Från FZ till dig – tio fyndtips på Steamrean

Robot
Från FZ till dig – tio fyndtips på Steamrean

Från igår till och med 22 juli är det stor sommarrea på Steam. Vi tipsar om tio kap.

#steam


Medlem

Har än så länge köpt den nya expansionen till Darkest Dungeon samt Soma


signatur

Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

FM-guru
F.d. Sisyr

Brütal Legend, Grim Fandango, Invisible Inc samt The Banner Saga 2 har inhandlats. Lite sugen på theHunter också, annars är det nog bra för min del.

Medlem

Inga superpriser direkt, möjligen att det blir ett köp av FFX/X2 remastern.

Medlem

15% på Dead Cells, fortfarande dyrare än vissa andra ställen men har man pengar på Steamkontot är det värt ett köp.

Medlem

Flaggar för Hollow Knight (http://store.steampowered.com/app/367520/Hollow_Knight/) som har visat sig vara löjligt underhållande a'la Metroid.

Nedsatt blyga 34%.

Gameplay från idag : https://www.twitch.tv/videos/153830303

Moderator | Testpilot
Skrivet av marsson90:

Har än så länge köpt den nya expansionen till Darkest Dungeon samt Soma

Den är väl inte på rea dock?


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Moderator | Testpilot
Skrivet av eagiz:

15% på Dead Cells, fortfarande dyrare än vissa andra ställen men har man pengar på Steamkontot är det värt ett köp.

Såvida spelet blir bättre senare, ja, annars näe.

Spelade igenom 2-3 områden och varje boss var bara en vanlig fiende med buffar :/ Riktigt segt faktiskt. Troligen spelade jag inte långt nog men fanns verkligen inget som fick mig att fortsätta. Snyggt spel men inte mycket nytt de la till.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Den är väl inte på rea dock?

Sant, men köpte ändå


signatur

Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Fragtjuv

Passar på med Doom, Witcher 3 och Metro-bundlen. Komma de Metro såg ju grymt ut på E3 och då vill man ju spela igenom de tidigare spelen. Ska vara bra har jag hört.


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Medlem
Skrivet av kebbe:

Inga superpriser direkt, möjligen att det blir ett köp av FFX/X2 remastern.

Har själv endast köpt FFXIII-2 hittills, men jäklar vilken dålig portning det var... Kraschar hela tiden


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Dunder:

Har själv endast köpt FFXIII-2 hittills, men jäklar vilken dålig portning det var... Kraschar hela tiden

Eller så har du bara en dålig dator njenjenjenjenjenjenje.

Alltid den jag fick höra på lan när ett spel inte funkade


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Eller så har du bara en dålig dator njenjenjenjenjenjenje.

Alltid den jag fick höra på lan när ett spel inte funkade

Nej, tyvärr, det är bara att läsa de Steam reviews som finns


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

NuZ
Testpilot

Hollow Knight och Hyper Light Driftet är båda för 9,99 Euro och är riktigt bra spel


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

köpt Hollow Knight och Stories: Path of Destinies hitills.

Medlem

Plockade Shadow of Mordor, kanonpris på vad jag hör är ett grymt bra spel.

Medlem

Grim Dawn, bara för att spelet är så jävla bra att den förtjänar att köpas oavsett om den är realiserad eller inte!

Medlem

Köpte Metro 2033 Redux, Darkest Dungeon och hittade alla Borderlands-spelen med DLC för vrakpriset 20 Euro (Borderlands Triple Pack).

Medlem

Köpt 15 spel hittills:
** Mini Ninjas
** Ghost Recon: Future Soldier
** Evil Genius
** The Legend of Kay
** Voodoo Vince
** Condemned: Criminal Origins
** Bully
** Max Payne 2
** Call of Cthulu: Dark Corners of the Earth
** Hitman: Blood Money
** Sonic & All-Stars Racing Transformed
** Outlast DLC: The Wistleblower
** DreadOut: Keepers of the Dark
** 911: Responders
** Beyond Good & Evil


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

Och jag som köpte metro redux för 200 spänn från elgiganten igår xD

Medlem
Skrivet av MZeta:

Och jag som köpte metro redux för 200 spänn från elgiganten igår xD

När steam rean hade ryktas att börja strax i ett par dagar, det är väl dumt gjort

Medlem

Några bra VR deals? Bygger upp ett litet lager för dagen då man har ett vr.

Medlem

Vill man ha The witcher 3 GOTY på steam ska man slå till nu. (GOG är dock ännu billigare)

Medlem

Har inte köpt några spel de senaste reorna så nu blev det ett gäng:

Dishonored 2
Älskade ettan, har börjat lite på tvåan och gillar det skarpt. Hörde att det var 'ospelbart' de första sex månaderna så lika bra att jag väntade.

Enter the Gungeon
Testat 40 min ungefär, riktigt bra och kommer bli många timmar i framtiden. Snyggt, svårt och lätt att komma in i.

BATTLEGROUNDS
Inte på rea men vill ha något nytt att lira med polarna. Förhoppningsvis blir det inte som DayZ som mer eller mindre blev lirat en gång.

Axiom Verge
Ser riktigt intressant ut, Metroidvania spel med snygg pixelgrafik kan bara bli rätt.

Dying Light: The Following - Enhanced Edition
Gillar basspelet men har aldrig ägt det själv, har väntat på hela samlingen och varit nära köp många gånger. Riktigt go parkour-system och sparka ner zombies från hustak är svinkul. Aldrig kört Co-op så det ska bli intressant.

Shadow of Mordor
Vet inte varför jag väntat så länge på köp, har bara hört gott om spelet från mina vänner. Passar bra att lira igenom det innan Shadow of War kommer, även om det lär ta lika lång tid att köpa det som det gjorde att köpa detta

Hyper Light Drifter
Mer eller mindre okänt för mig men ser bra ut och verkar intressant.

Medlem
Skrivet av trasen:

Flaggar för Hollow Knight (http://store.steampowered.com/app/367520/Hollow_Knight/) som har visat sig vara löjligt underhållande a'la Metroid.

Nedsatt blyga 34%.

Gameplay från idag : https://www.twitch.tv/videos/153830303

Shameless self-promotion.

Medlem

@uberpwnage2.0: Du har uppenbarligen inte spelat tillräckligt, där finns riktiga bossar med...

Medlem
Skrivet av Morhaxvith:

När steam rean hade ryktas att börja strax i ett par dagar, det är väl dumt gjort

"Väldigt dumt" är väl ändå att ta i?
Han förlorade inte över 500kr och fick dessutom en fysisk utgåva.

Medlem
Skrivet av Jokkepalm:

"Väldigt dumt" är väl ändå att ta i?
Han förlorade inte över 500kr och fick dessutom en fysisk utgåva.

Han skrev "det är väl dumt gjort"... Vilket jag tolkar som "Det var kanske dumt gjort"...
Blev det en fysisk kopia var det säkert till X1 eller PS4.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

@CARTMAN:
Vad tokigt, jag vill till 100% minnas att det stod "väldigt dumt gjort",
men å andra sidan har jag till och med citerat "är väl dumt gjort".

Knasigt. :s

Medlem

Hittils så har det bara blivit tales of berseria för mig. Får se om jag hittar nått annat också under dem kommande dagarna

12
Skriv svar