Billigaste sättet att få tag på en Nintendo Switch?

Medlem
Billigaste sättet att få tag på en Nintendo Switch?

Hej alla,

Efter att ha creepat en del på sidan och kommenterat en del på diverse artiklar/nyheter är det dags att ta forumoskulden med.

Jag har blivit mer och mer sugen på en Switch, speciellt efter att nu ha sett lite mer från kommande Super Mario Odyssey, samt så hade man såklart velat spela genom Breath of the Wild med. Har väl varit sugen sedan start, men tycker att prislappen legat lite för högt.

Har någon tips på hur man får tag i en Switch på billigaste möjliga sätt? Någon som kanske lyckats importera och dra ner priset lite?

Hittar ändå någon Switch eller två på blocket som ligger strax under 3000-kronorsstrecket, men jag är nyfiken på om man kan pusha ner detta ytterligare.

Funderingar, tankar, erfarenheter?

Medlem

Bara vänta lite till så fler har passerat smekmånaden, borde dyka upp en hel del.

Medlem

Får hoppas detta blir snart!

Medlem

@Dudinkalv:

Om du enbart tänkt spela Zelda finns det en annan (delvis riskabel) väg att gå också,

  1. Köp konsol + spel

  2. öppna alla lådor med varsamhet,

  3. spara varenda plastpåse och kabelclips,

  4. spela igenom under 30-60 dagar,

  5. sälj för 75% av nypriset på ditt kvitto,

  6. Skriv att du köpte Nintendos enbart för Zelda, att varenda detalj är i toppskick, kvitto/garanti finns osv.

Risken är att det kan vara en aning försent att köra steg 1-6 nu...

Det allra bästa i dagsläget kan vara att göra steg 1-6 men istället köpa ifrån någon som redan gjort steg 1-6, för då kanske du kan få tillbaka 90-95% av det du fick lägga ut. Jag menar att du ska köpa din konsol + spel begagnat.

https://www.blocket.se/hela_sverige?q=Nintendo%20Switch%20Zel...

Edit:
Såg nu att du var sugen på Mario-spelet, aja...

TL; DR = Håll i pengarna till Black Friday!

Det är alltid på fredagen efter den 4:e torsdagen i november.

Medlem

Tid är pengar, ta billigaste på Prisjakt och beställ på avbetalning.

Medlem

@kebbe:
Avbetalning blir dyrare i slutändan, bättre att spara ihop pengarna!
Dessutom blir priset knappast högre ju längre man väntar med köpet (för hårdvara som detta).

Medlem
Skrivet av Jokkepalm:

@kebbe:
Avbetalning blir dyrare i slutändan, bättre att spara ihop pengarna!
Dessutom blir priset knappast högre ju längre man väntar med köpet (för hårdvara som detta).

Nja du glömma den nya sosseskatten som kommer göra konsolen flera hundralappar dyrare

Medlem

@Cane: Kemikalieskatten? Den kom väl med årskiftet?

Edit:

Skrivet av kemikalieskatten.se:

Kemikalieskatten. Sverige har infört en kemikalieskatt på vissa produkter. Produkter som sätts på marknaden efter den 1 juli, 2017, kommer att beskattas enligt de nya direktiven.

Inga problem, det gäller produkter som sätts på marknaden efter den 1 juli... och såvitt vad jag vet finns Nintendo Switch redan på marknaden och kommer därmed INTE beskattas sett till kemikalieskatten!

Detta gäller även all teknologi som redan finns på marknaden till och med den 30 juni - de berörs inte av skatten. Är säljstart något datum före den 1 juli 2017 ska det inte va någon kemikalieskatt på produkten, annars begår säljaren ett brott!

Xbox One X kommer att beröras av skatten, men aldrig Xbox One, PS4 eller Nintendo Switch (såvida de inte släpper nya versioner exempelvis, "Switch slim/mini" etc)

Medlem

Problemet är inte att jag inte har råd, det är att jag inte vill lägga de pengarna på den. Jag tycker den är för dyr i Sverige, och därav är avbetalning inte riktigt aktuellt.

Jag tackar hursomhelst för alla tips här. Jag får hålla ögonen öppna och norpa en när det dyker upp någon extra billigt

1
Skriv svar