Jaga monster med polare i Cryteks nya actionspel

Robot
Jaga monster med polare i Cryteks nya actionspel

Se gameplay från det snygga monsterjagarspelet Hunt: Showdown.

#crytek, #e3, #e3-2017, #hunt-showdown, #trailer


Avstängd

dat gamepad-aim.

Skägg.
10 Chambers

@Araxes: Sen gammalt i trailers, blir för ryckigt att titta på något som spelar med mus.


signatur
Inaktiv
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

@Araxes: Blir för ryckigt att titta på något som spelar med mus.

Japp. Även om det ser segt och ibland frustrerande med gamepad när man tittar så är det förmodligen behagligare på ögat.

Medlem

Möter ofta Crytek-anställda då jag jobbar i samma byggnad som deras HQ. De bär stolta sina tröjor med Crytek-tryck och jag kan bara hoppas för deras skull att de kan vända vinden med detta spel.

Det låter ju onekligen intressant.

Medlem

värkar poppis nu med att "simulera" coop med allt snack och "riktiga reaktioner" till saker och ting.

Medlem

@Busko: Gör det ont att prata om co-op?

Gen
Medlem

Märktes att det var en konsolversion, inte pga gamepad aim men pga 30fps.

Medlem

@Rydell1986: Nop varför de ? Jag gillar spela de. Uttryckte bara att de värkar vara poppis att rollspela de i trailers.

Medlem
Skrivet av Gen:

Märktes att det var en konsolversion, inte pga gamepad aim men pga 30fps.

Det är ju en pre-aplha och prestandan är ju inte det första man optimerar, så hoppas att det blir lite högre fps senare.

Medlem

@Busko Googla "värkar" så tror jag du förstår vad @Rydell1986 menar


signatur

PSN: MrOakenborn

Avstängd

@Carl Johansson-Sundelius: Nä, det skulle det inte. Går alldeles utmärkt att kolla på gameplay-videor från shooters som körs med mus. Det är en rätt stor grej på YouTube.
Det är också en rätt stor grej inom e-sport att titta på folk som spelar med mus.

Ser bara dumt ut med den värdelösa och stela aimen gamepad-spelare har. Det är lika illa som scriptat "gameplay".

Medlem

Se där fick man något att se fram emot, ser ju helt briljant ut.

Medlem

Kan bli coolt


signatur

"High life on low budget"

Medlem
Skrivet av Araxes:

@Carl Johansson-Sundelius: Nä, det skulle det inte. Går alldeles utmärkt att kolla på gameplay-videor från shooters som körs med mus. Det är en rätt stor grej på YouTube.
Det är också en rätt stor grej inom e-sport att titta på folk som spelar med mus.

Ser bara dumt ut med den värdelösa och stela aimen gamepad-spelare har. Det är lika illa som scriptat "gameplay".

Nej, finns en anledning att man gör smoothning eller mouspad gameplay när man vill visa upp spel tex i trailers eller cinematiskt gameplay. Man hinner med att uppskatta miljöerna, stämningen, och det blir inte så hackigt. När du kollar på esport kollar du inte för att se hur vackert eller stämningsfullt det är, som inbiten pc spelare har jag då aldrig njutit av någon quake-frag-twitch-aim-trailer av spel som jag vill se hur de ser ut, speciellt inte som ett först impression eller i single player, lämna det åt frag-movies, esport och annat.

Skägg.
10 Chambers

@Araxes: Nämendåså. Dina empiriska studier trumfar säkert otaliga fokusgrupper och så vidare


signatur
Medlem
Skrivet av Gen:

Märktes att det var en konsolversion, inte pga gamepad aim men pga 30fps.

Skrivet av Whitefame:

Det är ju en pre-aplha och prestandan är ju inte det första man optimerar, så hoppas att det blir lite högre fps senare.

På vissa ställen kändes det väl under 30fps, typ 15-20 fps. Ughh. Verkar som ett kul koncept, men hoppas de optimerar PC versionen väl.


signatur

Varför skriver ni om detta nu?

Avstängd

@zauii89: Man hinner med det även om det spelas med mus.

Avstängd

@Carl Johansson-Sundelius: Det var du som påstod att det skulle bli för hackigt som svar, alltså var det din åsikt, som inte väger ett dugg tyngre än min.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Araxes:

@Carl Johansson-Sundelius: Det var du som påstod att det skulle bli för hackigt som svar, alltså var det din åsikt, som inte väger ett dugg tyngre än min.

Det jag såklart menar är att det inte är en slump att man använder gamepads i sådana här filmer. Med tanke på vad det kostar att ta fram marknadsföringsklipp är det ingen slump att 90 % av alla kör en slöare styrmetod. Sen att gamers uppskattar att titta på folk som lirar "på riktigt" ser jag inte riktigt som en jämförelse, multimedian har två helt olika syften (breda massan vs redan insatta).


signatur
Avstängd

@Carl Johansson-Sundelius: Klart det inte är en slump. De vill att deras spel ska sälja, helst förköpas, så mycket som möjligt till varje pris.
Sä om de kommit fram till att segt gamepad-gameplay med taskig aim säljer (vilket det säkert gör, eftersom konsolmarknaden är så stor) så kommer de givetvis rikta in sig på den målgruppen oavsett om det ser kass och stelt ut i ögonen på en pc-gamer.

Medlem

Hacket eller oflytet beror nog på CryEngines dåliga specialeffekt som ska simulera motion blur, så fort man tittar runt känns det som att fpsen droppar under 30. Fick huvudvärk av det när jag körde crysis.

Medlem
Skrivet av Araxes:

@Carl Johansson-Sundelius: Klart det inte är en slump. De vill att deras spel ska sälja, helst förköpas, så mycket som möjligt till varje pris.
Sä om de kommit fram till att segt gamepad-gameplay med taskig aim säljer (vilket det säkert gör, eftersom konsolmarknaden är så stor) så kommer de givetvis rikta in sig på den målgruppen oavsett om det ser kass och stelt ut i ögonen på en pc-gamer.

Nu visar de inte upp spelet för att visa hur duktiga de är. De vill visa hur spelet ser ut.
Jag förstår inte riktigt var du vill komma. Halmdocka över dig.

Medlem

@Araxes:

Fast du visar ju bara hur ignorant du är till faktan som så många andra i youtubes kommentarsfält när det kommer till trailers. De flesta inklusive mig själv kunde inte bry mig mindre om någon aimar dåligt i en promo-trailer medan den högljuda minoriteten skriker på konsollaim.

Du kan inte jämföra dessa två kapisch ? Det är marknadsföring och det finns en väldigt logisk förklarning till varför man gör trailers smooth!

Medlem

Grymt snyggt!

Avstängd

@zauii89: Vad de flesta bryr sig om har du ingen aning om. Att inte alla kommenterar är nåt helt annat.
För mig är det distraherande, eftersom det ser så jävla B ut.

Medlem

jag vart störd av att dom spela fps på pad, kändes så otroligt stelt.

Medlem

Detta ser ju riktigt lovande ut! ljuseffekterna var ju supersnygga! Mer coop är ju vad man vill ha! Påtal om det vart fan är Left4Dead3?!

Medlem

Om det här är en grafikkortssmältande skräck-version av battlegrounds är jag väldigt intresserad.

Gen
Medlem
Skrivet av Whitefame:

Det är ju en pre-aplha och prestandan är ju inte det första man optimerar, så hoppas att det blir lite högre fps senare.

Menar inte att det ska flyta i 144fps. Oftast vill man ju att tidiga demos ska se bra ut så då kanske man optimerar just den sekvensen, något som möjligtvis inte hade gjorts nu.

Skrivet av Chassimannen:

På vissa ställen kändes det väl under 30fps, typ 15-20 fps. Ughh. Verkar som ett kul koncept, men hoppas de optimerar PC versionen väl.

Ja, det har du rätt och hoppas detsamma.

12
Skriv svar