Assassin´s Creed: Origins – inget multiplayer, men onlinefunktioner

Robot
Assassin´s Creed: Origins – inget multiplayer, men onlinefunktioner

Vad tycker du – behövs multiplayer i Assassin´s Creed?

#assassins-creed, #assassins-creed-origins, #e3, #e3-2017, #ubisoft


Medlem

Hoppas det inte blir som Just Cause 3, single player men du var tvungen att vara ansluten till internet för att kunna jämföra dig med andra som spelade JC3. Kul idé, men pga att Square hade problem med sin server så pausades spelet i tid och otid eftersom anslutningen förlorades. I ett single player-spel!

Medlem

Bra att de skiter i mp, Assassins har alltid varit som bäst i sp

Medlem

Hade MP behövts så hade inte AC tagit sig såhär långt. Fokusera på att göra ett så fett AC spel som möjligt, ist för att bränna resurser och tid på MP som ändå inte är centralt eller behövt för spelupplevelsen och mest skits i.

Med det sagt fick jag lite Dungeon Crawler vibbar av loot och equipment m.m. som jag såg I gameplay demon, I den kontexten kanske det hade varit fränt med coop.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Tycker de har varit den senaste tiden någon sorts Co-Op trend. Och Spel tillverkare värka bara trycka in någon sorts co op för att bocka av rutan. Förut så var de samma sak med multiplayer. Jag gillar co op men tycker att visa spel skulle satsat mer på singleplayer än co op och multiplayer.

Medlem

Tycker de flesta AAA spelutvecklare satsar på multiplayer del nu för tiden, så det är skönt att de finns någon som endast fokuserar på singleplayer.

Medlem
Skrivet av B-itta:

Tycker de flesta AAA spelutvecklare satsar på multiplayer del nu för tiden, så det är skönt att de finns någon som endast fokuserar på singleplayer.

Håller med 100%.

Medlem

Äntligen. AC multiplayer har alltid varit mediokert. För att återfå forna glansdagar från AC 2-tiden borde de satsa helhjärtat på ett mustigt SP-äventyr.

Medlem
Avstängd

Co-op i Unity var fruktansvärt, hoppas det inte är något liknande nu.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av breahl:

Co-op i Unity var fruktansvärt, hoppas det inte är något liknande nu.

Spelet har ju inte multiplayerfunktion och onlinekomponenten de snackar om ska ju förstärka singeplayerupplevelsen, så jag tror inte vi behöver oroa oss för detta.

Medlem

Tog låååång tid för dom att fatta att det var helt onödigt. Jag testade nån gång.. men aldrig mer än så. Såg inte alls de roliga i det tyvärr!

Är glad att dom fokusera 100% bara på storyn.


signatur

Don't be a fanboy, if you can't afford more than one console, respect the others and their opinions.

Avstängd

Online requirement, lol!

Ambassadör
Xbox

Tack o lov. Hatar påklistrat MP i alla möjliga spel. Fokusera på rejäla singleplayerlir i stället.


signatur

Jump in.

Medlem

Skiter fullständigt i allt som har med multiplayer att göra när det gäller Assassins creed så det gör mig inget. Aldrig kört nåt mp i några av AC spelen.

Medlem

Skiter i MP. AssCreed har alltid handlat om en bra SP upplevelse för mig.

Dock ska det sägas att jag uppskattade co-op uppdragen i Unity.

1
Skriv svar