Anthem är Biowares helt nya varumärke!

Robot
Anthem är Biowares helt nya varumärke!

Se de första glimtarna från den nya världen skaparna av Dragon Age och Mass Effect precis avtäckt.

#anthem, #bioware, #e3, #e3-2017


Medlem

Cosmodrome, is that almost you? =3

Avstängd

Som attack on Titan.

Medlem

Kanske Trump äntligen byggde sin wall? 😂

Medlem

Fick lite Tribes vibbar av "armorn" som visades, förövrigt är jag tveksam till Gameplay när det gäller BioWare, det har alltid varit lite stelt/klumpigt för mig. Hoppas det blir bra!


signatur

Nämen!

Medlem

Intressant, undrar om det kommer till alla plattformar eller bara Xbox?

Skägg.
10 Chambers

Skrev först att mer skulle visas på Gamescom, men det är redan imorgon på Xbox-konferensen. Så ni vet.


signatur
Medlem
Skrivet av xtrem11:

Som attack on Titan.

Skrivet av Struggle:

Fick lite Tribes vibbar av "armorn" som visades [...]

AoT + Tribes = Anthem?

Aja, det är väl ute om 1,5 år...

-When I'm in an astronaut suit, NO ONE can see when my face is tired! muhahwaha
Nej det känns som Bioware spelat ut sina bästa kort och att det som är förflutet inte kommer tillbaka.

Medlem

Fantasy eller Sci-Fi, Sci-Fi eller Fantasy...att göra något oförutsägbart finns inte på kartan.
Känns inget vidare än så länge, mer som att kostymerna hos EA har beordrat en Michael Bay motsvarande spelprodukt - mycket väsen och ingen substans till dagens ADHD generation (samt förhoppningsvis ett RPG som trivs i Frostbite förhoppningsvis).
Destiny, Titanfall, Overwatch, kommande Cyberpunk 2077 m fl, EA tar inga risker och sticker ut inte.

De som var med och skapade alla Biowares klassiker, från Baldur's Gate, Neverwinter Nights och KOTOR till Mass Effect och Dragon Age, har alla i princip lämnat.
För mig är tyvärr varumärket Bioware = "högklassiga RPG från svunna tider".

Jag kommer att välja se det halvfulla glaset tills jag blivit motbevisad.

Medlem

Blev inte alls sugen 😕
Bioware blir ännu en studio som EA äter upp och förvandlar bokstavligt till bajs.
Cd projekt är vad vi rpg fan får vända oss till framöver

Medlem

Hypad till tusen! Vill se mera nu!


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

Hoppas det inte blir ett Destiny liknande spel


signatur

"The reality is not limited to the perception that we have traditional used." //Paul Stamets

What you don't learn with wisdom, you learn with pain.

Medlem

Hmm, har ju redan funderat på att köpa en Anthem... Det första jag tänkte på när jag såg namnet.

Ska bli intressant att se mer i alla fall.


signatur

"Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you"

Medlem
Skrivet av stege99:

Fantasy eller Sci-Fi, Sci-Fi eller Fantasy...att göra något oförutsägbart finns inte på kartan.
Känns inget vidare än så länge, mer som att kostymerna hos EA har beordrat en Michael Bay motsvarande spelprodukt - mycket väsen och ingen substans till dagens ADHD generation (samt förhoppningsvis ett RPG som trivs i Frostbite förhoppningsvis).
Destiny, Titanfall, Overwatch, kommande Cyberpunk 2077 m fl, EA tar inga risker och sticker ut inte.

De som var med och skapade alla Biowares klassiker, från Baldur's Gate, Neverwinter Nights och KOTOR till Mass Effect och Dragon Age, har alla i princip lämnat.
För mig är tyvärr varumärket Bioware = "högklassiga RPG från svunna tider".

Jag kommer att välja se det halvfulla glaset tills jag blivit motbevisad.

Nu är ju sci-fi och fantasy extremt breda begrepp som täcker in gott om oförutsägbarhet. Visst, de kunde göra ett spel i historisk eller modern setting, men annars är det svårt att hamna någon annanstans. Värt att nämna är att alla spel du pekar ut som Biowares klassiker faller under antingen sci-fi eller fantasy.

Jag håller med om att man bör förhålla sig skeptisk till kommande spel och inte slukas upp av hype-vågen, men jag tycker att det där var ett lite udda argument för det.

Medlem

Visst är det bra med nya oprövade varumärken (Ubisoft...) och Sci-fi kan man inte få för mycket av, men Bioware vet jag inte om jag har något hopp för längre.

Medlem

Tommy Körberg sjunger titellåten?

Medlem
Skrivet av stege99:

Fantasy eller Sci-Fi, Sci-Fi eller Fantasy...att göra något oförutsägbart finns inte på kartan.
Känns inget vidare än så länge, mer som att kostymerna hos EA har beordrat en Michael Bay motsvarande spelprodukt - mycket väsen och ingen substans till dagens ADHD generation (samt förhoppningsvis ett RPG som trivs i Frostbite förhoppningsvis).
Destiny, Titanfall, Overwatch, kommande Cyberpunk 2077 m fl, EA tar inga risker och sticker ut inte.

De som var med och skapade alla Biowares klassiker, från Baldur's Gate, Neverwinter Nights och KOTOR till Mass Effect och Dragon Age, har alla i princip lämnat.
För mig är tyvärr varumärket Bioware = "högklassiga RPG från svunna tider".

Jag kommer att välja se det halvfulla glaset tills jag blivit motbevisad.

uhhh.. de som skapat Biowares klassiker som Mass Effect? Det är ju teamet bakom just Mass Effect (första spelet) som jobbar på Anthem.

Skägg.
10 Chambers

Grävde loss den här bilden från officiella hemsidan, ryggraketer!


signatur
Ambassadör
Xbox

Bara jag, eller är Anthem ett ganska kass namn?


signatur

Jump in.

Medlem

@Carl Johansson-Sundelius: Den bilden känns ännu mera Tribes inspirerad


signatur

Nämen!

Skägg.
10 Chambers
Medlem
1
Skriv svar