Geoff Keighley: "Xbox Scorpio-priset blir 499 dollar"

Robot
Geoff Keighley: "Xbox Scorpio-priset blir 499 dollar"

Branschveteranen verkar säker på sin sak.

#e3, #e3-2017, #microsoft, #scorpio, #xbox


Medlem

Inte helt orimligt pris ändå, det är ju en premium konsol trots allt:D

Medlem

Enormt störande att alla titlar skjuts upp för att passa microsofts release. De lär ju vifta hejdvilt med olika erbjudanden om pengar och dylikt för att spelbranschen ska dansa efter pipan.

Medlem
Skrivet av Gaara:

Inte helt orimligt pris ändå, det är ju en premium konsol trots allt:D

Nja, 6 TFLOPS kommer vara ganska så medelmåttigt i slutet av året. Du kan få tag på sån prestanda redan idag för ca: 2500kr. För en maskin som mest troligt kommer att släppas i november så är $499 på tok för högt.

Sony kommer mest troligt att sänka priset på PS4 Pro för att kontra Scorpio, och frågan är hur många som kommer vara villiga att betala så mycket mer för en plattform som har väldigt få tunga IP:n jämfört med Playstation. Jag har väldigt svårt att se Scorpio klara sig med en så hög prislapp.

Blir det mot all förmodan $499 så kommer det inte dröja länge innan Microsoft sänker priset till vad det skulle ha varit redan från början. $499 skulle innebära att vi i Sverige skulle få betala minst 5500kr, förmodligen upp emot 6000kr då återförsäljarna garanterat kommer att ta ut större vinstmarginal vid lanseringen. Fuck that, säger jag.

Skägg.
10 Chambers

@Bojkott: Samtidigt låg ju både den första Xboxen och Playstation 3 på ungefär samma prisklass när de lanserades. Och trots att PS3 var närmare året efter konkurrenten hamnade de på ungefär lika många sålda enheter i slutändan. Jag tror att det är fel att titta på det här ur ett "jag lirar på pc"-perspektiv, och garanterat inte i ett kort spann på 1-2 år.

Med det sagt har de redan uppförsbacke men kan de bara leverera titlar som är tillräckligt dragande så kommer folk betala. Med tanke på att folk lägger 40 loppor på en veckas charter har folk uppenbarligen råd.


signatur
Medlem
Skrivet av Bojkott:

Nja, 6 TFLOPS kommer vara ganska så medelmåttigt i slutet av året. Du kan få tag på sån prestanda redan idag för ca: 2500kr. För en maskin som mest troligt kommer att släppas i november så är $499 på tok för högt.

Sony kommer mest troligt att sänka priset på PS4 Pro för att kontra Scorpio, och frågan är hur många som kommer vara villiga att betala så mycket mer för en plattform som har väldigt få tunga IP:n jämfört med Playstation. Jag har väldigt svårt att se Scorpio klara sig med en så hög prislapp.

Blir det mot all förmodan $499 så kommer det inte dröja länge innan Microsoft sänker priset till vad det skulle ha varit redan från början. $499 skulle innebära att vi i Sverige skulle få betala minst 5500kr, förmodligen upp emot 6000kr då återförsäljarna garanterat kommer att ta ut större vinstmarginal vid lanseringen. Fuck that, säger jag.

Mja tänkte mer rakt översättning som 4999kr, men ja 6tusen är för mycket ja

Medlem

Någon som vet ungefär hur den presterar mot en dator, är grafikkortet i klass med gtx 1060 som sitter på en dator? i sådana fall är det ju en rätt bra gaming dator. Om den nu kostar runt 5k så och presterar som en 9-10k dator så skulle jag nog inte kalla den dyr

Ase
Medlem

@Warfighter320:
Den presterar nog som en dator för 5000:- Klen processor AMD & ganska klent grafikkort inte lika snabbt som ett 1060 om det kommer upp i samma prestanda som ett 1050 så ska dom nog vara glada dom som handlar en.
Fär länge sen köpte jag ett 360 & det är den sämsta affär jag nogonsin gjort spelade kanske 3-4 timmar på den sen fick den funka som extender ett tag gick tillbaks att spela på dator eftersom konsollspel inte intresserar gillar inte handkontroll (ok i fotbollspel men inte till nåt mer.)
Sen kan man ju fundera vart fokus på pc spelande tog vägen som x-box chefen alltid pratar om.

Medlem

Tryckte fel 400 till 500 dollars tror jag de blir ca 5 tusen i sverige

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

@Bojkott: Samtidigt låg ju både den första Xboxen och Playstation 3 på ungefär samma prisklass när de lanserades. Och trots att PS3 var närmare året efter konkurrenten hamnade de på ungefär lika många sålda enheter i slutändan. Jag tror att det är fel att titta på det här ur ett "jag lirar på pc"-perspektiv, och garanterat inte i ett kort spann på 1-2 år.

Med det sagt har de redan uppförsbacke men kan de bara leverera titlar som är tillräckligt dragande så kommer folk betala. Med tanke på att folk lägger 40 loppor på en veckas charter har folk uppenbarligen råd.

Orignal Xboxet var ju inte så fruktansvärt dyr. $299, vilket idag motsvarar lite över $400. PS3:an var ju däremot svinigt dyr, men då hade den också inbyggd Blu-ray, minneskortläsare och en inbyggd Emotion-CPU för bakåtkompatibilitet med PS2. De fick skrota minneskortläsaren och Emotion-CPU:n för att få ner priset till en rimlig nivå, och då fick försäljningen ett rejält uppsving.

Vi får se vad priset hamnar på. Blir det $499 så dröjer det nog inte länge innan priset går ner. Inte långt kvar tills det drar igång nu, så vi behöver inte vänta särskilt länge på att få reda på det

1
Skriv svar