Stora Final Fantasy XV-nyheter på Gamescom = pc?

Robot
Stora Final Fantasy XV-nyheter på Gamescom = pc?

Square Enix lade inte alla korten på bordet under E3.

#final-fantasy-xv


Medlem

Jag är primärt PC-spelare, men har finulat lite på att skaffa en PS4 för ffa just final fantasy. Är spelet värt det? Nu får vi ju se om det kommer till PC, men skulle nästan hellre lira det i soffan...


signatur

Good. Bad. I'm the guy with the gun

Medlem

Såklart har man nyss klarat ut det till PS4 för de var så sega på att nämna nånting om PC.

Mysigt och bra spel, men kunde varit bättre. Gillade kamratskapen.

Medlem

@beersgarden: köp dig en steamlink eller liknande och en xbox kontroll och så är problemet med att lira i soffan löst för en betydligt billigare peng än att köpa en konsoll (om det nu kommer till pc dvs.)

Avstängd

Alltså jag skulle säga att ni inte vill ha det till PC. Jag tycker så här efter 250 timmar att spelet var en flopp. Det är absolut inte open world för det första, allt är begränsat mångt och mycket. Du kan t.ex inte hoppa ut i en sjö och ta en simtur som i wow eller andra open world.

Men alltså dungeons var någorlunda utmanande, helst dessa som kom fram efter man klarat spelet. Tror jag satt i en dungeon i 8 timmar eller så. Adamantoiste eller vad sköldpaddan hette tog några timmar med för han hade så mycket liv. Men i det stora hela var det en flopp för du kunde inte gå vart du ville som i t.ex Ghost Recon eller Witcher, jag gillar att utforska och det kunde man inte här utan man såg bara saker på avstånd som man inte kunde nå upp till.

Det var mycket även gränser som om man skulle någonstans så var man tvungen att gå in en speciell väg. Fan i open world spel ska man väl kunna gå som man vill? Final Fantasy utvecklarna har alltid varit för lata med den aspekten.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av breahl:

Alltså jag skulle säga att ni inte vill ha det till PC. Jag tycker så här efter 250 timmar att spelet var en flopp. Det är absolut inte open world för det första, allt är begränsat mångt och mycket. Du kan t.ex inte hoppa ut i en sjö och ta en simtur som i wow eller andra open world.

Men alltså dungeons var någorlunda utmanande, helst dessa som kom fram efter man klarat spelet. Tror jag satt i en dungeon i 8 timmar eller så. Adamantoiste eller vad sköldpaddan hette tog några timmar med för han hade så mycket liv. Men i det stora hela var det en flopp för du kunde inte gå vart du ville som i t.ex Ghost Recon eller Witcher, jag gillar att utforska och det kunde man inte här utan man såg bara saker på avstånd som man inte kunde nå upp till.

Det var mycket även gränser som om man skulle någonstans så var man tvungen att gå in en speciell väg. Fan i open world spel ska man väl kunna gå som man vill? Final Fantasy utvecklarna har alltid varit för lata med den aspekten.

Så hela spelet är en stor flopp för att man inte kan utforska världen som i spelen du nämner? Personligen gillade jag miljöerna, handlingen, grafiken, kamratskapen, musiken (!), moddandet av bilen, sidouppdragen etc.


signatur

Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Medlem
Skrivet av Petrik:

@beersgarden: köp dig en steamlink eller liknande och en xbox kontroll och så är problemet med att lira i soffan löst för en betydligt billigare peng än att köpa en konsoll (om det nu kommer till pc dvs.)

Hmmm... ska fundera på det, tack för tipset!

Skrivet av breahl:

Alltså jag skulle säga att ni inte vill ha det till PC. Jag tycker så här efter 250 timmar att spelet var en flopp. Det är absolut inte open world för det första, allt är begränsat mångt och mycket. Du kan t.ex inte hoppa ut i en sjö och ta en simtur som i wow eller andra open world.

Om du har spelat i 250 timmar så kanske flopp känns att ta i?


signatur

Good. Bad. I'm the guy with the gun

Medlem

@beersgarden: Jag kan också rekommendera att spela PC-spel på TV:n. Jag hade min inkopplad direkt i TV:n och det fungerade hur bra som helst. Det bästa från två världar, speciellt om du skaffar en handkontroll (även om jag också kan rekommendera trådlös mus/tangentbord om du vill slippa sladdkrångel).

Avstängd
Skrivet av marsson90:

Så hela spelet är en stor flopp för att man inte kan utforska världen som i spelen du nämner? Personligen gillade jag miljöerna, handlingen, grafiken, kamratskapen, musiken (!), moddandet av bilen, sidouppdragen etc.

Ursäkta mig men det där spelet spelade jag helt singleplayer? De enda spelen jag känt "kamratskap" i är online-spel?


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

Blir det en lika värdelös portning som med FFXIII-2 kan de lika gärna skita i det.... Klåpare.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

En rpi med moonlight fungerar ypperligt att spela från datorn på tv. Tyvärr behöver man ett geforce kort.

Medlem

Gällande nyheten så hade jag hoppats något konkret gällande PC-versionen. Inte bara "Vi vet inget, kanske pc?" men det är gissningsvis så det fungerar i nyhetsvärlden idag.


signatur

gurkoz!com - www.gurkoz.com | Everything you can imagine is real

Medlem

Köpte i princip en PS4 - Pro bara för detta spelet i slutet på förra året men ack. Är ospelbart FÖR MIN SMAK, framepacingen eller vad det nu är "experterna" kallar det och dropsen är helt sinnes, blev värre av den där stora patchen som skulle fixa en "stabil" fps. Blev sämre flyt på båda lägena man kunde välja, la av helt efter det. Hoppas VERKLIGEN en PC version kommer för spelet i sig var verkligen kul!

Avstängd
Skrivet av bbrob:

Köpte i princip en PS4 - Pro bara för detta spelet i slutet på förra året men ack. Är ospelbart FÖR MIN SMAK, framepacingen eller vad det nu är "experterna" kallar det och dropsen är helt sinnes, blev värre av den där stora patchen som skulle fixa en "stabil" fps. Blev sämre flyt på båda lägena man kunde välja, la av helt efter det. Hoppas VERKLIGEN en PC version kommer för spelet i sig var verkligen kul!

Men snälla, njut av spelet i stället för frames. Jag antar att du är en PC nörd?


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av breahl:

Men snälla, njut av spelet i stället för frames. Jag antar att du är en PC nörd?

Console peasant detected!


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av breahl:

Men snälla, njut av spelet i stället för frames. Jag antar att du är en PC nörd?

För det första, en riktigt dålig förolämpning.
För det andra, så värdesätter man olika delar. Låga frames, och i synnerhet ostabila frames, kan dra ner REJÄLT på en upplevelse. Så är det för mig, och många andra. Själv klarar jag inte av att se filmer, om det inte har bra kvalitet.
För det tredje, så är det hans åsikt och ett "påhopp" ifrån din sida är väldigt omoget.

När det kommer till själva nyheten... En PC-version vore riktigt nice. Om det kommer hoppas jag på en bra portning, där alternativen flödar

Medlem
1
Skriv svar