlig att lyssna på och A way out ser intressant ut.


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Medlem
Skrivet av Struggle:

A Way Out, hands down.

Förövrigt gillade jag miljöerna och stämningen som BF1: In the name of the Tsar visade.

Är jag den enda som inte gillade A Way Out. Tycker inte om att vara beroende av en annan person för att få uppleva en historia. Vill jag göra det själv så ska det finnas en möjlighet. Fast då är jag en sådan som gärna ser på filmer själv och måste ha möjligheten att se den i en omgång (inga pauser). Annars försvinner känslan. Sedan att spelet hade splitscreen störde jag mig på lite.

Tyckte BF1: In the name of the Tsar såg intressant ut också. Har inte spelet BF1 överhuvudtaget (köpte Titanfall 2 istället). Man kanske ska plocka up det på någon rea.

Medlem

@Maysay: Är rea nu på origin. 239kr för standard utgåvan.

Medlem

@xdrive: Tack så mycket för tipset. Men jag måste nog hoppa över det denna gång (måste spara pengar & tid, snart semester). Det borde ju komma fler reor i framtiden (t.ex i september när "In the Name of the Tsar" släpps).

Medlem
Skrivet av Maysay:

Är jag den enda som inte gillade A Way Out.

Jag tyckte att det såg coolt ut och jag hejar på Fares, men jag är en absolut ensamvarg när det kommer till spel så det talar inte sådär jättemycket till mig personligen.

Överlag tycker jag att Fares har väldigt intressanta idéer som av någon anledning sällan passar mig särskilt bra. Det var samma sak med Brothers, som krävde en handkontroll på PC trots att jag bara spelade med mus och tangentbord. Tog ett bra tag innan jag skaffade en handkontroll av någon annan anledning och bestämde mig för att prova Brothers. Jag är glad att jag gjorde det till slut, för det var ett ganska bra spel, men det är ändå lite irriterande att jag ännu en gång inte gillar själva grundpremissen för Fares spel trots att jag gillar vad jag ser i övrigt.

Medlem

Storyläget i nya Madden såg rätt intressant ut, annars var det mest skräp från EA. Riktigt svag konferens.

Medlem
Skrivet av Ercarret:

Jag tyckte att det såg coolt ut och jag hejar på Fares, men jag är en absolut ensamvarg när det kommer till spel så det talar inte sådär jättemycket till mig personligen.

Överlag tycker jag att Fares har väldigt intressanta idéer som av någon anledning sällan passar mig särskilt bra. Det var samma sak med Brothers, som krävde en handkontroll på PC trots att jag bara spelade med mus och tangentbord. Tog ett bra tag innan jag skaffade en handkontroll av någon annan anledning och bestämde mig för att prova Brothers. Jag är glad att jag gjorde det till slut, för det var ett ganska bra spel, men det är ändå lite irriterande att jag ännu en gång inte gillar själva grundpremissen för Fares spel trots att jag gillar vad jag ser i övrigt.

Fares (och Hazelight) ska ha en eloge för riskerna som de tar när de introducerar ett nytt spelsätt. Men vad jag kommer ihåg så var "Brothers - a tale of two sons" inte en så stor succé försäljningsmässigt (Starbreeze sålde tillslut rättigheterna). Dessutom så kom utvecklarna inte riktigt överens med resten av bolaget (därför startade de Hazelight istället). Det kanske är bra att de har EAs finansiella muskler bakom sig denna gång (som har råd med dåliga siffror). Annars så är det ett väldigt riskfyllt steg för en nystartad studio. Får en känsla av när t.ex skådespelare som Jim Carrey gör en drama, bara för visa att han kan göra det (även om en komedi ger mer pengar). "A Way Out" är EAs egna "Eternal Sunshine of the Spotless Mind".

Medlem

Tyckte det hela var en stor jäkla cringe-fest.
speciellt Battlefront 2, som dom också visade vad vi redan visste om spelet. Multiplayer delen som är i stort sätt lika som första.
Skulle ha varit roligt med att se något man brydde sig om, t.ex. Singleplayer och kanske mer info om Offline modes? om det ens kommer existera, för dom måste ju spendera pengar för att utveckla AI/bottar till det.


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

Battlefront 2 verkar grymt kommer dock vänta på recension på singleplayern där som är det enda jag är intresserad av där. Anthem såg lovande ut också men bäst från EA va helt klart Battlefront 2.

Medlem
Skrivet av Gaara:

Battlefront 2 verkar grymt kommer dock vänta på recension på singleplayern där som är det enda jag är intresserad av där. Anthem såg lovande ut också men bäst från EA va helt klart Battlefront 2.

Du tycker anthem verkade intressant? du såg typ 30 sekunder utav det, inget mer.
Sen är det ju Bioware, en död studio, som utvecklar skitet, ha inte höga förhoppningar lol.


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

Inget av de där fick mig att spruta i kallingarna direkt. Men vinter i BF1 såg lite halvmysigt ut.


signatur

🖥️[ i7 12700K ] - [ RTX 3070 ] - [ 64 GB DDR4 ]
🍑 Quest 2 64GB
🎮 PS3 Slim 120 GB
Nu: PUBG | MSFS 2020
Sen: STALKER 2 | Project 007 | MSFS 2024 | DayZ 2 | GTA VI

KoP
Medlem

A way out och möjligtvis Anthem.

Allt annat var bara uppföljare (dvs dom spelade med säkra kort) och noll innovation.

12
Skriv svar