Xbox One X har fått en prislapp!

Robot
Xbox One X har fått en prislapp!

Den minsta och mest kraftfulla Xbox-konsolen någonsin blir inte gratis.

#e3, #e3-2017, #scorpio, #xbox-one-x


Medlem

är vadå?


signatur

Смерть решает все проблемы. Нет человека, нет проблем

Medlem
Medlem
Medlem
Skrivet av Hymer:

är vadå?

4358.43638sek


signatur

Grafik: Nvidia RTX 3060 TI Ram: 16GB
Processor: RYZEN 7 5800x3d
Skärm 1 : LG UltraGear Nvidia Gsync 2560x1440 165hz
Skärm 2 : Samsung 4k 60hz
Hårddiskar: Samsung SSD 500GB. Samsung NVMe 1TB. Western dig 3TB

Medlem

Så ca 5500 kr här.
Det gäller att exklusiviteterna faller i smaken, tycker för min del att Sony har ett ganska kraftigt övertag när det gäller dem.

Medlem

5000 spänn, lite mer än vad jag hade hoppats på, men fanns en hel del som jag tycker är intressant med XBOne X. Så kanske blir ett köp, trevlig 4K Blu-ray spelare om inte annat.

Medlem
Skrivet av ivanhoe68:

4358.43638sek

Plus moms på 25% = ~5500kr, plus återförsäljarnas vinstpåslag.

Medlem

Folk, glöm inte att med svensk skatt så blir det lite mer än bara valutaomvandling... (Varje jävla gång måste det påminnas)

Medlem

Hur fan tyder ni 499 ur den här meningen?

Många sa 399 dollar, andra 499 men den slutgiltiga prislappen på konsolen som släpps 7 november är.

*edit* Jaha när jag klickade så fanns inte hela artikeln ute.


signatur

Смерть решает все проблемы. Нет человека, нет проблем

Medlem
Skrivet av stege99:

Så ca 5500 kr här.
Det gäller att exklusiviteterna faller i smaken, tycker för min del att Sony har ett ganska kraftigt övertag när det gäller dem.

Var ju 'Exclusive on Xbox One and Windows 10' på i stort sett varenda titel, så för min del blir det inget köp. Sony har alltid haft starkare IP:n. Det är nog därför Playstation säljer mycket bättre.

Medlem
Skrivet av Hymer:

Hur fan tyder ni 499 ur den här meningen?

Många sa 399 dollar, andra 499 men den slutgiltiga prislappen på konsolen som släpps 7 november är.

FZ har skrivit lite galet kanske, men tror de som kommenterat hittills kollade på presentationen.

Medlem

Vi får hoppas på att dollarna inte forsätter uppåt och att relationerna mellan USA & EU inte försämras. Vem vet kanske blir straffskatter m.m.

Jag tror det hamnar under 5000:- efter ett litet tag.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Inaktiv

Man får ge ca 11.50kr /dollar för en produkt i svensk butik. Det innebär 5739kr för Xbox One X.
Jag vet inte om den nya straffskatten på elektronik kommer appliceras på spelkonsoler, i så fall så får vi väl se fram emot ett pris på 5999kr lagom till release.
Om den presterar som det framställs så tror jag gamers är beredda att slanta upp för den. Men ett sådant pris kommer avskräcka majoriteten.

Medlem

Glöm inte kemikalieskatten på 400 kr

Medlem

Sedan lägger vi på 25% moms också, då landar vi nog troligtvis på 6995 kr i svenska butiker, med den totalt röviga dollarkursen och återförsäljarnas fulpriser.


signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 1TB • 1440p 165Hz
12700K • 3080 • 32GB • 2TB • 1440p 165Hz
3700X • 3070 • 32GB • 1TB • 1080p 144Hz
Android • PS2 • PS4 • Switch • Wii U

Ambassadör
Xbox

Dyrt är det ju inte för det man får. Men det är en hög prislapp och lär vara för högt för att sälja till annat än folk som har koll.
Surdegshipster, casuals och moster Britta som vill ha 4K kommer köpa den billigare PS4Pro trots fake. Lite samma folk som köpte "HD-ready" tv i tron att det var full-HD.


signatur

Jump in.

Medlem

De kan ha den bästa konsolen, men utan spel är den inte värd något. De spel de visade upp var inte mycket att hurra över, förutom anthem. Dock är den inte exklusiv.

Medlem
Skrivet av Jaxz:

Glöm inte kemikalieskatten på 400 kr

Just det ja, vi har ju såna dumheter här i Sverige. Sen ska vi heller inte glömma att den inte släpps idag, utan i november. Alltså om 5 månader. Hårdvara åldras snabbt, så det kommer vara en ännu dyrare konsol jämfört med vad som kommer finnas på PC-marknaden i slutet av året.

Medlem

Frågan är ju hur länge denna förväntas hålla innan de släpper ytterligare än ny "xbox" eller next gen börjar? Liksom inte värt 6lök för bara 2år:P

Medlem

Skulle aldrig lägga 6 lax på en uppdaterad Xbox one..
Har en fläskig dator och en Xbox One och Switch... då går det hellre till en PS4 Pro för att nå det spelutbudet också

Medlem

@Bojkott:
@Lard von Bacon:

Riktpriser innefattar vinsten redan. Jag vet inte vilken värld ni lever i men under mina tio år inom elekteonikbranschen är det inte många kronor som tjänats på spelkonsoler. Finns inga marginaler.

Medlem

@Bojkott:

Glöm inte copyswede på 400 till.

800 spänn av priset är rent trams.


signatur

Gör inte idag vad du kan skjuta upp även imorgon.

Medlem

Hmm folk gnäller inte lika mycket på priset som man gjorde med Switch som är extremt billig.
Fast det är väl ok när det är MS.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av oscarstegland:

@Bojkott:
@Lard von Bacon:

Riktpriser innefattar vinsten redan. Jag vet inte vilken värld ni lever i men under mina tio år inom elekteonikbranschen är det inte många kronor som tjänats på spelkonsoler. Finns inga marginaler.

Då kan du inte ha förhandsbokat många konsoler.

Medlem

Hmm alltid funnit det där intressant med vad folk vill lägga pengar på. Folk kan lägga flertalet tusenlappar på en telefon som man enbart sitter och kollar facebook/instagram/twitter/snapchat osv på i stort sett varje/vartannat år, men en spelkonsoll för mindre än vissa telefoner, nä där går tydligen vettet in och man väljer att påpeka hur dyrt det är med vissa elektronikprylar innan man lägger undan sin senaste modell utav mobiltelefon i fickan innan man får ett meddelande på den och plockar upp den igen.

Jag menar, toppmodellen utav en samsung kostar nästan 9 000kr, något som många enbart har i kanske max 2 år innan den antingen tecknar ett nytt abonnemang och betalar för nästa lika dyra telefon eller köper en kontant.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem
Skrivet av Seraium:

Hmm folk gnäller inte lika mycket på priset som man gjorde med Switch som är extremt billig.
Fast det är väl ok när det är MS.

Switch innehåll är extremt billigt.


signatur

Grafik: Nvidia RTX 3060 TI Ram: 16GB
Processor: RYZEN 7 5800x3d
Skärm 1 : LG UltraGear Nvidia Gsync 2560x1440 165hz
Skärm 2 : Samsung 4k 60hz
Hårddiskar: Samsung SSD 500GB. Samsung NVMe 1TB. Western dig 3TB

1
Skriv svar