Ark: Survival Evolved lämnar early access i augusti

Robot
Ark: Survival Evolved lämnar early access i augusti

Ser man på, survival-spel på Steam kan faktiskt bli färdiga.

#ark-survival-evolved, #e3-2017


Medlem

Någon som spelar det nu för tiden som kan säga i fall de är i närheten av att vara färdiga? När jag senast testade det för några månader sedan så kändes det långt ifrån färdigt.

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Någon som spelar det nu för tiden som kan säga i fall de är i närheten av att vara färdiga? När jag senast testade det för några månader sedan så kändes det långt ifrån färdigt.

Känns som de har en del att putsa på iallafall, de har släppt massor av nya dinosaurier osv under de senaste månaderna (ett par varje månad typ). Byggandet behöver de verkligen förbättra för det är fortfarande frustrerande som in i helvete. Däremot har uit blivit mycket bättre.

Nu har jag iofs inte kört mer än två månader (räknar inte typ en timme i singleplayer för ett år sen) men ändå.

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Någon som spelar det nu för tiden som kan säga i fall de är i närheten av att vara färdiga? När jag senast testade det för några månader sedan så kändes det långt ifrån färdigt.

Provade igen senast för några veckor sedan, det är ungefär lika färdigt som det var när det först släpptes med samma djupa mekanik. Vill säga inte alls, och platt som en pannkaka.

Medlem

@burkmopp: Samma här, slutade spelade eftersom dom lägger mer krut på massa nya dinos/djur än att polera själva spelet.. Massor av småstörande buggar, väldigt dåligt optimerat osv :/

Medlem
Skrivet av rewoX:

@burkmopp: Samma här, slutade spelade eftersom dom lägger mer krut på massa nya dinos/djur än att polera själva spelet.. Massor av småstörande buggar, väldigt dåligt optimerat osv :/

Exakt vad jag tycker med - visst är det kul med dinos/djur, men nog borde polera spelet vara prio ett! Nya djur osv kan de adda sen ju!


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Ambassadör
Xbox

4K 60 fps på Xbox sägs det.


signatur

Jump in.

Gen
Medlem
Skrivet av Mortaigne:

4K 60 fps på Xbox sägs det.

Eh, okej...

Jag testade det för kanske 6 månader sedan på en 6700K@4500MHz samt GTX1080@2088MHz och kunde inte röra Ultra utan att ha 10-15fps vid 1440p och inte mycket mer vid High. 60fps konstant har jag nog aldrig haft förutom på Medium/Low kanske.

ELF
Medlem
Skrivet av Gen:

Eh, okej...

Jag testade det för kanske 6 månader sedan på en 6700K@4500MHz samt GTX1080@2088MHz och kunde inte röra Ultra utan att ha 10-15fps vid 1440p och inte mycket mer vid High. 60fps konstant har jag nog aldrig haft förutom på Medium/Low kanske.

Mm, de kan ju försöka lyckas klämma ut den prestandan ur xbox. Jag har inte spelat på länge, men du kanske har kört nyligen och kan säga att det rullar på så taskigt fortfarande.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

"Att survival-spel på Steam fastnar i early access är inte ovanligt; Dayz, The Long Dark och Rust är några exempel." - The Long Dark har absolut inte fastnat i EA. Tvärtom så är de om något en förebild på hur EA-spel borde utvecklas. Btw så släpps det också i augusti, http://www.thelongdark.com/

Medlem

Ser fortfarande ut som dag ett! Skulle dock aldrig köpa spelet efter att de släppt ett DLC under alphan!


signatur

AYY LMAO

1
Skriv svar