Microsofts E3-show börjar 23:00 – allt ljus på Xbox Scorpio!

Robot
Microsofts E3-show börjar 23:00 – allt ljus på Xbox Scorpio!

Under kvällen får världen äntligen se Xbox Scorpio i skarpt läge. Se allt på FZ.

#e3-2017, #microsoft, #xbox-one, #xbox-scorpio


Medlem

Ska bli intressant att veta namnet. Xbox One.Five? =P

Halo kanske har ersatts av Anthem, inte som exklusiv titel men som demonstrationstitel detta år. Det kan bara vara så att Halo 6 inte hann bli klart till E3 och MS vill visa musklerna i Scorpio så de gjorde en deal med EA om Anthem.
Teasern såg ju snygg ut och om Scorpio kan driva spelet i 4k/60fps på "Ultra" så visar det ju ändå vad maskinen klarar av plus att det blir en bra inledning på MS konferens.

Medlem
Ambassadör
Xbox

Allt under $500 är ett riktigt bra pris för den här besten till konsol. Hoppas naturligtvis på lägre pris men med tanke på att spekulationerna gick så högt som 7-800 dollar så är ju inte 499 fy skam.

Star Wars Battlefront 2 kommer att se grymt ut!


signatur

Jump in.

Medlem

Skulle va komiskt om de döpte den till Xbox Pro...
Till rätt pris kommer jag skaffa den om inte annat för 4k spelaren.
Sjukt taggad för vad MS ska visa, MS och Sony är bästa underhållningen på E3 imo

Medlem

@Gaara: Kan tänka mig att den kommer kallas Xbox one elite.

Medlem

@Gaara: ryktet säger väl Xbox 10 S (corpio) och att de släpper spelkonsolen 13:e Oktober 2017?
Det börjar komma många olika bud. Det är roligt att äntligen få den. Vi får hoppas på att de har många spel att visa upp.

EDIT: ...glömde även att den kanske har OS: Windows 10 S.

Medlem
Skrivet av Maysay:

$499 kommer förmodligen bli för dyrt för att lyckas, och detta är nog Microsoft medvetna om. Att ta publiken och spelvärlden med storm är nog deras främsta mål med Scorpio, så jag tror mer på ett pris på $399. Tittar man på PC-hårdvara som presterar som Scorpio så är Radeon RX 580 nog det närmaste du kan komma, och det kortet har ett rek.pris på $229 för 8GB-modellen.

Antingen siktar Microsoft in sig på break-even eller förlust. Att gå med vinst med Scorpio är inget alternativ för dem.

Ambassadör
Xbox

Jag som spelar övervägande 3rd party-spel bryr mig inte så mycket om exklusiva spel, men visst vore det nice med lite nya spel!

Shadow of War, Assassin's Creed Origin, Star Wars Battlefront 2...kommer att bli grymt på Scorpio! För att inte tala om Anthem, RDR 2, Far Cry 5. Destiny 2, Cod WW2... De som säger att Xbox inte har några spel måste ju vara lite...tanke-utmanade?

Hur fan jag ska hinna med allt vet jag inte... Min backlog är nu uppe 147 spel på min Xbox.


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Bojkott:

$499 kommer förmodligen bli för dyrt för att lyckas, och detta är nog Microsoft medvetna om. Att ta publiken och spelvärlden med storm är nog deras främsta mål med Scorpio, så jag tror mer på ett pris på $399. Tittar man på PC-hårdvara som presterar som Scorpio så är Radeon RX 580 nog det närmaste du kan komma, och det kortet har ett rek.pris på $229 för 8GB-modellen.

Antingen siktar Microsoft in sig på break-even eller förlust. Att gå med vinst med Scorpio är inget alternativ för dem.

Ja, det låter lite för dyrt. Framförallt om t.ex Sony sänker priset på sin Playstation PRO samtidigt. Då hamnar de i läget där Microsoft hade sin Xbox 360 och lyckades konkurera med den avsevärt mycket dyrare Playstation 3. Man får hoppas på att siffran $499 bara är en avledningsmanöver, för att sedan chocka alla med ett lägre pris.

EDIT: Best Buy har tydligen avslöjat namnet nu: http://newsletter.bestbuy.ca/2017/promo/06_11_Xbox/en/main.jp...
via: Wario

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Maysay:

Ja, det låter lite för dyrt. Framförallt om t.ex Sony sänker priset på sin Playstation PRO samtidigt. Då hamnar de i läget där Microsoft hade sin Xbox 360 och lyckades konkurera med den avsevärt mycket dyrare Playstation 3. Man får hoppas på att siffran $499 bara är en avledningsmanöver, för att sedan chocka alla med ett lägre pris.

Det är klart att Coops egna Cola är billigare än Coca-Cola? Men jag vet vad jag köper...


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

@Gaara: Kan tänka mig att den kommer kallas Xbox one elite.

Finns ju redan ett One-paket som heter Xbox One Elite.

Med tanke på hur oförutsägbart Xbox One var så lär de kunna döpa det till vad fan som helst. Xbox Thundercougarfalconbird.

Xbox One Pro är ju inte helt orimligt. Men vem vet, i slutändan så kanske blir Xbox Scorpio?

Medlem
Skrivet av Maysay:

Ja, det låter lite för dyrt. Framförallt om t.ex Sony sänker priset på sin Playstation PRO samtidigt. Då hamnar de i läget där Microsoft hade sin Xbox 360 och lyckades konkurera med den avsevärt mycket dyrare Playstation 3. Man får hoppas på att siffran $499 bara är en avledningsmanöver, för att sedan chocka alla med ett lägre pris.

EDIT: Best Buy har tydligen avslöjat namnet nu: http://newsletter.bestbuy.ca/2017/promo/06_11_Xbox/en/main.jp...
via: Wario

Jaså så namnet blir Scorpio trots allt? Ja det är ju ett coolt namn som rullar fint på tungan, så varför inte?

Medlem

@Bojkott: De lämnar alltså siffrorna? Eller så reserverar de dessa för det lägre segmentet av varumärket.

Medlem

@Bojkott: Xbox one extreme eller Xbox one elite s då ?

Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

@Bojkott: Xbox one extreme eller Xbox one elite s då ?

Eller Xbox One X

Medlem

Btw gubbar, MS verkar köra en E3 grej nu, de har 50% rabatt på Gears of war 4 i 5dagar nu i deras windows store eller va den kallas

Avstängd

Kollar man via mixer kommer de ge bort koder och annat under evenemanget.

https://mixer.com/Xbox

Skägg.
10 Chambers

@Pungvred: Hade aldrig hört talas om den sajten innan Xbox nämnde den. Ska tydligen streama i 4K också. Känns rimligt.


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

@Pungvred: Hade aldrig hört talas om den sajten innan Xbox nämnde den. Ska tydligen streama i 4K också. Känns rimligt.

Var ju steamingtjänsten Beam förutom men dom var tvungna att byta namn.

Avstängd

@Carl Johansson-Sundelius: Det är beam som döptes om till mixer. Rättighetsproblem av nåt slag.

Medlem

Strömmen är i 4K. Detta bådar gott

Medlem

Jag är redo. Hoppas på att man kanske får se något från kommande Bethesda titlar och de utvecklar sitt koncept Xbox Play Anywhere . Även ett stort nytt IP som kommer att dra folk till spelkonsolen. Nu börjar det.

Medlem

Xbox One X xD rimmar ej bra i munnen.

Medlem

@Bojkott: Även att du hade rätt

Medlem

Mumma, mängder med spel utlovas

Medlem

Herregud det är Metro

Medlem

@laban005: synd att man inte kan mute'a amerikanerna i publiken bara

Medlem
12
Skriv svar