Guerrilla: Killzone 3 maxar Playstation 3

Medlem

@Dumlen
Så kan du inte acceptera att PS3:an kanske blir maxad? Jag ser ingen anledning att fortsätta tro på att PS3 kan prestera "x" gånger bättre. Säger inte att den inte kan det, men att fortsätta leva med illusionen att det kommer fortsätta mycket längre är ganska trögt och det blir nog en besvikelse om den faktiskt är maxad. Jag tvivlar dessutom på att det är dåligt optimerat...


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem

Om jag minns rätt så var det väl först god of war 2 som visade vad PS2 kunde göra, så om 4-5 år så kanske vi få se vad PS3 egentligen kan.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av rolle90:
Skrivet av Preath:

Om dem maxar.. så ska det alltså betyda att det här spelet kommer vara i 1080p? Om inte... "säger en sak och gör en annan"

1080p har inte med att "Maxa hårdvaran" att göra.
de de menar är att de använder så mycket power som ps3an har att ge, skulle kunna vara 480p och fortfarande köra på full power.

¨
Att köra 1080p kräver en del kraft det också. Så.. det ingår i att maxa precis som att du ändrar upplösning i spel på datorn.. tar mer kraft från GPUn.

Medlem

signatur

Survivor of Earthquake Skåne 2008 |PSN: Rolle90 |Live: Rolle90
Cinemaworld.se

Medlem
Skrivet av Preath:
Skrivet av rolle90:
Skrivet av Preath:

Om dem maxar.. så ska det alltså betyda att det här spelet kommer vara i 1080p? Om inte... "säger en sak och gör en annan"

1080p har inte med att "Maxa hårdvaran" att göra.
de de menar är att de använder så mycket power som ps3an har att ge, skulle kunna vara 480p och fortfarande köra på full power.

¨
Att köra 1080p kräver en del kraft det också. Så.. det ingår i att maxa precis som att du ändrar upplösning i spel på datorn.. tar mer kraft från GPUn.

det gör det inte alls? hur svårt är det egentligen att förstå?

"att maxa ett system" innebär inte att maxa upplösningen, eller grafiken eller liknande.

"att maxa ett system" innebär att maxa all power den har att ge,
köra CPUn och GPUn lågsäga 100%,
Fylla minnena
Osv Osv.

For crying out loud.


signatur

Survivor of Earthquake Skåne 2008 |PSN: Rolle90 |Live: Rolle90
Cinemaworld.se

12
Skriv svar