Metroid Prime 4 kommer till Nintendo Switch!

Robot
Metroid Prime 4 kommer till Nintendo Switch!

Den legendariska actionserien med Samus Aran är på väg tillbaka.

#e3-2017


Medlem

Metroid Prime var ju riktigt nice när det kom. Synd att man inte kommer äga en Switch. Nåja, hoppas det blir något vettigt och att ägare av Switch får uppleva något utöver det vanliga

Medlem
Avstängd

Nintendo & DD vann E3 hands down.

DD för att dem inte tog det seriöst.

Och Nintendo för att dem visade efterlängtade titlar samt datum (Odyssey 2017-10-27) utan att dra ut på massa "behind the scenes"-trams inför varenda trailer.

Men jag ser oxå framemot Far Cry 5 å Wolfenstein 2.

Medlem

Jag skojar inte när jag säger att jag fick rysningar och gåshud av musiken, redan innan Metroid Prime 4-loggan hade dykt upp. Ska lyssna på Metroid Primes soundtrack resterande kvällen nu bara för det.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Releasehästryttare

Så ingen wiiU version ..

Medlem
Medlem
Skrivet av Puscifer:

Jag skojar inte när jag säger att jag fick rysningar och gåshud av musiken, redan innan Metroid Prime 4-loggan hade dykt upp. Ska lyssna på Metroid Primes soundtrack resterande kvällen nu bara för det.

Samma här!


signatur

Everybody needs help.

Medlem
Skrivet av Apministern:

Samma här!

Här också! Kändes direkt att det var Metroid Prime.

Medlem
Skrivet av Devan:

Så ingen wiiU version ..

Nej det är ju en död konsol. Kommer inga fler Nintendotitlar till den.
Zelda släpptes bara till Wii U för att utvecklingen startade på den konsolen. Precis som det var med TP till Gamecube/Wii.


signatur

Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Intel Core i7-8700K | AMD Radeon RX 6950 XT | Corsair Vengeance LPX 3500 MHz 2x16 GB 16-18-18-38 | Diverse lagring | Fractal Design - Define R5 | Corsair RM1000x

C64 | C64C | NES | Amiga 500 | Mega Drive | Game Gear | SNES | N64 (RGB) | GCN | DS Lite | Xbox 360 | Wii | 3DS XL | Wii U | New 3DS XL | PS4 Pro | Switch

Medlem

Jahapp, vart man ändå tvungen att köpa Switch då.. Bah. Väntar dock på att det förhoppningsvis kommer en bättre version av Switch, är så mycket fel med den nuvarande så jag har lite ångest för att köpa.

Medlem

Nu känns Switchköpet ännu mer värt! Zelda sjukt jäkla bra, och sen Metroid som trumfar allt på de.

Medlem

Förhoppningarna växte lite mer när man såg en bild på retros studio's twitter angående när de hade prime steak på en grill. Äntligen!!! Fy vad glad ja är!! 😊

Medlem

Och inga spel från några andra än Nintendo själva. Samma som Wii U.

Medlem

Yes äntligen

Medlem

Just nu i Treehouse visar dom en remake/reimagining av Metroid 2 till 3DS med 2,5D-grafik.

Ser rätt najs ut!


signatur

40-årig tjock och matälskande ninja från västkusten.

Medlem

Jag är så lycklig!!!

Medlem

Jahopp blir att köpa en Switch då

Inaktiv

Om jag köper en Switch så är det på grund av detta spel. 3an gick bort för mig eftersom det släpptes till tramskonsolen Wii.

Medlem

Spelet görs inte av Retro som har gjort dom tre första spelen. Det är ett helt nytt team men som jobbar under Kensuke Tanabe som har gjort dom andra spelen.

http://nordic.ign.com/metroid-prime-4-nintendo-switch/3366/ne...

Medlem

Hype!
Lite otryggt att det inte har samma utvecklare men lever hellre på hoppet än dricker cyniska droppar.

Inaktiv

Frågan är bara, varför kalla det för Prime? Var inte det Retro Studios grej?
Metroid Switch eller något annat skulle passa bättre

Medlem

Metroid Primal


signatur

Grafik: Nvidia RTX 3060 TI Ram: 16GB
Processor: RYZEN 7 5800x3d
Skärm 1 : LG UltraGear Nvidia Gsync 2560x1440 165hz
Skärm 2 : Samsung 4k 60hz
Hårddiskar: Samsung SSD 500GB. Samsung NVMe 1TB. Western dig 3TB

Medlem

Blev glad av att se att Nintendo inte övergett Samus efter Other M sen fick man panikångest över att det inte är Retro som gör spelet. Men det blir nog bra till slut.
Vad sjutton gör Retro om dom inte gör Metroid?

Medlem
Skrivet av BadMrBox:

Blev glad av att se att Nintendo inte övergett Samus efter Other M sen fick man panikångest över att det inte är Retro som gör spelet. Men det blir nog bra till slut.
Vad sjutton gör Retro om dom inte gör Metroid?

Donkey Kong.


signatur

Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Intel Core i7-8700K | AMD Radeon RX 6950 XT | Corsair Vengeance LPX 3500 MHz 2x16 GB 16-18-18-38 | Diverse lagring | Fractal Design - Define R5 | Corsair RM1000x

C64 | C64C | NES | Amiga 500 | Mega Drive | Game Gear | SNES | N64 (RGB) | GCN | DS Lite | Xbox 360 | Wii | 3DS XL | Wii U | New 3DS XL | PS4 Pro | Switch

Medlem

Well played, Nintendo!

Medlem

Nog ett av de mest meningslösa reveals jag sett. En logga är allt vi får se.
Så när kommer detta spel? om 2-3 år?
Självklart coolt med nytt metroid prime men de kunde ha väntat med att säga något tills de haft något att visa från det iaf.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

@SunShine: inte alls, detta var allt som krävdes för att jag kommer glida ner och köpa en Switch och zelda imorgon.

Medlem

Switch har lätt bäst exclusives bland konsollerna.

Medlem
Skrivet av rosski:

@SunShine: inte alls, detta var allt som krävdes för att jag kommer glida ner och köpa en Switch och zelda imorgon.

Vad bra för dig Själv behöver jag lite mer än en logotyp för att komma igång haha.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

1
Skriv svar