Call of Duty: WWII – därför saknas hakkors i multiplayer

Medlem

@PCMan: Tack...

Men ditt inlägg kommer nog bli raderat.

Medlem

Dom vill sälja mer spel i fler länder, bara jag som fattar detta?

Medlem

Historisk realism är som viktigast när det gäller hudfärg och nazi-symbolism. Så mycket har jag förstått av de senaste dagarna på Internet.

shi
Medlem
Skrivet av anon_119148:

En symbol = Inte okej.
Döda och lemlästa kroppar = Inga konstigheter.

Meme från Batman The dark knight, när Jokern säger: everybody loses their minds, passar enormt bra här.

Avstängd
Skrivet av Tsteken:

Pinsamt läsa svaren i tråden flashback smygrassenivå, Är väl klockrent dem gör det lite husrent. Spec med tanke på den är enligt lag förbjuden att visa i t.ex Tyskland. ett land med 80+miljoner invånare och mycket gamers.

Döda och lämlästa, ja det är pixlar. inte live.

Vet inte hur man är smygrasse om man tycker det är löjligt att swastikan inte får vara med, ja den kanske symboliserar något ont. Men herregud, är man så lättstött kanske man borde låta bli spel helt och hållet och se över sitt eget mående. Du visar då verkligen att rasistkortet tas upp så fort folk får chansen att dra det.

Sedan om nu svastikan är så hemsk i spel så den allt som oftast försvinner när det kommer till andra världskriget, hur kommer det sig att hammaren och skäraren *hur det nu stavas* får finnas med i många spel som utspelar sig under ww2 och man får spela som ryss? Kanske kommunismen var bättre? Stalin som själv låg bakom folkmord på flera miljoner, men det är väl inget att bry sig om.

Tycker bara sånt här är så jäkla fjantigt, en symbol som bland annat står för solen. Men dom tog den för egen vinning och vände den 45 grader och helt plötsligt är något som än idag väcker ramaskri om den skulle användas i spel som ska utspela sig under andra världskriget

Sedan som en skrev i ett tidigare inlägg så hade ju inte soldaterna swastikan på armen, utan hade wermacht m.m där som stod för vad dom var själva.
Om flaggan skulle synas i multiplayer varför ens bry sig? Bara rent jäkla hyckleri egentligen, borde inte folk reagera på samma sätt då att dom får spela som tysk i MP läget? Man vet ju fortfarande vad tyskarna stred för och för vem dom stred för.

Medlem

Seriöst... folk sitter här och vill ta bort kvinnor och svarta ur ett spel, och istället ha med hakkors?

Avstängd
Skrivet av DrDoom:

Seriöst... folk sitter här och vill ta bort kvinnor och svarta ur ett spel, och istället ha med hakkors?

Knappt sett såna kommentarer här, bara sett att folk reagerar hur urbotat fjantigt det är att hakkorset inte får finnas med i MP vilket är lite fjantigt

Bryr mig själv inte om att det kommer finnas med kvinnor eller svarta i spelet

Medlem
Skrivet av Tsteken:

åhfan, DU stör dig inte? det är ju klart då. Din åsikt är ju identisk till alla andras. Om du är så närsynt så du inte kan se helheten är det ju svårt ens ha en diskussion i ämnet.

Igen handlar det om att vi TROR att någon störs när någon egentligen inte gör det eller ens har uttalat det. Det är som demonstrationer mot rasism där typ 90% är vita västerlänningar som TROR att invandrarna är jätterädda för rasister. När knappt ingen utav invandrarna egentligen bryr sig.

Medlem

Eller så kan ju tyskarna ha camouflage-uniformer. Löser väl problemen.

https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/originals/cf/fb/b7/cffbb...

Medlem
Skrivet av Pawbeltolaf:

Vet inte hur man är smygrasse om man tycker det är löjligt att swastikan inte får vara med, ja den kanske symboliserar något ont. Men herregud, är man så lättstött kanske man borde låta bli spel helt och hållet och se över sitt eget mående. Du visar då verkligen att rasistkortet tas upp så fort folk får chansen att dra det.

Sedan om nu svastikan är så hemsk i spel så den allt som oftast försvinner när det kommer till andra världskriget, hur kommer det sig att hammaren och skäraren *hur det nu stavas* får finnas med i många spel som utspelar sig under ww2 och man får spela som ryss? Kanske kommunismen var bättre? Stalin som själv låg bakom folkmord på flera miljoner, men det är väl inget att bry sig om.

Tycker bara sånt här är så jäkla fjantigt, en symbol som bland annat står för solen. Men dom tog den för egen vinning och vände den 45 grader och helt plötsligt är något som än idag väcker ramaskri om den skulle användas i spel som ska utspela sig under andra världskriget

Sedan som en skrev i ett tidigare inlägg så hade ju inte soldaterna swastikan på armen, utan hade wermacht m.m där som stod för vad dom var själva.
Om flaggan skulle synas i multiplayer varför ens bry sig? Bara rent jäkla hyckleri egentligen, borde inte folk reagera på samma sätt då att dom får spela som tysk i MP läget? Man vet ju fortfarande vad tyskarna stred för och för vem dom stred för.

Personligen stör det inte mig överhuvudtaget, jag säger bara att jag kan se varför det skulle störa andra. öhh herpaderp aj wånt gett to see the swastika I wont buy the gajm

Addera ISIS till listan då, tror du något företag hade vågat sätta in dem i ett krigsspel? köra deras svarta flagga och spränga lite tågstationer i europa. Game over säger jag om det företaget. Men ingen bryr ju sig om såna banala saker eller hur?

Avstängd
Skrivet av Tsteken:

Personligen stör det inte mig överhuvudtaget, jag säger bara att jag kan se varför det skulle störa andra. öhh herpaderp aj wånt gett to see the swastika I wont buy the gajm

Addera ISIS till listan då, tror du något företag hade vågat sätta in dem i ett krigsspel? köra deras svarta flagga och spränga lite tågstationer i europa. Game over säger jag om det företaget. Men ingen bryr ju sig om såna banala saker eller hur?

I framtiden kommer även isis flagga GARANTERAT synas i spel precis som svastikan gör nu i ww2 spel, om spel företag väljer att göra ett spel där man strider mot dom.
Du kommer med rätt komiska kommentarer som inte precis är logiska, men orkar inte fortsätta diskussionen slösar hellre min dyrbara tid på vettigare grejer

Inaktiv
Skrivet av DrDoom:

Seriöst... folk sitter här och vill ta bort kvinnor och svarta ur ett spel, och istället ha med hakkors?

Det kallas kontext.

123
Skriv svar