State of Decay 2 till Xbox och pc – ser vasst ut!

Robot
State of Decay 2 till Xbox och pc – ser vasst ut!

Trött på zombiehorder? Kanske dags att tänka om.

#e3, #e3-2017, #state-of-decay-2


Inaktiv

Personligen kände jag bara tomhet när jag såg trailern. Förutom att det rent grafiskt och estitiskt såg oerhört trist ut såg det även oinspirerat ut. Säger inte att det är ett dålig spel för vad det är men ska man göra ett zombiespel idag kan det vara en ide att inte göra det så generiskt som möjligt. COOP är alltid ett plus men det räcker inte i detta fall för väcka ett tillräckligt sug för att ens överväga ett köp.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av anon_119148:

Personligen kände jag bara tomhet när jag såg trailern. Förutom att det rent grafiskt och estitiskt såg oerhört trist ut såg det även oinspirerat ut. Säger inte att det är ett dålig spel för vad det är men ska man göra ett zombiespel idag kan det vara en ide att inte göra det så generiskt som möjligt. COOP är alltid ett plus men det räcker inte i detta fall för väcka ett tillräckligt sug för att ens överväga ett köp.

Det första spelet fyllde en niche inom zombiegenren och var därmed rätt långt ifrån generiskt, så jag vet inte riktigt vad du menar? Den här trailern däremot var generisk som fan, men det är rätt ointressant. Inget av de gameplay-system som gjorde ettan intressant marknadsfördes här.

TBH. Såg det ut som det ändå riktiga spelet ... All annat skit under mässan var scripade sekvenser. Hur kul blir det o köra de spelen den fjärde gången?

Medlem

win 10 >_< blir de steam eller Win store ?

Medlem
Skrivet av Busko:

win 10 >_< blir de steam eller Win store ?

Definitivt Windows Store, skulle bli väldigt förvånad om det släpptes till Steam också.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem
Skrivet av jonis:

Definitivt Windows Store, skulle bli väldigt förvånad om det släpptes till Steam också.

https://www.fz.se/nyhet/257964-microsoft-ska-slappa-spel-via-...

Medlem

Tror det när jag ser det.

Quantum Break har väl kommit nu, men Remedy hade väl lite specialavtal på den. Får se med Rares titlar t ex. Skulle vara skitkul om man fick se Sea of Thieves på Steam senare men håller mig hälsosamt skeptisk till den.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem
Skrivet av jonis:

Tror det när jag ser det.

Quantum Break har väl kommit nu, men Remedy hade väl lite specialavtal på den. Får se med Rares titlar t ex. Skulle vara skitkul om man fick se Sea of Thieves på Steam senare men håller mig hälsosamt skeptisk till den.

Givetvis, är själv lite skeptisk gentemot det också men de har iaf sagt att de inte utesluter Steam som försäljare så man kan alltid hoppas

Inaktiv

@Sisyr: Jag säger absolut inte att SoD2 är ett generiskt spel eller att ettan är det. Har inte spelat ettan alls och vet ganska lite om det men har för mig det ska fått ett rätt bra betyg. Det jag jag syftade på och baserade min kommentar på var trailern för tvåan dom visade upp och hur generisk som zombiespel den såg ut att vara.

Medlem
Skrivet av MrPeters:

Givetvis, är själv lite skeptisk gentemot det också men de har iaf sagt att de inte utesluter Steam som försäljare så man kan alltid hoppas

Rätt så!


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

1
Skriv svar