Nej, det blir inga fler Star Wars-spel på E3

Robot
Nej, det blir inga fler Star Wars-spel på E3
Medlem

Viscerals spel kommer väl nästa år så inte direkt bråttom och visa upp även fast det hade varit kul. Battlefront 2 blir nog fantastiskt!

Inaktiv

Men på vilket sätt betyder det att "det blir inga fler Star Wars-spel på E3"? Visceral Games är inte de enda som jobbar på ett Star Wars spel. Det kan väl dock vara så att det sparas till nästa år/film.

Personligen så ser jag absolut mest fram emot Biowares Star Wars spel som de jobbat på i 4 års tid: https://www.polygon.com/2013/5/6/4306022/ea-disney-star-wars-...

Det dök väl upp en del rykten i våras om att det skulle vara ett nytt KotOR men ingenting bekräftat.

Medlem

Det tackar vi gudarna för.


signatur

Grafik: Nvidia RTX 3060 TI Ram: 16GB
Processor: RYZEN 7 5800x3d
Skärm 1 : LG UltraGear Nvidia Gsync 2560x1440 165hz
Skärm 2 : Samsung 4k 60hz
Hårddiskar: Samsung SSD 500GB. Samsung NVMe 1TB. Western dig 3TB

Skägg.
10 Chambers

@anon_319742: Har svårt att se man skulle presentera två nya Bioware-spel.


signatur
Inaktiv
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

@veckans: Har svårt att se man skulle presentera två nya Bioware-spel.

Visst, det är inte så sannolikt. Men med tanke på att Anthem ser ut att ligga åtminstone 2 år framåt i tiden kan det finnas utrymme, speciellt för något de kan ha jobbat med under väldigt lång tid redan. Nu vet jag inte villkoren för deras Star Wars licens men de är ju långt ifrån billiga så jag tror inte de bara skrotar ett sådant projekt.

EDIT: Har inte full koll på vad BioWare Austin gör för tillfället. Men det låter väl inte så osannolikt att de jobbar på detta Star Wars spel.

Medlem

Öhh, med den logiken kommer vi aldrig få se något från Amy Hennigs SW-spel. Nästa år lär väl vara Battlefront 3:s år, o s v.

Tur att vi fick se Josef Fares nya iaf, i övrigt lämnade EA noll intryck på mig förutom de av mer "cringe:iga" varianter.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Så om det är SW:BF2's år, varför visade de då det där mobilspelet med SW Tema, känner inte en kotte som bryr sig om det spelet?

Off topic: EA ligger sist på min topplistan redan på start. Var extremt lamt, A Way Out var deras ända räddning. SW:BF2 hypen dog lite när man fick se dem spela, noll taktik där och bara yra höns som springer och pangar som de fått betalt för det. Håller tummarna för en bra SP kampanj.

Avstängd

Tycker om det, 2018 2019 kan komma att bli gigantiska år.

Jag hoppas att vi får reda på mer saker snart, det finns mycket mystik i dessa EA+Disney+StarWarsSpel-planer. Vad är det för spel utvecklingsstudiorna håller på att skapa?

1
Skriv svar