Arr! Vi går hands-on med sjörövarliret Skull & Bones

Robot
Arr! Vi går hands-on med sjörövarliret Skull & Bones

Ubisofts piratlir bygger helt på sjöstriderna från Assasin's Creed: Black Flag. FZ:s E3-resenärer berättar hur det känns.

#e3, #e3-2017, #hands-on, #skull-bones, #ubisoft


Medlem

Jäklar vad jag ser fram emot detta. Dags att damma av Black Flag och putsa på sitt piratande i väntan på Skull & Bones.

Medlem

Kan säkert bli skoj, men jag hade gärna sett någon form av singleplayer-kampanj. Typ något i stil med Sea Dogs och Pirates.

Medlem

@Bojkott: håller med, finns på tok för få bra piratspel och det här tilltalar mig inte ett dugg tyvärr

Medlem

Hade varit intresserad om det var ett single player äventyr. Multiplayer lockar nada för egen del. Synd.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

Det enda som får mig att ställa mig oerhört skeptisk till spelet är att det är Ubisoft. Efter For Honor (och Rainbow Siege antar jag) undrar man hur länge detta må hållas vid liv och om det kommer skötas om ordentligt eller ej...

Medlem

Så himla tråkigt att det inte är något on-foot gameplay alls. Hade man fått gå iland å svinga lite svärd å göra riktiga bordningar ibland hade det kunnat bli årets spel. Älskar black flag men att bara åka båt hela tiden känns som att det kommer bli tradigt jävligt fort. Lite som alla andra endimensionella oambitiösa spel som ubisoft släppt på sistone.

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Hade varit intresserad om det var ett single player äventyr. Multiplayer lockar nada för egen del. Synd.

Då har du ju Black Flag... Detta verkar vara copy-paste med multiplayer inblandat.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Ser fram emot detta, men som alla andra påpekat, trist att man inte har någon SP. Tror spelet kan bli bra ändå, men herregud vilken potential man missar! Jag tänker Black Flag, Black Sails (tv serie) och Monkey Island, finns hur mycket som helst att bygga på. Om nu varannan spelstudio spottar ut dessa zombie spel så kan väl någon satsa på pirater också.

Assassins Creed hade ju ett spel där man spelade som indian också, tror att det skulle bli en succé också om någon gjorde ett sådant spel.

Medlem

Ser ut att bli riktigt kul.
Jag blir lite full i skratt med för jag har suttit och spånat på just en sådan här typ av idé kort efter black flag släpptes.
Jag fattade inte varför inte Ubisoft gjorde ett mer fullskaligt piratlir och att man kunde ha fighter till sjöss osv.
Ja här kommer en variant av det jag tänkte på iaf haha.

Men jag spånade då på att man skulle ha kunnat ta över fort och då kanske behöva försvara sitt (sina) fort mot andra spelare som kanske försökte ta över dem.
Så att de hade skickat bomber mot mitt fort för att förstöra försvaret och jag hade då i min tur fått försöka sänka dem innan de kom i land.
Om de hade kommit fram hade man kunnat avsluta hela fighten med en duell nere på bryggan eller nått. Svärd duell alltså, som ett slags figthing spel eller så
hehe hade kunnat bli roligt om det gjorts rätt.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Ambassadör
Xbox

Ett Pirates! med en ordentlig storykampanj och modernt gameplay hade varit episkt kul.


signatur

Jump in.

Medlem

Finns det inget SP och seriös kampanj så avstår jag från detta. For Honor blev urtjatat ganska fort, och detta spel ser inte ut att kunna vara bättre om det bara innehåller multiplayer pvp.

@SunShine:

Bra idéer! Vidare kunde ju kanske dessa fort finnas på olika öar och när man tagit fortet så kontrollerar man ön som i sin tur ingår i större territorier som man kan ta och som gör att motståndare inte kan segla dessa vägar längre och eftersom det finns människor på öarna så kan man då rekrytera dessa till sitt skepp när man tagit ett fort och därmed kunna bemanna fler kanoner på skeppen osv..

Avstängd
Skrivet av Mortaigne:

Ett Pirates! med en ordentlig storykampanj och modernt gameplay hade varit episkt kul.

Ja det hade sålt som smör med, detta kommer floppa så hårt.


signatur

PS5 och inget annat.

Avstängd
Skrivet av Espresso_Bengt:

Ser fram emot detta, men som alla andra påpekat, trist att man inte har någon SP. Tror spelet kan bli bra ändå, men herregud vilken potential man missar! Jag tänker Black Flag, Black Sails (tv serie) och Monkey Island, finns hur mycket som helst att bygga på. Om nu varannan spelstudio spottar ut dessa zombie spel så kan väl någon satsa på pirater också.

Assassins Creed hade ju ett spel där man spelade som indian också, tror att det skulle bli en succé också om någon gjorde ett sådant spel.

Ja Assassins Creed 3 är det bästa jag har spelat för gillade storyn och att man var indian. Skulle gå att göra hur mycket som helst av det.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

Usch vad tråkigt utan något annat att göra.

Medlem
Skrivet av Espresso_Bengt:

@SunShine:

Bra idéer! Vidare kunde ju kanske dessa fort finnas på olika öar och när man tagit fortet så kontrollerar man ön som i sin tur ingår i större territorier som man kan ta och som gör att motståndare inte kan segla dessa vägar längre och eftersom det finns människor på öarna så kan man då rekrytera dessa till sitt skepp när man tagit ett fort och därmed kunna bemanna fler kanoner på skeppen osv..

Ja absolut låter som fin fina idéer
Man kunde även köra grupper/klaner kanske alt man kan gå i allians med andra spelare i världen. Och på så vis öppna upp möjligheten att någon kanske tar ansvaret att se över forten man intagit, någon annan glider runt med två-tre till och piratar till sjöss för att dra in pengar till ön/öarna man har sina fort på. Kanske kan det finnas byar och man underhåller dem och på så vis får fler invånare som kanske kan tänkas vilja ta plats och jobba på skeppen man har. Dessa individer kanske kan graderas upp och tränas och blir bättre och bättre på att ladda om kanoner fortare, hissa, fälla segel snabbare osv osv.

det hade kunnat göras hur mycket coolt som helst


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

Typ det coolaste i Black Flag var ju hur man kunde röra sig fritt på skeppet och ta olika positioner, samt själv då sen borda och slåss med svärd osv. Även att gå i land med samma karaktär seamless och sälja bytet osv. Inget av dom sakerna verkar ju direkt vara med.


signatur

subterranean homesick alien

1
Skriv svar