Allt om Xbox One X!

Robot
Allt om Xbox One X!

Priset, releasedatumet, spelen – all info på en sida.

#e3, #e3-2017, #microsoft, #xbox, #xbox-one, #xbox-one-x


Inaktiv

Ni får nog se över specsen i artikeln

Medlem

Kommer det att bli som mobiltelefoner nu? Snabbare lansering (uppgradering), med en förminskning emellan? Skönt för folk att kunna behålla många av sina spel som de tidigare har köpt.

Måste säga att namnet är troligen det mest onödigt komplicerade man kunde ha valt, försök säga xbox one X snabbt om och om igen.

Måste säga att Microsoft har snygga arbetsnamn men det officiella namnet suger oftast. Hade gått med Xbox Scorpio alla gånger i veckan före tungtvistaren, precis som jag definitivt föredrog Natal före kinect.

Medlem
Skrivet av eddie the eagle:

Måste säga att namnet är troligen det mest onödigt komplicerade man kunde ha valt, försök säga xbox one X snabbt om och om igen.

Måste säga att Microsoft har snygga arbetsnamn men det officiella namnet suger oftast. Hade gått med Xbox Scorpio alla gånger i veckan före tungtvistaren, precis som jag definitivt föredrog Natal före kinect.

eksbonks


signatur

Gör inte idag vad du kan skjuta upp även imorgon.

Medlem
Skrivet av eddie the eagle:

Måste säga att namnet är troligen det mest onödigt komplicerade man kunde ha valt, försök säga xbox one X snabbt om och om igen.

Måste säga att Microsoft har snygga arbetsnamn men det officiella namnet suger oftast. Hade gått med Xbox Scorpio alla gånger i veckan före tungtvistaren, precis som jag definitivt föredrog Natal före kinect.

Själv satt jag och hoppades på att den skulle kallas "Xbox One Elite" för att gå tillbaka lite till vad de gjorde med 360.

Skrivet av eddie the eagle:

Måste säga att namnet är troligen det mest onödigt komplicerade man kunde ha valt, försök säga xbox one X snabbt om och om igen.

Måste säga att Microsoft har snygga arbetsnamn men det officiella namnet suger oftast. Hade gått med Xbox Scorpio alla gånger i veckan före tungtvistaren, precis som jag definitivt föredrog Natal före kinect.

Initialerna blir ju "XBOX" = XBox One X ... - så visst det dom vad dom sysslar med.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Inget fel på grafikdelen för en konsol, men synd att CPU-delen fortfarande är väldigt långsam. Men gissar att det är enklare sälja grafik och "4K" än hög prestanda för de generella delarna i ett spel som t.ex. AI. Bara en liten klockfrekvensökning på en CPU som redan 2013 var väldigt långsam och hade mycket dålig IPC och enkeltrådsprestanda.

Medlem

synd att de inte klämde in Vega.

Inaktiv
Skrivet av Cyberz:

synd att de inte klämde in Vega.

Skulle säga att Zen hade varit ett bättre val, det är brist på CPU kraft som hållit tillbaka Xbone och PS4. Vega är ju inte ens färdigställt ännu heller.

Medlem

Sedan får vi ju inte glömma vår underbara nya elektronik skatt, så man får lägga på 500kr eller något liknande på priset yttligare.....

Medlem

Efter att ha sett EA´s konferens så var Microsoft betydligt bättre men om jag ser till spel som intresserar mig och som inte finns på PC så var det en rejäl besvikelse, de fortsätter alltså med att släppa spelen på Windows 10 och Xbox One och tror att det kommer få folk att byta OS, jag tvivlar på det. Windows Store verkar vara rena skämtet (och det funkar inte att säga att Steam också hade många problem när det lanserades år 2017, Steam var nytt och kunde inte direkt jämföras med något annat).

Jag har nog aldrig varit lika ointresserad av en konsol som jag är med Xbox One. Jag köper inte hårdvara bara för att den har är den bästa som finns på marknaden, jag köper hårdvara för den mjukvara som finns till den och jag spelar spelen på den hårdvara som levererar den bästa upplevelsen (där FPS är avsevärt mycket viktigare än antalet polygoner som visas upp).

Och jag struntar fullständigt i vad det står för namn på denna hårdvara, det som är vikigast för mig är hur framtiden för den ser ut, hur kommer företaget som tillverkat den stödja denna hårdvara och vilken är deras främsta målgrupp.

Microsoft har agerat på precis det sätt jag misstänkte att de skulle göra och därmed lyckats få mitt intresse för deras konsol att dala ännu mer.

Medlem
Skrivet av eddie the eagle:

Måste säga att namnet är troligen det mest onödigt komplicerade man kunde ha valt, försök säga xbox one X snabbt om och om igen.

Måste säga att Microsoft har snygga arbetsnamn men det officiella namnet suger oftast. Hade gått med Xbox Scorpio alla gånger i veckan före tungtvistaren, precis som jag definitivt föredrog Natal före kinect.

Det börjar påminna om Xbox Live-användarkonton. xXBOX_ONEXx


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

Monster brukar vara läskiga, det enda läskiga är ju prislappen när jag redan kommer kunna spela majoriteten på Windows 10 med högre än 60 fps.

Medlem
Skrivet av Maysay:

Kommer det att bli som mobiltelefoner nu? Snabbare lansering (uppgradering), med en förminskning emellan? Skönt för folk att kunna behålla många av sina spel som de tidigare har köpt.

Konsoler brukar i regel släppas var 4-5 år. Det var bara förra generationens konsoler som var ovanligt långlivade med sina 8 år.

Avstängd

Fortfarande mekanisk hårddisk?...Zzz

Redaktör
Skrivet av Nybbe:

Fortfarande mekanisk hårddisk?...Zzz

Vi har en SSD i PS4 Pron här på kontoret. Laddtiderna varierar från spel till spel, men jag kan inte påstå att den känns galet mycket rappare än min gamla PS4 med vanlig hårddisk i hemma. Tror processor och annat är flaskhalsar, och eftersom nya Xboxen inte heller den har våldsamt snabb prolle kanske man inte tyckte det var värt prisökningen.


signatur
Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Vi har en SSD i PS4 Pron här på kontoret. Laddtiderna varierar från spel till spel, men jag kan inte påstå att den känns galet mycket rappare än min gamla PS4 med vanlig hårddisk i hemma. Tror processor och annat är flaskhalsar, och eftersom nya Xboxen inte heller den har våldsamt snabb prolle kanske man inte tyckte det var värt prisökningen.

Jasså?
Jag bytte till en SSD i min PS4 (den vanlig) och tyckte det blev helt sjuk skillnad.

Medlem

känns som ett saftigt pris att betala.
xbox tilltalar mindre och mindre en som redan har en PC att spela på.
vill man punga ut så där mycket för att spela så är det mer värt att spara lite till och lägga pengarna på en riktigt gaming pc som håller längre och har mycket större utbud även fast dom nu även ska kränga digital xbox spel.
Känns dyrt och kortsiktigt detta, ms är sen och vilsen till partyt känns det som.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

För få exklusiva titlar för min del än så länge, och jag är inte intresserad av bakåtkompatibiliteten. Det får gärna finnas, men inget jag lägger några pengar på. Jag skulle säga att jag är mer intresserad av en PS5 om 1 eller 2 år. PC + PS4 täcker det mesta för min del just nu. Hade priset legat på runt 4000kr så skulle det däremot vara mer intressant för 3e part spel.

Medlem
Skrivet av Walter S.A. Iego:

Initialerna blir ju "XBOX" = XBox One X ... - så visst det dom vad dom sysslar med.

Fast nu heter det Xbox och inte X Box, din logik ger således förkortningen XBONX.

Gen
Medlem

När det gäller konsoltitlar tycker jag PS4 Pro täcker det som behövs. Har redan en biffig PC så PlayAnywhere titlar kommer göra sig bäst på den. Känns dock som att detta blir ett självklart val för dem som inte har någon PC eller konsol men äger en 4K UHD TV.

Medlem
Skrivet av Molotov:

känns som ett saftigt pris att betala.
xbox tilltalar mindre och mindre en som redan har en PC att spela på.
vill man punga ut så där mycket för att spela så är det mer värt att spara lite till och lägga pengarna på en riktigt gaming pc som håller längre och har mycket större utbud även fast dom nu även ska kränga digital xbox spel.
Känns dyrt och kortsiktigt detta, ms är sen och vilsen till partyt känns det som.

Om man redan har en PC med liknande eller bättre hårdvara, då finns det helt klart inte många anledningar till att köpa en XboX.

Men att påstå att konsolen inte är prisvärd, då är man lite ute och cyklar skulle jag säga. Grafikdelen presterar nästan lika bra som ett 1070 GTX, och då pratar vi om 4000+ för endast ett grafikkort.

Så att bygga en PC med samma prestanda, för samma pris eller bara ”lite till”, är lättare sagt än gjort. Du kan bygga en PC som är mycket kraftfullare än XboX, men då pratar vi om en mycket sämre pris / prestanda ratio.

Sedan håller inte en PC nödvändigtvis längre, det är betydligt lättare att uppgradera den, men inte riktigt samma sak som livslängd på hårdvara.

Vi pratar olika marknader här, så jämförelsen är inte bara på svart och vitt. Sedan tycker jag XboX har en bättre timing, med tanke på den hårdvara som finns idag, jämfört med PS4 Pro. Finns nog en hel del PC gamers där ute som skulle kunna se XboX som en uppgradering jämfört med deras nuvarande system.

Sedan om man tittar på andra här i kommentarsfältet, gnället om för lite förstahandstitlar är ju bara skrattretande med tanke på hur det alltid set ut på nyheter angående Nintendo Switch.

Det är också väldigt subjektivt, för min del finns det inga förstahandstitlar på PS4 som intresserar mig. Förmodligen inga på XboX heller, har ingen koll på vad som släppts tidigare till Xbox One. Så för min del räknas bara multiplattformen, där har XboX ett väldigt stort övertag jämfört med PS4 Pro.

Men som sagt, löjligt hur exklusiva förstahandstitlar helt plötsligt blev en bra och så enormt betydelsefull grej, såg väldigt annorlunda ut för bara någon månad sedan här på FZ.

Medlem

fy va dyr, jag som tyckte ps4 pro redan är dyr,, och ful är den också en fyrkantig låda hemsk design ju..

Medlem
Skrivet av Walter S.A. Iego:

Initialerna blir ju "XBOX" = XBox One X ... - så visst det dom vad dom sysslar med.

Mja eller snarare XBOXOX

Ambassadör
Xbox

Det absolut bästa med den här konsolen är att det äntligen är slut på allt tjat om att Xbox inte är kraftfull nog. De släppte en för vek konsol 2013 och med allt annat som var snett på MS då så blev det pannkaka. Phil Spencer har vridit om skutan och nu sätter Xbox full fart framåt igen!

Att Xbox inte längre utannonserar spel vars release ligger längre bort än nästa E3 är också en ny Spencer-strategi för MS. Det är klart att det kommer en en hel hög med bra spel framöver från MS, trots att de inte visar CGI-trailers från spel som befinner sig i konceptstadiet som vissa andra...

Star Wars Battlefront 2, CoD WW2, Assassin's Creed Origin, Destiny 2 mfl kommer att se bäst ut på Xbox i höst! Och det är jävligt gött som Xbox-spelare


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av xdrive:

Sedan får vi ju inte glömma vår underbara nya elektronik skatt, så man får lägga på 500kr eller något liknande på priset yttligare.....

Maxtaket på elektronikskatten är väl 400 kr inklusive moms.

Medlem
Skrivet av jawik:

Maxtaket på elektronikskatten är väl 400 kr inklusive moms.

Tyvärr fortfarande 400kr som går ner rätt i lobbyisters smutsiga fickor...

Gnällkuk

Eftersom konsolen ligger en bit fram i tiden skulle jag gissa att det kommer fler tunga titlar runt Gamescom i augusti. Tycker det ser ganska bra ut, även om jag höjde lite på ögonbrynet åt några av titlarna som var exklusiva för konsolen och såg ut som dussinspel.

Är det förresten bara jag som tyckte att Minecraft i 4K med "super duper textures" eller vad det nu hette ser... inte bättre ut? 4K och jättehögupplösta texturer känns ju lite som fel mot pixelgrafiken.

Frågan är ju dock om de kommer att lyckas med lanseringen... ställer mig tveksam. 499$ kommer nog bara slå på de som har hyfsad ekonomi och redan en 4K-TV vilket säkert fungerar bra för oss i Svedala, men tveksamt hur mycket det kommer att sälja borta i nordamerika.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Den ligger uppe på Mediamarkt för 9999kr. Definitivt en placeholder, men datumet säger 17 november. Stämmer det så släpps den alltså 1.5 vecka senare i Sverige.

http://www.mediamarkt.se/sv/product/_microsoft-xbox-one-x-128...

12
Skriv svar