Nintendo avtäcker SNES Classic – skeppas med Star Fox 2!

Robot
Nintendo avtäcker SNES Classic – skeppas med Star Fox 2!
Medlem

Jahop...lika bra att beställa 2 då eftersom de säkert slutar tillverka den kort efter.
Men tänker alla så lär de väl ta slut samma dag igen *suck
Eller vänta nu...tänk om de trollar oss och inte slutar tillverka och alla sitter med 2st 16bitars
Och Nintendo skrattar hela vägen till banken..huvudvärk 😆

mer intressant än nes classic.

Medlem

Segt om vi i europa kommer få den designen, vill ju ha den europeiska. Av dom spelen jag kunde läsa på kartongen så var det ju bra spel.

Medlem
Medlem

Har alltid föredragit SNES framför NES, så det här blir ett givet köp! Nu är det bara att hoppas på att Nintendo producerar tillräckligt många enheter den här gången så att inte folk köper på sig en massa enbart för att sälja dem för dubbelt så mycket på Ebay.

Medlem

Ska detta också vara "limited" ?

Medlem

Kul!
Men tycker titlarna som följer med är lite sådär, hade gärna sett fler och mer intressanta.

Medlem

"*Please note: an AC adapter for the USB cable is required to play the system but is not included in the packaging."

800kr(minst) och man får inte ens med en AC adapter. För snåla?


signatur

"If I am focusing on religion, should I not research education?"

Medlem

Förhandsbokad på inet

Medlem

Blir inget av ren bojkott för tramset med Nesmini. Mina pengar får dom vara utan.

Medlem

Anledningen till att VC till Switch blev försenat antagligen

Medlem
Skrivet av Kaldeman:

"*Please note: an AC adapter for the USB cable is required to play the system but is not included in the packaging."

800kr(minst) och man får inte ens med en AC adapter. För snåla?

Tanken är att du ska plugga in den i USB-porten på din TV. Om du vill höra på något som är riktigt snålt av dem så får man inte med någon laddare till New 3DS.

Medlem

Kan detta få en att hoppas på Star Fox och Yoshis Island till VC också äntligen?

Medlem

Bokad på Inet.se Barkarby!

Medlem
Skrivet av Hexon:

Blir inget av ren bojkott för tramset med Nesmini. Mina pengar får dom vara utan.

Jag kan förstå frustrationen, men det är så det är och inget att göra nåt. Den enda som förlorar på det är du (om det nu är så att du vill ha konsolen). Nintendo bryr sig föga om de får $80 eller inte av dig.

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Tanken är att du ska plugga in den i USB-porten på din TV. Om du vill höra på något som är riktigt snålt av dem så får man inte med någon laddare till New 3DS.

Skämtar du?! Vad i helvete.

Medlem
Skrivet av Spectral:

Jag kan förstå frustrationen, men det är så det är och inget att göra nåt. Den enda som förlorar på det är du (om det nu är så att du vill ha konsolen). Nintendo bryr sig föga om de får $80 eller inte av dig.

Jo men så är det absolut som du säger. Men det är mer av principiella skäl som jag struntar i allt vad som heter Nintendo idag. Jag var en av dom absolut första som förbokade på webhallen utan att få nån och då var det av ren frustation som jag själv tog bort mig från väntekön. Sen när man för höra på olika håll att det slussas lite random konsoler till olika butiker så som toys 'r us som står på hyllorna fast att nästan ingen skulle få nån konsol gör en bara ännu mer förbannad. Vi är 2017 , klart som tusan att det går att få fram miljontals produkter, men dom insåg att produkten helt enkelt var för billigt ut till butik och valde och skrota den. Det är vad jag tror. Att det sen nästan är lika omöjligt att köpa en extra originalkontroll till mini är galet och då ska vi nämna att det inte följer med nån strömadapter heller. Nä jag lägger mina pengar på företag som tänker en gnutta på oss konsumenter.

Medlem

Hade gärna sett Mega Man X3 istället för det första. Några andra som jag saknar är:

Rock n' Roll Racing
Turtles in Time
Zombies Ate My Neighbors
ActRaiser
Pilotwings (skumt att detta inte var med)
Prince of Persia

Man kan inte få allt Får köpa dessa på Ebay istället. Eftersom jag redan har ett NTSC SNES (synd bara att X3 går på några tusen). Det är bra för då kan man spela Japan SNES spel också.

EDIT: Är det någon som vet om de är samma uttag till kontrollerna som orginalet? För oftast är det bara pirat som man kan få tag på billigt, nu kanske det går att hitta orginal.

Inaktiv

Vet inte varför men är lite sugen på att skaffa en. Man kan ju enkelt spela dessa spel med en emulator men jag har försökt och aldrig riktigt haft orken att köra igenom dem. Med detta kanske det känns mer "på riktigt".

Medlem

Tack men nej tack......... Jag brukade älska Nintendo, nu blir jag arg bara av namnet.


signatur

Grafik: Nvidia RTX 3060 TI Ram: 16GB
Processor: RYZEN 7 5800x3d
Skärm 1 : LG UltraGear Nvidia Gsync 2560x1440 165hz
Skärm 2 : Samsung 4k 60hz
Hårddiskar: Samsung SSD 500GB. Samsung NVMe 1TB. Western dig 3TB

Medlem

Saknar Chrono Trigger, Illusion of Time, Super Bomberman, Pilot Wings och Turtles in Time för att nämna några spel. Det finns ju med nästan bara bra spel på denna mini men tycker att antalet spel är lite väl litet.

Medlem

Synd att de valde den svinfula modellen av SNES konsolen.

Medlem

Enda jag saknar egentligen därifrån är nog Turtles in Time och Chrono Trigger. ;p


signatur

Fueled by coffee.

Medlem

MEHNNNNN, VA FAN! Vad håller Nintendo på med? Ge mig min NESmini istället.

Medlem

"Nintendo säger inget om att det ska gå att lägga till fler spel än de 21 som följer med. Det gick inte med NES Classic."

Fast det stämmer ju inte. Det gick inte officiellt, men det går mycket mer än väl när man flashat om den.

Redaktör
Skrivet av Tamazin:

"Nintendo säger inget om att det ska gå att lägga till fler spel än de 21 som följer med. Det gick inte med NES Classic."

Fast det stämmer ju inte. Det gick inte officiellt, men det går mycket mer än väl när man flashat om den.

Ja, men den såldes som en produkt med bestämt antal spel som inte gick att fylla på.


signatur
Medlem
Skrivet av Jeehao:

Synd att de valde den svinfula modellen av SNES konsolen.

Tycker du den europeiska/japanska är fulare än amerikanska?

Hoppas verkligen den blir billigare i Sverige än det Inet skrivit, 1499 kr känns lite väl jämfört med 80 dollar. Då har det gått lite för långt.

Medlem

kasst, inga final fight spel? lätt ett av dom bättre till snes...

Redaktör
Skrivet av Fr0gg0.:

Tycker du den europeiska/japanska är fulare än amerikanska?

Hoppas verkligen den blir billigare i Sverige än det Inet skrivit, 1499 kr känns lite väl jämfört med 80 dollar. Då har det gått lite för långt.

Priset är en placeholder, den lär kosta ca 1 000 kr. NES Classic hade 60 dollar som riktpris och kostade ca 800 kr här, så ungefär 200 kr dyrare är en rimlig gissning.


signatur
12
Skriv svar