Beyond Good & Evil 2 är som "GTA i rymden"

Robot
Beyond Good & Evil 2 är som "GTA i rymden"

Det ryktas om att det ska talas om tidsexklusivitet för Switch på Nintendo Direct ikväll.

#beyond-good-and-evil-2, #e3-2017


FM-guru
F.d. Sisyr

Om spelet blir Switch-exklusivt ett år kommer jag att strypa någon.

Eller för att uttrycka känslan som nedanstående, i bildform;

Medlem
Citat:

Det ryktas om att det ska talas om tidsexklusivitet för Switch på Nintendo Direct ikväll.

Medlem

Ja ni som såg Microsofts konferense när Phil sa hur många spel som var xbox exklusiva å publiken jublar värre än någonsin som om det vore något bra. Undrar om dom jublar lika högt åt detta... folk är allt bra dumma ändå.

Finns inget positivt för oss konsumenter med exklusiva spel.

Medlem

Ska dom seriöst utveckla ett så pass ambitiöst spel till en konsol med prestandan av en padda? Bokstavligen talat, https://www.nvidia.com/en-us/shield/tablet/ = switch fast med bättre hårdvara.

Medlem

Hoppas verkligen inte att det blir 12 månaders exklusivitet, det skulle suga elefantballe..

Medlem
Skrivet av Divion:

Ja ni som såg Microsofts konferense när Phil sa hur många spel som var xbox exklusiva å publiken jublar värre än någonsin som om det vore något bra. Undrar om dom jublar lika högt åt detta... folk är allt bra dumma ändå.

Finns inget positivt för oss konsumenter med exklusiva spel.

Vilka exklusiva spel då? Jag såg inte ett enda som var exklusivt för Xbox One. Han pratade om konsol exklusiva och det är en stor skillnad på det kontra vad Sony och Nintendo har. Exklusiva spel säljer konsoler, tror man inte det gör det kommer man nog bli väldigt förvånad när Xbox One X inte kommer sälja så bra som Microsoft hoppas på. Xbox One X är en konsol för personer som redan äger en Xbox One men som vill ha bättre hårdvara och om Microsoft inte tjänar pengar på varje såld konsol innebär detta isf en förlust (såvida man inte köper samma spel mer än en gång eller köper tillbehör till konsolen).

Medlem

Även om det vore en liten "revenge!" känsla sedan Rayman Legends så hoppas jag inte det stämmer.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av PcGamer:

Vilka exklusiva spel då? Jag såg inte ett enda som var exklusivt för Xbox One. Han pratade om konsol exklusiva och det är en stor skillnad på det kontra vad Sony och Nintendo har. Exklusiva spel säljer konsoler, tror man inte det gör det kommer man nog bli väldigt förvånad när Xbox One X inte kommer sälja så bra som Microsoft hoppas på. Xbox One X är en konsol för personer som redan äger en Xbox One men som vill ha bättre hårdvara och om Microsoft inte tjänar pengar på varje såld konsol innebär detta isf en förlust (såvida man inte köper samma spel mer än en gång eller köper tillbehör till konsolen).

Känns som du missade Divions poäng fullständigt. Det är helt och håller irrelevant om exklusiviteten gäller en specifik konsoll eller ett par olika konsoller, hans poäng kvarstår. Rätt har han också, för den delen. All form av plattformsexklusivitet är synnerligen dåligt för konsumenterna.

Medlem

Plattformsexlusivt till Switch i 12 månader? Det kommer inte släppas till Switch alls.

Medlem
Skrivet av BadMrBox:

Plattformsexlusivt till Switch i 12 månader? Det kommer inte släppas till Switch alls.

Blir väl som med Rayman Legends, skulle ju släppas för Wii U nästan ett år innan det faktiskt släpptes (och då var det inte längre Wii U-exklusivt heller)


signatur

Time flies like the wind
Fruit flies like bananas

Medlem
Skrivet av Sisyr:

Känns som du missade Divions poäng fullständigt. Det är helt och håller irrelevant om exklusiviteten gäller en specifik konsoll eller ett par olika konsoller, hans poäng kvarstår. Rätt har han också, för den delen. All form av plattformsexklusivitet är synnerligen dåligt för konsumenterna.

Jag missade inte den, jag höll helt enkelt inte med. Många av de bästa spelen som jag spelat har varit exklusiva spel och jag förklarade även varför dessa behövs. Det jag håller med om däremot är spel som kommer från en tredje part, spel som en konsoltillverkare betalar pengar för så att det endast kommer till deras konsol. Som när Halo släpptes på Xbox och blev exklusivt för just den konsolen. Något som Microsoft gjorde med många andra titlar, ja det om något är dåligt för oss konsumenter.

När det gäller Beyond Good and Evil 2 så vet jag inte anledningen till varför Nintendo isf skulle ha detta exklusiva avtal. Men med tanke på den historia som spelet har haft så kan jag mycket väl tänka mig att Nintendo har en liknande roll som med Bayonetta, alltså utan Nintendo så hade spelet inte alls blivit av överhuvudtaget.

Medlem
Skrivet av Heggiiman:

Ska dom seriöst utveckla ett så pass ambitiöst spel till en konsol med prestandan av en padda? Bokstavligen talat, https://www.nvidia.com/en-us/shield/tablet/ = switch fast med bättre hårdvara.

Nej switch har tegra x1 com sitter i sheild tv. tegra x1är mycket bättre än tegra k1 som sitter i Sheil tablet.

1
Skriv svar