Battlegrounds-febern stiger: 4 000 000 sålda ex!

Robot
Battlegrounds-febern stiger: 4 000 000 sålda ex!

Och denna siffra på bara tre futtiga månader.

#battlegrounds, #playerunknowns-battlegrounds


Medlem

Gillar spelet. Man kan bara slänga sig in och köra en snabb match. Behövs inga förberedelser eller dylikt. Ungefär som olika shoot em'ups och bilspel. Gäller bara att få bort framedrops m.m.

Medlem
Skrivet av Maysay:

Gillar spelet. Man kan bara slänga sig in och köra en snabb match. Behövs inga förberedelser eller dylikt. Ungefär som olika shoot em'ups och bilspel. Gäller bara att få bort framedrops m.m.

Precis det jag gillar, inga långa väntetider för att komma in en match. Och även om man vinner så varar dom inte lika länge som t.ex en CS match

Medlem

Speltempot är i stort sett spot on och utvecklarna har visat sig vara dedikerade och är ett perfekt exempel på hur man ska hantera ett early access. För ett spel som är 3 månader gammalt så har optimiseringen av det varit ett föredöme hittills.

Medlem

Hoppas de nya banorna kommer snart, känner mig lite trött på nuvarande. Ser gärna lite miljöombyte.

Medlem

@jawik: Dom skulle väl lanseras i de "kommande månaderna" har jag för mig att jag läst.

Medlem

Har sagt till mig själv att aldrig köpa early access igen, men kanske gör jag ett undantag om det kommer med på steams sommar rea.

Medlem
Skrivet av Zerdus:

Har sagt till mig själv att aldrig köpa early access igen, men kanske gör jag ett undantag om det kommer med på steams sommar rea.

Har sagt samma.
känns som man kommer bryta mot den principen, men jag väntar till hösten.
Känns mer lockande att köpa detta early access än tex Battleifled 1 premium
Sommar rea eller inte jag tror inte battleground reas ut speciellt det är inte så hög prislapp från början


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

@Zerdus:

Det är värt 300 kr även om vissa saker behöver slipas...rejält! Tror inte att de sätter en rea på steams populäraste spel...

Medlem
Skrivet av Zerdus:

Har sagt till mig själv att aldrig köpa early access igen, men kanske gör jag ett undantag om det kommer med på steams sommar rea.

Rea på "early access" känns lite underligt och misstänker att det inte är så det är tänkt att modellen ska fungera.

Ambassadör
Xbox

Ska bli jäkligt gött på Xbox!


signatur

Jump in.

Medlem

Jag har spelat ett par veckor med en kamrat och nerven som nämnts av FZ:as frälsta finns verkligen där. Och som nämnt tidigare i tråden har dom gjort en fullträff. Och jag ser väldigt mycket fram emot kommande uppdateringar! Klart värt ett köp.


signatur

Niet.

Medlem

Är FZ sponsrad av utvecklarna? Då ni skriver det minsta lilla om spelet.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Seraium:

Är FZ sponsrad av utvecklarna? Då ni skriver det minsta lilla om spelet.

Det är ett riktigt populärt spel och sist jag kikade så var FZ en väldigt pricksäker spelsajt därav kan jag tänka mig att man rapporterar lite om det.


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem
Skrivet av Seraium:

Är FZ sponsrad av utvecklarna? Då ni skriver det minsta lilla om spelet.

Det är ett populärt spel, som är på tapeten just nu. Och det händer mycket med utvecklingen. Samt att killarna och tjejerna på redaktionen tycker det är roligt. Det är härligt att de delar med sig av sin glädje. Man behöver inte klicka på alla nyheter, och man behöver inte läsa allt dom publicerar.

Glad helg!


signatur

Niet.

Medlem
Skrivet av b0ne:

Det är ett riktigt populärt spel och sist jag kikade så var FZ en väldigt pricksäker spelsajt därav kan jag tänka mig att man rapporterar lite om det.

Om det nu bara skulle krävas att ett spel vore populärt för att de skulle skriva om dem så skulle ju det skrivas om Dota och LoL hela tiden. Dock så skriver ju FZ aldrig nästan något om dessa spel, även om det är turneringar och spelas miljoner ibland. Visst är det inget fel att rapportera lite om ett spel, men det skrivs ju om PUBG stup i kvarten, vill man läsa om häftiga moment och generella blogg saker om spelet är inte FZ den första sida jag skulle tänka på.

Säg vad ni vill men tycker det luktar sponsring långa vägar med tanke på hur mycket det skrivs och prisas om detta spel fastän det finna mycket mer relevant att skrivas om.

KoP
Medlem
Skrivet av Seraium:

Är FZ sponsrad av utvecklarna? Då ni skriver det minsta lilla om spelet.

Borde FZ införa någon form av kvotering hur ofta dom får skriva om ett och samma spel menar du? :'D

Medlem
Skrivet av mobmoben:

Säg vad ni vill men tycker det luktar sponsring långa vägar med tanke på hur mycket det skrivs och prisas om detta spel fastän det finna mycket mer relevant att skrivas om.

Jag tror det mer sitter i att delar av redaktionen blivit hooked på Battlegrounds och därför rapporterar lite extra om det. De körde ju "lunch-streams" till och med för sjuttsingens.

Medlem

Jag har spelat i cirka 300 timmar och det har varit värt vartenda öre men spelet är extremt dåligt optimiserat. Det är alldeless för mycket slumpmässiga händelser i spelet just nu då både spel och servrar kan göra din upplevelse till ett helvete ''även med en grym dator''. Jag skulle säga att spelet bara är ett ''bra'' spel tills de börjar optimisera så att 60+ fps känns som 60+ fps och inte 30 fps, din fps kan även variera extremt mycket genom att bara vända dig även fast du inte ser något mer.

1
Skriv svar