Konstiga linjer med nya sajten

Inaktiv
Konstiga linjer med nya sajten

Har alltsedan ni lanserat den nya sajten (vilket är ett tag sedan nu) sett dessa märkliga linjer som dyker upp ibland på er sida. Är ni medvetna om problemet?

EDIT: Jag kanske ska nämna att jag använder Google Chrome. Efter lite till tester så ser jag att de dyker upp när man startar videos.

Relik 📜

Hej!

Vi har stött på samma problem på diverse maskiner, men än så länge inte lyckats ringa in exakt vad det beror på. Vad kör du för version av Chrome? Vilket operativsystem? Vad har du för grafikkort i datorn?

Mvh


signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.

Inaktiv

Chrome Version 58.0.3029.110 (64-bit)
Windows 10 Pro 64-bit (version 1703)
GTX 1080 som kör drivrutinsversion 382.05

Använder Ublock Origin, det är dock inaktiverat på denna sajt. Vill minnas att jag sett detta problem även med ett RX 480, inte 100% säker dock. Detta problem uppstår inte i Edge.

Medlem

Har också fått dom där. Första gången trodde jag displayen på datorn var paj. Använder också Chrome med en 970M (laptop). Osäker på om det kommit på telefonen också.

Medlem

Har också stött på detta den senaste veckan eller så, innan dess såg jag inga linjer.

Chrome Version 58.0.3029.110 (64-bit)
Windows 10 Home 64-bit (version 1607)
Gigabyte GTX 1060

Medlem

Samma här, fast har inget med video-tittande att göra i mitt fall.
Chrome Version: 58.0.3029.110 (64-bit)
Windows 10 Home 64-bit (version 1703)
GTX 970 , GeForce driver version 382.05

Inaktiv
Skrivet av Leon_:

Samma här, fast har inget med video-tittande att göra i mitt fall.
Chrome Version: 58.0.3029.110 (64-bit)
Windows 10 Home 64-bit (version 1703)
GTX 970 , GeForce driver version 382.05

Nej det verkar dyka upp lite då och då, videos var bara ett bra sätt att trigga det. Förmodligen så beror det på rörliga bilder/videos. Här är ett exempel till, inga videos igång men lite rörlig reklam. Linjerna kommer och går när man navigerar runt på sajten dock.

Skägg.
10 Chambers

Vi har medvetna om problemet och försöker komma till rätta med det.


signatur
Medlem

Tänkte jag skulle tillägga att jag har samma sorters streck i en app på min mobiltelefon. Inte tänkt på om de dyker upp i Chrome där med, men i min väckarklocka app har jag ett sånt streck. Förstå det hjärtstoppet när jag skulle sova en kväll, ska ställa klockan och ser en spricka i skärmen. För att sen inse, det är i den appen bara ett svart streck dyker upp..

Skägg.
10 Chambers

@LARRYLUKE: Sjukt märkligt fel!


signatur
Skägg.
10 Chambers

De försvann i flera veckor, men verkar nu tillbaka. Vi har svårt att hitta vad som orsakar dem, då de inte framträder på hos alla.


signatur
Skägg.
10 Chambers

@neocon: Tack! Skickat detta till vår kodare.


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

@neocon: Tack! Skickat detta till vår kodare.

Har han inte kunnat goggla själv? no offense kodarN! kände mig tvungen ba, säkert mer komplicerat än en simpel googling

Medlem

@neocon: Tack för det tipset! Nu hade vi till och med en dator på kontoret som påverkats av problemet så det har gått att testa lite mer, och jag har kört ut den föreslagna fixen på några påverkade element. Hoppas det hjälpte.

@LARRYLUKE: Problemet har främst varit att det inte gått att återskapa på någon av mina maskiner, och därför varit väldigt svårt att undersöka. Körde ut en tidigare fix som verkar ha avhjälpt buggen i vissa fall, men eftersom att det tycks röra sig om en bugg i Chromes hårdvaruacceleration så är det lite trial and error för att hitta något trick som döljer det tills det fixas i själva webbläsaren.


signatur

Abstractions all the way down.

Medlem

@Biberu: Klurigt när man inte kan återskapa felen! Hoppas det löser sig iaf. Man blir rädd när man ser sprickor!

1
Skriv svar