Anabelle och Erik sammanfattar Xbox-konferensen

Robot
Anabelle och Erik sammanfattar Xbox-konferensen

Det blev ett galet tempo i Galen Center inatt.

#e3, #e3-2017, #xbox


Medlem

Tack för sammanfattningen.

Kul att höra att Xbox verkligen kavlar upp armarna och satsar på äkta 4K för massan! Gillar även att de satsar på bakåtkompatiblitet för majoriteten som har 1080p hemma, för dessa punkter fallerar PS4 Pro på.

Men... Det är en sånn där kraftig prislapp igen, så lägger man bara på 2k till så får man en rejäl uppgradering till PC istället, Xboxen kommer väl kosta runt 6k som det ser ut nu? Det innebär (tror jag) att Xbox one X inte kommer att sälja ikapp PS4:an, inte ens närma sig.

Medlem

Om Microsoft varit smarta hade de behållit (de kanske har det men inte visat det?) och pushat en sak från Kinect som dessutom varit billig att implementera. Nämligen röstkommandon. I många spel kunde en sån funktion vara till stor fördel, se t.ex. de Skyrim som gjordes med röstkommandon för gamla Xbox One. Många andra single player spel skulle också kunna utnyttja detta. De verkar fastnat helt för "4K" i sin marknadsföring och missat vågen med röstkontrollerade apparater i hemmet som dykt upp från konkurrenter som Amazon och Google.

Medlem

I övrigt så tycker jag Anabelle och Erik sköter sig bra med rapporteringen från E3.

Medlem

Ännu en bra video från er två!

Bra sammanfattning!

Angående metro så såg det lite tyvärr scriptat ut och jag kunde inte sluta tänka på killzone 2 videon som släpptes en gång i tiden och som när den färdiga produkten kom så såg det inte i närheten till vad man visade upp på e3.

Man kan även säga att MS har verkligen tittat på Sony. De härmar dem rakt av nu. Pusha ut spel på spel på spel. Satsa på mindre studios. Sony har ett enormt indie utbud för att vara konsol får jag lov o säga.
Men det är inte skrivet som någon nackdel. De måste ju göra något om de ska hänga med.
Sedan att de konkurrerar med sig själva då de släpper sina exklusiva spel även till PC kan jag tycka är en aningen märkligt.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

@Buio: Kinect floppade ju, ingen ville ha detta,..varför lägga krut på sådant ingen vill köpa?

1
Skriv svar