Mer Metroid! Samus Returns kommer till 3DS

Robot
Mer Metroid! Samus Returns kommer till 3DS

2d-upplägg i 3d-miljöer i actionäventyret som släpps i september.

#e3-2017, #metroid-samus-returns


Medlem

Härligt att det fortfarande kommer spel till 3ds.
Skaffade en för inte så länge sen med mario och zelda link between worlds (som är riktigt kul) så man kan säga att jag är sen till partyt


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Två nya Amiibos utannonserade i samband med Metroid: Samus Returns. (Metroid-Amiibons skal är av något slags mjukt gummi)


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Varför visade dom inte detta under sin vanliga E3-sändning istället för en Prime 4-logga?


signatur

40-årig tjock och matälskande ninja från västkusten.

Medlem

Då kanske de inte var så konstigt att Nintendo var så snabba att stänga ner am2r. Ska bli spännande och se om det kan matcha am2r, tveksamt skulle jag säga med tanke på 2.5 d upplägget.

Medlem

@moggen: Det hade säkerligen lite att göra med att Nintendo behöver upprätthålla sitt varumärke också rent juridiskt.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Moderator | Testpilot

Nu fattar man ju dock varför de tog ned de där Metroid Fan spelet som kom ut för inte så länge sedan. Nintendo gjorde en egen remake : )


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

@Puscifer: jo säkerligen men varför de vänta 8 år att göra det är ju frågan. Särskilt i och med att det fanns långa demon innan det var klart. Så man kan ju spekulera i att de vill få idée, feedback etc gratis.

Medlem

@moggen: Nu är jag inte särskilt insatt i den juridiska världen, men rent spontant tänker jag på gratis PR; att Nintendo avvaktar med att slå ned på projektet in i det sista för gratis uppmärksamhet och PR.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

@Puscifer: sant jag antar att all pr är bra pr. Tycker bara att ett sådant bra spel förtjänar ett bättre öde. Men, men det är inte ensamt om att gå den vägen, rip Chrono trigger resurrection, Pokemon uranium mfl.

Avstängd
Skrivet av Quid:

Varför visade dom inte detta under sin vanliga E3-sändning istället för en Prime 4-logga?

För detta är ett helt annat spel?


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

Udda att dom inte visade det här under Spotlight.

Medlem
Skrivet av breahl:

För detta är ett helt annat spel?

Tänkte mer när dom ändå var inne på Metroid, dom kunde ju kört denna trailern och sen sagt att det kommer ett Metroid till Switch också. Nu var det ju sjukt många som missade detta...


signatur

40-årig tjock och matälskande ninja från västkusten.

Avstängd
Skrivet av Quid:

Tänkte mer när dom ändå var inne på Metroid, dom kunde ju kört denna trailern och sen sagt att det kommer ett Metroid till Switch också. Nu var det ju sjukt många som missade detta...

Så dom ska köra denna trailer och säga att det kommer ett helt annat Metroid till switch? Det kommer ju vara två helt olika spel, det är som att köra en NHL 18 trailer då dom ska visa FIFA 18.


signatur

PS5 och inget annat.

1
Skriv svar