Betalmoddar? Creation Club till Fallout 4 och Skyrim

Robot
Betalmoddar? Creation Club till Fallout 4 och Skyrim

Både externa och interna utvecklare ska skapa nytt innehåll som vi betalar för.

#e3-2017, #fallout-4, #skyrim


Medlem

Tycker om att dom undviker en egen skriven fråga i FAQ om mods kommer kosta pengar och börjar snacka om att moddar kommer fortfarande vara öppna... What.
Sen går dom in på att man kan KÖPA credits på alla plattformar för att köpa mods, det är paid mods.

Men sure, dom kan undvika det hela paid mods skiten och kalla det Third party developed dlc, då är det ju inte mods, men officiell mods... Ish


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

MEG
Medlem

Ena sidan så är det ingen som tvingar en att köpa moddarna men andra sidan så låter det som en ny variant av DLC som företagen själva inte behöver utveckla och i det långa loppet kan det nog bli så att de släpper ett halvfärdigt spel och det kommer moddar som fixar det.....men som vi får betala för.


signatur

Death is only the beginning

Testpilot

Exakt samma sak som 'paid mods' skillnaden här verkar väl vara att det är Bethesda själva "och andra utvecklare" som gör en skinande horse armor mod.

Men så länge vanliga mods finns kvar så är det väl okej trots allt.

Medlem
Skrivet av MEG:

/.../ och i det långa loppet kan det nog bli så att de släpper ett halvfärdigt spel och det kommer moddar som fixar det.....men som vi får betala för.

Det är väl så med flera spel redan, speciellt spel från Bethesda, fast det är ingen som betalar för moddarna just nu.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

eld
Medlem
Skrivet av Mutumba:

Exakt samma sak som 'paid mods' skillnaden här verkar väl vara att det är Bethesda själva "och andra utvecklare" som gör en skinande horse armor mod.

Men så länge vanliga mods finns kvar så är det väl okej trots allt.

Precis,

Det här är bethesda som kontraktanställer externa dlc utvecklare. Bethesda betalar för utvecklingen.
Det här inte samma sak som deras förra försök.

Istället för att moddar slängs upp hejvillt på steam så hanterar bethesda dessa projekt som om dom skulle vara interna, med QA, översättning osv.

MEG
Medlem
Skrivet av Hipshot:

Det är väl så med flera spel redan, speciellt spel från Bethesda, fast det är ingen som betalar för moddarna just nu.

Sant!


signatur

Death is only the beginning

Medlem
Skrivet av MEG:

Jag har betalat för en del moddar som har förtjänat det.


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

Jag har inget emot om det blir prislappar på moddar som lägger till nya uppdrag eller nya storys som bethesdas egna DLC paket till spelet brukar vara.
Däremot tycker jag inte man ska ta betalt för moddar som kommer med små förbättringar som bethesda typ medvetet skitit i och som dom till 100% vet att detta kommer moddare fixa eller lite annan armor osv, ska man betala för sånt kommer det bli väldigt dyrt i långa loppet och jag hoppas såna moddar så fall bojkottas.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

1
Skriv svar