Guerrilla: Killzone 3 maxar Playstation 3

Robot
Medlem
Guerrilla: Killzone 3 maxar Playstation 3

Najs!

Medlem

Va! Någon som säger att det använder 100% och inte bara 90% Ett mirakel!


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

Skulle gärna vilja få dem att definiera "maxa", utnyttjar de hårdvaran fullt ut eller är spelet dåligt optimerat så att de får siffror som säger att spelet använder 100%?


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem

"shit shit shit shit" also, det där är en vettig one liner i vilken action rulle som helst

Medlem

Hah, så säger i stort sett alla spelutvecklare när de ska släppa ett nytt spel till dagens konsoler. Sa de inte samma sak när de pratade om Uncharted när det var nytt?


signatur

Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Medlem

Skönt att de tonar ner svordomarna! Alldeles för mycket "Fuck" och "Shit" gör spel oseriösa.
Ta t.ex Bad Company 2! I nästan varenda mening så var det ett fuck med i.

Medlem

Sa dom inte att dom skulle maxa PS3 med KZ2 med?


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Najs med lite säljsnack. Meningslösa siffor.

Medlem

"Vi har tonat ner det en aning"
Bara jag som inte ser "en aning" i följande citat?
"allt som innehåller shit eller fuck, bara ta bort det - vi vill aldrig höra det igen!"

Självklart ska det vara måtta på svärandet. Men stora biffiga amerikanska soldater svär mycket låter inte direkt orimligt.

Och angående 100% är det förstås bara försäljningssnack. Att utnyttja konsollen till 100% är inte alls svårt. Att göra ett spel så snyggt som är tekniskt möjligt är däremot en omöjlighet.

Medlem

Mjo, rätt dumt att påstå att man maxat konsolen 100%.

Dock så står det ju faktiskt så här:
"Denna gången går vi helt överbord och jag tror vi nått det maximala av vad vi kan göra. Men så gör vi alltid. Vi hittar alltid ett sätt att gå över och utanför."
Dvs, att dom nått gränsen vad dom kan få PS3 att göra för tillfället. Sen flyttas ju alltid gränsen fram vid varje spel, samt att dom faktiskt inte säger att andra inte har en högre maximal-gräns.

Medlem
Skrivet av Neatherblade:

Sa dom inte att dom skulle maxa PS3 med KZ2 med?

Jag vill minnas att de sa så, men egentligen utnyttjade det bara kapaciteten på blurayskivan, genom att ha stora videofiler. Fult.

Medlem
Skrivet av marsson90:

Sa de inte samma sak när de pratade om Uncharted när det var nytt?

Jo det sa de också, så om vi ska tro på det så kan inte killzone se snyggare ut än Uncharted.....


signatur

Dont force your weakness upon me!

Inaktiv
Skrivet av Håkan:

Mjo, rätt dumt att påstå att man maxat konsolen 100%.

Dock så står det ju faktiskt så här:
"Denna gången går vi helt överbord och jag tror vi nått det maximala av vad vi kan göra. Men så gör vi alltid. Vi hittar alltid ett sätt att gå över och utanför."
Dvs, att dom nått gränsen vad dom kan få PS3 att göra för tillfället. Sen flyttas ju alltid gränsen fram vid varje spel, samt att dom faktiskt inte säger att andra inte har en högre maximal-gräns.

Läs mina tidigare inlägg angående detta....PS3ans GPU är maxad (efter detta kommer vi bara se minimala förbättringar grafikmässigt) då den inte klarar större texturer.
Man kommer dock säkert att även långt efter detta få se effekter som blir bättre då de har en bit kvar till sin mjukvaruemulering av kryssboxens gpus effekter.

Om inte Guerilla som har FULL backup från Sånny klarar av mer, så kan man nog lungt säga att den är maxad.....(återigen, aldrig HELT maxad, men enligt ovan)

Medlem

Om dem maxar.. så ska det alltså betyda att det här spelet kommer vara i 1080p? Om inte... "säger en sak och gör en annan"

Medlem

Jag ger dem stora tummen ner och ett pruttljud att ackompanjera tummen. Snacka om meningslöst dravel.

Inaktiv
Inaktiv

Kommer inte sälja något ändå tyvärr. Dom är desperata och kommer med rykten och PR-trick.

Medlem

Var har jag hört detta förut?

Medlem
Medlem
Skrivet av Jozo:

Skönt att de tonar ner svordomarna! Alldeles för mycket "Fuck" och "Shit" gör spel oseriösa.
Ta t.ex Bad Company 2! I nästan varenda mening så var det ett fuck med i.

Svär inte du ?Jag tror alla fall jag skulle svära som dom fast på svenska om kulor regnade över skallen, eller rpg:s exploderar en bit ifrån. Det är ju upp till var och en vad man får för bild

Medlem

Dom kan ju först göra styrningen mindre efterbliven!


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Mappa om knapparna vore nice men det känns iaf som att soldaten man styr har lite tyngd...om det är som kz2 då, vilket var ok.

Medlem
Skrivet av anon_81726:

Läs mina tidigare inlägg angående detta....PS3ans GPU är maxad (efter detta kommer vi bara se minimala förbättringar grafikmässigt) då den inte klarar större texturer.
Man kommer dock säkert att även långt efter detta få se effekter som blir bättre då de har en bit kvar till sin mjukvaruemulering av kryssboxens gpus effekter.

Om inte Guerilla som har FULL backup från Sånny klarar av mer, så kan man nog lungt säga att den är maxad.....(återigen, aldrig HELT maxad, men enligt ovan)

Du kan inte säga att vi bara kommer se minimala förbättringar. Det kan vi säga först när utvecklingen av PS3 spel slutat helt. Förstå kan vi stå med facit i hand.
Sedan är PS3 skapad med Cell processorn i fokus just för att det är en processor som kan göra mer än bara vanliga "cpu applikationer".

Det finns mycket att pressa ut från PS3 just på grund av att Cell processorn kan ta över saker som vanligtvis ett grafikkort arbetar med. Så som antialising, bloom, HDR mm. Det gör i sin tur att man kan lägga mer minne på texturer och annat gott. Detta arbete kan du inte säga ha stagnerat då utvecklarna fortfarande hittar nya sätt att optimera sina grafikmotorer. Jag menar Uncharted 2 sopade mattan med allt 2009 och nu i Mars kom God Of War 3 och gjorde det många trodde var omöjligt och höjde ribban rejält. God Of War 3 använde en optimerad teknik av MLAA vilket är lika med 16x AA. En bättre IQ i ett spel har inte gjorts tidigare.

Sedan har vi inte ens gått in på tekniken med stremning av texturer. Det förbättras konstant och det är något John Carmack arbetar på med sin "mega texture".

OBS!
Till alla gnällspikar på FZ. De menar med att de har nått 100% av vad de för tillfället tror är möjligt. Men när väl spelet är släppt så kan detta mycket väl ha ändrats och de lyckats pressa in ännu mer. Det de visade upp för pressen för någon dag sedan var PRE Alpha kod och är med andra ord LÅNGT ifrån klart.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem
Skrivet av Remus:

Dom kan ju först göra styrningen mindre efterbliven!

Alla spel ska inte vara en COD reskinned tack. KZ2 hade en skön styrning men det tog en luten stund att vänja sig. Tyvärr är folk rädda för att lära sig nya saker.

Men eftersom KZ2 kommer med all sannolikhet stödja PS MOVE så kommer du få ditt Quake/CS/COD snabba styrning.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem
Skrivet av Preath:

Om dem maxar.. så ska det alltså betyda att det här spelet kommer vara i 1080p? Om inte... "säger en sak och gör en annan"

1080p har inte med att "Maxa hårdvaran" att göra.
de de menar är att de använder så mycket power som ps3an har att ge, skulle kunna vara 480p och fortfarande köra på full power.


signatur

Survivor of Earthquake Skåne 2008 |PSN: Rolle90 |Live: Rolle90
Cinemaworld.se

Medlem
Skrivet av redmac:
Skrivet av Remus:

Dom kan ju först göra styrningen mindre efterbliven!

Alla spel ska inte vara en COD reskinned tack. KZ2 hade en skön styrning men det tog en luten stund att vänja sig. Tyvärr är folk rädda för att lära sig nya saker.

Men eftersom KZ2 kommer med all sannolikhet stödja PS MOVE så kommer du få ditt Quake/CS/COD snabba styrning.

Sant. KZ2 var/är sjukt bra - bara det att folk inte orkade vänja sig vid känslan i kontrollerna.


signatur

Survivor of Earthquake Skåne 2008 |PSN: Rolle90 |Live: Rolle90
Cinemaworld.se

Medlem
Skrivet av showerguy:

Kommer inte sälja något ändå tyvärr. Dom är desperata och kommer med rykten och PR-trick.

Inte sälja något? Desperata?


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem
Skrivet av rolle90:

Sant. KZ2 var/är sjukt bra - bara det att folk inte orkade vänja sig vid känslan i kontrollerna.

TACK! Har en bra summering av KZ2 kontrollen:

Every FPS' controls feel floaty when compared to KZ2.

KZ2 is the ONLY game I've played that actually made the player feel like they're firing a real gun, with a real sense of weight and realistic recoil. It takes a while to get used to, which was why so many people complained about controls early in KZ2's release. But once you got used to it, KZ2's controls were fine and shooting people felt amazing.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

Skitprat, som vanligt. Vilken jävla gimmick.

12
Skriv svar