Xbox One förstärks av – original-Xbox-titlar!

Robot
Xbox One förstärks av – original-Xbox-titlar!

Microsoft tar ett steg ännu längre tillbaka.

#e3-2017, #xbox


Medlem

Hade lite på känn att det här skulle ske. Men vad finns det mer än Crimson Skies som inte har fått en HD remake och som är värt att spela om? Shenmue 2 är det enda jag kan komma på just nu i alla fall, men det spelet lär släppas tillsammans med 1:an som en HD Collection innan 3:an släpps.

Medlem
Medlem
Skrivet av Flacho:

@Bojkott: Star Wars KotOR

Ja men det finns ju på PC också. Tänkte mer på spel som är exklusiva för just Xbox. Ninja Gaiden kom jag på nu. Finns nog många spel som man glömt bort

Avstängd

Breakdown
Jade Empire
MechAssault 1-2

Medlem

@Bojkott: Jo det är sant, minns att det var en konsol med en hel del exklusiva spel hur som så det blir allt lovande
Bl.a Blinx, Midtown Madness 3 och Conker för att nämna några, även Crazy Taxi 3 hade varit trevligt även om det var PC på den med.
Achievements kanske det blir också? Om man är inne för det.

Medlem

Det var på tiden. Båda maskinerna använder ju x86-hårdvara så detta är något de borde haft med från början då inga särskilda större knep krävs. Tråkigt att man inte kan använda sina gamla skivor, dock.

Flakmonkey

Jag förstår inte riktigt hur något är bakåtkompatibel om man inte kan använda sina gamla spel. Är wii bakåtkompatibel med turbogrfx, megadrive och alla andra maskiner som finns tillgängliga på Virtual Console?

Medlem
Skrivet av Nosnos:

Jag förstår inte riktigt hur något är bakåtkompatibel om man inte kan använda sina gamla spel. Är wii bakåtkompatibel med turbogrfx, megadrive och alla andra maskiner som finns tillgängliga på Virtual Console?

Men är det inte så med dagens 360-bakåtkompabilitet att dom låser upp mer och mer spel över tid och om du har spelet (som är upplåst för Xbone) på skiva så är det bara att köra?
För annars är det ju precis som Xbox Live Arcade?
Tror artikellförfattaren fått det om bakfoten, hoppas jag.

Inaktiv

Äntligen! Då det aldrig kommit några emulatorer för Xbox spel så är detta en jättekul nyhet.

De spel jag vill ha och kommer att tänka på nu är:
Dead or Alive 3
Rallisport Challenge 2
Star Wars: KotOR
TimeSplitters 2/3
Forza

1
Skriv svar