Se första gameplay-klippet från Anthem, Biowares nya spel

Avstängd
Skrivet av Fuidama:

Så du vet att man inte kan ta sig fritt någon annanstans i världen som visades i början och att det är en restriktiv on rail shooter, dvs du kan inte röra dig fritt utan datorn styr vart du ska gå... dvs förutom att Quests, som i alla andra spel, säger att man ska gå till vissa platser? Det var ju synd =( då blir det ju exakt som Division... och även Destiny i sådana fall om det stämmer det du säger. Men det hindrade inte mig från att spela Destiny i snart 3000 timmar och eeh ja Division har jag bara spelat i ca 600 timmar.

Gunplay är en annan femma dock.

Det verkar som EA tagit lite hints från Bungie och Ubisoft när det gäller "vi är super seriösa och taktiska och samtidigt blir super glada och överraskade när vi får saker" script snack medans de spelar tillsammans.

Om jag skulle promota en ny supercykel med, säg 25 växlar, vore det något jag tydligt framhöll i mig svindyra presentation. "On rail shooter" är en nedsättande jämförelse, du förstod inte detta?, likvärdig skit i jämförlese med 2 procents tillträde av den reella kartan.

Medlem

Är det Danse som pratar <3

Medlem

Får lite Division vibbar. "cool E3 reveal, slutändan blev det ett helt ok spel, men inget groundbreaking"......hoppas jag har fel

Medlem

What's wrong with their leeeegs?!

Medlem

Hur folk får The Division känsla, är lite av ett mysterium för mig i dags läge...

Medlem
Skrivet av Angust:

@Fuidama: dom sa att det körs i realtime på en xbox one x

Sa dom inte något liknande för 2 år sen när dom sa att de kördes på PS4 eller Xbox one men så vissa de sig att de var en pc dom körde från ? Om jag mins rätt.

Medlem

@lackis: så ett spel bioware säger är open world är enligt dig en linjär korridorskjutare...


signatur

God is dead

Medlem
Skrivet av Dudinkalv:

Hade kunnat slå vad om att grafiken kommer få sig en ordentlig downgrade...

Jag håller med dig.

När det kommer till Anthem är jag vääldigt skeptisk. Det finns en film på hur Andromeda såg ut under utveckling år 2016 som är miltals bättre ut än hur spelet släpptes. Därav vet vi att Bioware gärna släpper en snygg och välpolerad teaser som retailversionen aldrig lever upp till.

Min poäng är att vi kan ställa oss 99% säkra på att det vi fick se av Anthem i E3-teasern är skitsnack. Anthem kommer ALDRIG ha all polering och detaljer vid release!

Dessutom skriver de i Anthem trailern att vi ser på "pre-alpha footage", så jag antar att vi har fått se allt de gjort plus lite massor av smink för att skapa förväntningar på E3. Bioware har förbrukat mitt förtroende.

Medlem

Omg, de rörde typ läpparna när de pratade

Medlem

Hittills det mest intressanta för mig. Som jag fattat det så är detta vad huvudstudion inom Bioware sysslat med, alltså de bakom (DAO,kotor,ME 1-3) Medans Andromeda var gjord av någon mindre systerstudio.

Ser många skämt om att detta är vad andromeda dog för. Jag tror inte bioware har råd att floppa ännu en gång och därför tror jag detta bli rätt lovande. Grafiken kommer troligen hålla på en pc. Hype


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Medlem
Skrivet av lackis:

Om jag skulle promota en ny supercykel med, säg 25 växlar, vore det något jag tydligt framhöll i mig svindyra presentation. "On rail shooter" är en nedsättande jämförelse, du förstod inte detta?, likvärdig skit i jämförlese med 2 procents tillträde av den reella kartan.

Och du förstod inte att jag var sarkastisk? Varken Division, Destiny eller Anthem är ju on rail shooters och det borde nog varenda en som tittat på trailern förstått.

Avstängd
Skrivet av Angust:

@lackis: så ett spel bioware säger är open world är enligt dig en linjär korridorskjutare...

Så dom sa det? Har missat detta.

Medlem

@lackis: yepp dom sa att det är open world


signatur

God is dead

Medlem

Ser ut som The Division med lte sci-fi men med rejält mycket sämre grafik än vad som visas här!

Destiny 2 kommer nog få en brutalt mycket större spelarbas!


signatur

AYY LMAO

Medlem
Skrivet av Dudinkalv:

Hade kunnat slå vad om att grafiken kommer få sig en ordentlig downgrade...

Det är frågan det, drivs ju av Frostbite, och den motorn är ju kapabel att leverera sådan grafik, se bara på Star Wars: Battlefront osv.


signatur

Time flies like the wind
Fruit flies like bananas

Medlem
Skrivet av Dave Lister:

Det är frågan det, drivs ju av Frostbite, och den motorn är ju kapabel att leverera sådan grafik, se bara på Star Wars: Battlefront osv.

Jag tvekar inte på motorn, det är utvecklaren som får mig att tveka.

Medlem
Skrivet av Lard von Bacon:

Andromeda hade också bra animationer innan de förstörde hela spelet.

Så du säger de hade bra animationer på plats, sedan tog de bort alla för att ersätta med värre because, reasons?

12
Skriv svar