Stor Assassin's Creed Origins-läcka – releasedatumet avslöjat

Medlem

@Makkapakka: det är ju barnsligt naivt att använda en sketen guides kommentar som någon form av bevis

Du trollar. Well played, flera tror att du är seriös

Medlem
Skrivet av Pirazy:

Måste säga att jag är besviken på tidsperioden, ska det utspela sig i Egypten hade jag hellre sett det ta plats under gamla, mellersta eller nya riket då Egypten verkligen var som mest intressant. Under Cleopatras styre var Egypten bara en provins till Rom, ett dött imperium som sett sina bästa dagar tusentals år tidigare, ska ett AC-spel utspela sig i den tidsperioden så hade jag hellre sprungit runt i Rom och banat vägen för Caesar då han blir diktator på livstid.

Jag håller med om att det vore roligare att se Egypten under en tid då det var mer det "riktiga" Egypten, inte en romersk lydstat styrd av grekättlingar. Jag kan dock svälja det, då detta bör innebära att man stöter på en del romare, speciellt med tanke på att man ska kunna resa runt över Medelhavet (vill jag minnas?). Jag hoppas på någon form av Ezio-trilogi, så att vi kan få ett spel mer fokuserat på Rom under samma tid efter det här. Känns ju dock som att Caesar bör stryka med under det här spelets gång, eller redan är död vid spelets början, men jag kan gott leva med att vi får uppleva det andra triumviratet och framåt.

Medlem

@Makkapakka: Jo, man vet vilka som byggde dem och man är nästan 100% säker på hur det gick till.
Det är bara New age freaksen som försöker påstå annat.

Medlem

Mer info om tid perioden har dykt upp på UbiBlog, Spelet tid är under perioden av Ptolemaic Egypt, enligt UbiBlog. Det är en period av 300 år datering från 332 BC och slutar när Egypten kom under Roman Empire.

Källa:
http://blog.ubi.com/assassins-creed-origins-need-know-new-set...

@Bonik:

Samma game director som Black Flag, det låter ju lovande! Hoppas bara inte hela spelet går ut på att lösa pussel inuti pyramiderna, men utifrån bilderna så verkar det ganska varierat.

12
Skriv svar