Anthem och Wolfenstein II – mest lovande på E3, enligt FZ-läsarna

Robot
Anthem och Wolfenstein II – mest lovande på E3, enligt FZ-läsarna
FM-guru
F.d. Sisyr

Det är fasligt vad sällan "FZ-läsarna" håller med mig.

Redaktör
Skrivet av Sisyr:

Det är fasligt vad sällan "FZ-läsarna" håller med mig.

Du får besöka FZ oftare.


signatur
Medlem

Anthem kan bli spännande att se hur det blir till release - finns potential, även om det inte var nåt nytt.

Medlem

Anthem såg väldigt häftigt ut men räknar kallt med att grafiken kommer att skalas ner till releasen.

Medlem
Skrivet av Sisyr:

Det är fasligt vad sällan "FZ-läsarna" håller med mig.

Se det inte som att folk inte holler med dig. Se det som att det finns så mycket bra att välja att det blir svårt att välja för alla


signatur

Det är jag som är Stav felet här på forumet (Dyslexi)

All human beings are born free and equal in dignety and rights. And conscience and should act towards one another in a sprit of brothrhood

Medlem

Anthem? Vad var det som var så fantastiskt med det? I mitt tycke såg det precis ut som vilken annan modern multiplayer pangare med rpg inslag som helst. Har enormt låga förväntningar på Bioware nuförtiden, sen kan folk skylla på att det inte var det "riktiga" Bioware som gjorde ME:A bäst de vill, det är fortfarande ett Bioware spel och många som varit inblandade i de tidigare spelen jobbade av och till på ME:A under utvecklingen av spelet.

Å andra sidan har de flesta som skapade de klassiska spelen och som gjorde Bioware till obestridda kungar på rollspelstronen, lämnat studion för länge sen. Tyvärr och riktigt trist får jag säga, för de spelen som de här människorna skapade i sluten av 90-talet fram till ungefär år 2010 är allihopa klassiska spel som alla som älskar spel borde spela dem någon gång under sina liv.

Hela detta års E3 var en enorm besvikelse, en enorm ocean av diverse uppföljare och/eller remasters samt en pytteliten del helt nya ip:s, som borde vara det som är intressant på en spelmässa egentligen. Får väl säga att A Way out var det som gav mig personligen mest förhoppningar av de fåtal genuint nya spel som faktiskt presenterades som vi inte hade hört om innan. Ett annat var Skull & Bones, som tog de bästa delarna av AC Black Flag (sjöstriderna) och om det finns något annat än bara multiplayer sjöslag, kan det nog bli ett riktigt jävla kul spel hoppas jag.

Medlem

bara jag som tyckte det var skrattretande hur alla hovrade runt med sina suits fast raketerna "blåste bakåt" ? det borde gått många gånger fortare , men det kanske förklaras med gravitation eller något ... tyckte i vilket fall att det pajade känslan i hela klippet (där några skådisar låtsades att de inte hade en aning om vad de höll på med, lol)


signatur

It's something to do with quantum, isn't it?

Medlem

röstade själv anthem ser sjukt lovande ut, dock ogillar jag fejkade showcasings i hanterad miljö att försöka få spel se ut som dom inte kommer göra,

Ett annat exempel är days gone. det körs tom på PC när dom ska visa det för konsolerna hade ALDRIG klarat av ladda alla animation polygoner m.m med respektabel fps.

Nu är det ju så detta kommer till PC med så fps kommer inte vara problem ifall optimerat väl.

Problemet jag har här är dom fejkar saker som inte kommer vara i spelet, ex hur AI:N reagerar och attackerar en, hurvida svårt det kommer kännas?

Hur kommer världen uppfattas?

Ja som sagt anthems concept är mest intressant och på detta mest intressanta spelet, problemet som alltid är att alla spel är så fake på all showcasings alltid att man vill spy.

Och jävligt tröttsamt igentligen att det ens är lagligt är helt jävla sjukt även.

Dom borde göra klart, This is what we can do with this game and engine but not in yet. annars står dom fan bokstavligen och lurar och ljuger inför miljoner och många idioter äter det med hull och hår, SPECIELLT days gone jisses vad alla konsol nissar kommer bli besvikna säger jag bara.

Medlem
Skrivet av Frasstheass:

Anthem kan bli spännande att se hur det blir till release - finns potential, även om det inte var nåt nytt.

Personligen hoppas jag det blir bra, vill ju inte hypa migsjälv (hehe)... grund-idén och temat av vad anthem ger ser riktigt maffigt ut.
så ja man får ju bara ta o hoppas!

Medlem

Anthem verkar vara ok men jag personligen orkar inte med att köra multiplayer. Visst går det att lira igenom kampanjen själv. Fick intrycket att spelare kunde droppa in i den på ett öppet vis.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

@Alleez: Den som lever får se. Ska bli kul att se om de lärt sig nånting av vad som fick fel med Destiny 1

Medlem

Tycker personligen Anthem såg väldigt mycket ut som ME:Andromeda. Behöver se mer gameplay innan jag vet hur jag känner. God of War är jag mest hypad för.

1
Skriv svar