Xbox One X avslöjad – tillsammans med drygt 40 spel!

Robot
Xbox One X avslöjad – tillsammans med drygt 40 spel!

Vi sammanfattar, hissar och dissar en smockfull presskonferens.

#e3-2017, #microsoft, #xbox-one-x


Medlem

XBox One X = X.B.O.X.

Mind = blown

Medlem

Visst, det var mycket spel, men efter att ha hört "exklusive" ett 20 tal gånger kändes det bara trögt. Trögt är nog min sammanfattning av Microsofts konferens, endast två spel fick mig lite nyfiken Metro och Ori 2. Annars kändes det som kvantitet över kvalitet. Synd, hade hoppats på mera "revolution".


signatur

Nämen!

Medlem

Metro vill jag veta mer av. Är det ett sandbox/freeroam nu, eller linjärt fortfarande? Om det är freeroam är jag intresserad då det tycks vara så nära STALKER vi lär komma, annars har jag nog fått nog av det. Metro var bra spel men inte riktigt vad jag känner att jag vill ha mer utav - smaksak bara.

Super Lucky's Tale tycker jag ser sjukt charmigt ut. Inget jag vill spela men det ser ut att kunna bli ett spel som är jävligt bra med vad det försöker vara.

Ori and the Blind Forest 2, åter igen, inget jag vill spela med gärna kollar på och är fascinerad utav. Har väldigt mycket respekt för spelet/n!

Men av allt som visades så tar nog Anthem priset för mig. Inte för att jag är bombsäker på att det blir bra, men tvärt om. Jag förstår inte alls vad det är för ett spel. Det ser ut som Mass Effect och Destiny i ett vilket gör mig väldigt nyfiken. Hur spelas det kortvarigt och långvarigt? Nu är det över ett år kvar till dess release så jag känner inte att det är dags att bli hajpad förstås, kan gott vänta med det och njuta av annat tills dess; som Destiny 2.

Edit: Oh just ja, och prislappen till X.B.O.X; $499. Vi lär väl se det på €499 i Europa ändå men om jag hade varit ute efter en konsol så vore detta utan tvekan mitt val. Fan, för vad man får så är detta vidrigt mycket kraft för pengarna. Nu behöver jag min dator för att arbeta, men om jag var ute efter att enbart spela samt om jag behövde byta ut mer än enbart mitt grafikkort så hade jag nog kört på ett X.B.O.X istället. Verkar mycket mer lönsamt.

KoP
Medlem

Mulligt! Blir en Xbox One X tillsammans med en uppsjö av trevliga spel när det beger sig.

Medlem

Inga bra spel, inget köp... Tråkigt att MS inte gör som Sony och skaffar sig en handfull spelstudios så som Naughty Dog, Guerilla Games, Santa Monica och alla deras egna S.E Japan m.m.

Det behöver Xbox.

Medlem

På pappret såg Maskinen nice ut får se om den lever upp till de också.
Blev smått tröt dock på den där rösten som sa exclusive hela tiden när de inte riktigt var de. Btw någon som hört om Win 10 versionerna av spel kommer till Steam också eller kommer de vara windows store ?

Medlem

Anthem såg riktigt bra ut!

Avstängd

Det enda jag ser fram emot här är väl assassins creed. Hoppas det inte är xbox exklusivt?


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

Tycker att detta har varit den bästa presskonferensen än så länge. De vissade en massa spel och pratade inte så jättemycket (man trodde att det aldrig skulle ta slut). De satsar förmodligen rätt när mindre bolag får lite spotlight. Nu när Xbox One X kommer så kommer det nog att bli ännu svårare för storbolagen att jaga vinstmarginaler. De små behöver inte göra detta på samma sätt (publiken är mer förlåtande) + att det är enklare för X.B.O.X. att köra de mer avskalade spelen i 4K utan framedrops m.m. Därför ser man mycket färger (solnedgångar) istället. För att utnyttja HDR.

Tyckte att Assassin's creed försvann lite i mängden, det såg inte så himla imponerande ut. Att Microsoft suddar ut linjerna mellan PC & tv-spel märkte man på Battleground, Black Desert Online och Minecraft. Roligt att se en uppföljare till Lucky's Tale. Gillade det första skarpt (enda spelet jag har spelat klart på Oculus Rift).

Medlem

Jag ska väl gå emot strömmen kanske men jag vart inte värst impad av den här lådan från MS. Ja tekniskt sett så låter det coolt *men* har man en hyffsad gaming PC och en ps 4 pro i dagsläget ser jag väldigt lite vits med att köpa den.
Det var inga direkta tunga speltitlar som fick mig att känna att jag *bara* måste ha en samt de få exklusiva titlar som MS har till sina maskiner kommer ändå på PC nu mer.
Nej för mig är Sony i dagsläget de som ger mig mest anledning att lira konsol då de har mer spel som är exklusiva som tilltalar mig.
Det absolut intressantaste spelet under MS konferens var enligt mig Anthem och det kommer till alla system typ.
Tummen upp ska MS dock få för att satsa på att visa spel den här gången iaf! Mkt bra!

ps. ass creed såg så förbenat tråkigt ut så det var inte sant .ds


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

De utsända gör ju ett toppenjobb!

1
Skriv svar