Se 18 minuter gameplay från fäktningsspelet Nidhogg 2

Robot
Se 18 minuter gameplay från fäktningsspelet Nidhogg 2

Ormar och kvicka dueller återvänder!

#nidhogg


Medlem

Jag suktade inte tvunget efter den gamla grafiken, men var de tvungna att göra gubbarna så förfärligt fula?.. Allt ser ganska rörigt ut.

Medlem

Jag håller med, riktigt fula dagisgubbar.. Jag gillar den råa, brutala stilen de hade i originalet. Gameplayet ser OK ut dock.

Medlem
Skrivet av Cheewie:

Jag håller med, riktigt fula dagisgubbar.. Jag gillar den råa, brutala stilen de hade i originalet. Gameplayet ser OK ut dock.

Vet inte om jag kände att den var så "rå och brutal".

Jag skulle kalla den mer typ... flimrig.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Grafik är inte allt, det är dock tillräckligt viktigt för att få mig att helt hoppa över ett spel så fult som detta.

rav
Medlem

Älskar det första Nidhogg.
Håller helt med andra om att gubbarna ser fruktansvärda ut. Jag klarar mig bra på första spelet. Men gillar att det är lite mer "Gibbande" nu. Designen känns helt ok. Hade hoppats på något lite annat.

Medlem
Skrivet av Anton Q:

Vet inte om jag kände att den var så "rå och brutal".

https://static.blog.playstation.com/wp-content/uploads/2014/1...

Jag skulle kalla den mer typ... flimrig.

Tycker stämningen var råare. Dödandet känns mer brutalt då det faktiskt ser ut som människor som lider när de spetsas. Samt tillhörande färgsskvätt som påminner om blod. Blir liksom inte lika övertygande med skelande muppar som vid kontakt exploderar i serietidningskroppsdelar.

Inaktiv

Väldigt snygg grafik i min mening men tyvärr är karaktärerna riktigt fula och ger mig en känsla utav äckel när jag ser dom.

FM-guru
F.d. Sisyr

Ruskigt fult spel, får jag lov att hålla med om. Det första var mer tilltalande, rent estetiskt.

Medlem

Tycker grafiken är helt OK för ett indie-spel utan större budget. Föredrar nog trots allt denna grafiken före ettans även om man skulle kunna hävda att ettans var mer "stilistiskt ren" eller nåt sånt.

Medlem

@kebbe: låter det så nu att grafiken är inte allt! Det ända jag har läst hela tiden är detta jävla skit 4k grafiken och spelerna suger.

1
Skriv svar