Första intrycken av Secret World Legends – ett kostnadsfritt The Secret World

Robot
Första intrycken av Secret World Legends – ett kostnadsfritt The Secret World

Funcoms ambitiösa MMO blev ingen publiksuccé. Med skrotad prislapp lockar man gamla och nya spelare, och visst har det potential.

#funcom, #pc, #secret-world-legends, #the-secret-world


Medlem

Påminner starkt om min egen upplevelse av TSW när jag testade förlagan. Har ännu inte haft tid att testa den nya varianten men för er som vill testa på ett nytt MMORPG kan det vara värt att kolla igenom några videos/twitch-streams för att bilda er en uppfattning.

Medlem

Tack för intrycket, Mattias! Vore skoj om ni kunde fixa en gameplay-film som komplement, så man kan se hur det nya stridssystemet är. Nu kan man ju kolla på YouTube, men vore ändå bra.

Så, man kan köra hela storyn själv nu antar jag, och eftersom att de har slopat deck-systemet, är det lite mer som ett vanligt MMO nu med skillträd?

Medlem

Som gammal spelare av TSW tycker jag att Legends är kul.
Jag saknar det djupare skillsystemet där man kunde experimentera med kombinationer av passives från olika vapen men å andra sidan har man skrotat en massa skills som mest frustrerade, dessutom var det gamla hjulet egentligen inte så flexibelt som det såg ut att vara, Överlag gillar jag nog det nya systemet bättre nu när jag har vant mig.

Vi gamla spelare kommer att känna igen det mesta men man har gjort om världen, missions och annat tillräckligt för att man ska stöta på nya grejor ganska ofta. Som gammal spelare får man också vissa fördelar, som tex att behålla alla sina kostmetiska prylar och pets mm. från sitt gamla TSW-konto.

Generellt är spelet lättare nu, mer anpassat för solospel. Vissa kommer nog att gnälla om det men de flesta kommer nog att uppskatta det.

Medlem

Älskade stämningen, questen och pusslen i TSW, men tröttnade på det stela stridssystemet och den, i mitt tycke, värdelösa PvP'n. Kanske dags att damma av det och testa på nytt.


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

Skribent
Skrivet av 73mpl4R:

Tack för intrycket, Mattias! Vore skoj om ni kunde fixa en gameplay-film som komplement, så man kan se hur det nya stridssystemet är. Nu kan man ju kolla på YouTube, men vore ändå bra.

Så, man kan köra hela storyn själv nu antar jag, och eftersom att de har slopat deck-systemet, är det lite mer som ett vanligt MMO nu med skillträd?

Ska försöka komma ihåg gameplay-klipp till nästa gång. Jag är ju en sån där gammal dinosaurie som inte riktigt hängt med i teknikens utveckling.

Hela storyn ska funka att köra solo. För sidospår i dungeons kan man numera köra i ett story-läge med betydligt enklare svårighetsgrad än tidigare. Som exempel sprang jag och min fru igenom första instansen utan några andra spelare. Det tog lite tid eftersom vi inte gjorde så mycket skada, men vi var aldrig nära att dö.


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Medlem

Testade nyversionen och tycker det är synd att de inte gjort om det som mest behövde göras om, stridssystemet. Känns precis like stelt som förra gången även om man nu siktar själv. Synd, för världen är ganska kul om jag kommer ihåg rätt.

Medlem

Var alltid sugen på att testa, men ville inte riktigt lägga pengar på något jag ändå inte hade riktigt tid med när ingen bekant ville spela det. Ska bli kul att testa nu under sommaren om jag kan slita mig från giftet Fallout4, och se om man kan locka med lite folk. Just att det inte är f'in fantasy i klassisk mmo-mening är ett så stort plus att det är värt en slant bara det egentligen.
Vi gillar olika, som det stod i blaskan!

Medlem

Håller med om mycket i artikeln.

Jag älskade verkligen stämningen i spelet, speciellt i det första området, det var helt magiskt och questarna var överlag bättre än i många singeplayerspel, vanliga mmo fetch-quests, som man numera ser i vanliga singeplayer rpg's, var till och med svåra att hitta. Men en riktigt kass combat, det absolut sämsta talang systemet jag sett i ett spel ditintills och en rätt tom värld som det dessutom var enormt svårt att ta sig vidare i, gjorde att jag gav upp spelet efter att ha kommit till något knepigt ställe som fungerade som något slags portal system, men mest såg ut som en teckning från en sjuk hjärna.

Nackdelarna var tyvärr mycket större än fördelarna, får ta och testa det igen, men är combat och talents fortfarande inte bättre än "meh", känns det inte som det är läge att ta upp spelet igen.

Medlem

Tyvärr så är combaten i spelet så jävla tråkig. Även med revampen, jag såg fram emot detta då jag tyckte det var otroligt kul när det kom. Men kunde inte spela mer än några timmar och bli uttråkad igen, tyvärr.

Medlem
Skrivet av Mattias Frost:

Ska försöka komma ihåg gameplay-klipp till nästa gång. Jag är ju en sån där gammal dinosaurie som inte riktigt hängt med i teknikens utveckling.

Hela storyn ska funka att köra solo. För sidospår i dungeons kan man numera köra i ett story-läge med betydligt enklare svårighetsgrad än tidigare. Som exempel sprang jag och min fru igenom första instansen utan några andra spelare. Det tog lite tid eftersom vi inte gjorde så mycket skada, men vi var aldrig nära att dö.

Nema problema! Jag är bara orimligt uppspelt av det här spelsläppet, så jag är väldigt nyfiken. Håller på att ladda ner liret nu, så jag får snart veta vad de har gjort av mitt älskade Kingsmouth.

Medlem
Skrivet av Prixm:

Tyvärr så är combaten i spelet så jävla tråkig. Även med revampen, jag såg fram emot detta då jag tyckte det var otroligt kul när det kom. Men kunde inte spela mer än några timmar och bli uttråkad igen, tyvärr.

Tja, TSW kommer aldrig att bli en shooter och rebooten handlade ju helt om att lansera spelet som ett RPG istället för ett obskyrt och komplext MMO som många inte förstod sig på. Man har ju tagit bort combat som en unik feature och därmed lagt större fokus på uppdragen, som ju är spelets starka sida (Det är ju helt meningslöst att spela TSW om man inte gillar äventyrsdelen). Det mesta funkar ju numera som ett traditionellt Action RPG och även om man har förenklat stridssystemet så har man samtidigt uppgraderat det visuellt.

Medlem
Skrivet av Ahris:

Tja, TSW kommer aldrig att bli en shooter och rebooten handlade ju helt om att lansera spelet som ett RPG istället för ett obskyrt och komplext MMO som många inte förstod sig på. Man har ju tagit bort combat som en unik feature och därmed lagt större fokus på uppdragen, som ju är spelets starka sida (Det är ju helt meningslöst att spela TSW om man inte gillar äventyrsdelen). Det mesta funkar ju numera som ett traditionellt Action RPG och även om man har förenklat stridssystemet så har man samtidigt uppgraderat det visuellt.

Tror ingen väntade sig att det skulle bli en shooter, men även MMO's och RPG'n behöver bra combat för att vara roliga att spela. Hade hellre sett att de gått på klassiska WoW hållet om de inte klarar av att göra actioncombat på ett bra sätt. Finns många spel som gjort strider väldigt bra, GW2 är nog det MMO med bäst stridssystem i mitt tycke. Secret Worlds strider känns väldigt stela och föråldrade, påminner om de F2P MMO's som fanns överallt för 10 år sedan.

Sedan är dialogen väldigt stel ovanpå det, hade hoppats på mer nu när de gjorde en remake men istället blir det precis som förra gången att även om världen väcker mitt intresse driver striderna mig bort väldigt snabbt.

Medlem

Synd att det är så sjukt dåligt optimerat och buggigt.

Medlem

Djävlar också, låter aldrig lovande då ett djup i ett färdighetssystem har tagits bort

Medlem

@Witchfinder: Ärligt talat var det säkert över 100 abilities i TSW som aldrig användes, eller iaf hade ett bättre alternativ. Dom har städat upp rejält och gjort det lite mer tilltalande för en casualspelare eller en spelare som är van vid andra mmorpg's och inte vill slänga det mesta av vad hen vet överbord och sätta sig in i nått nytt.

Det är väldigt enkelt egentligen. Det är inte tillräckligt många spelare som är intresserade av vad TSW var. Bl.a. var tröskeln in för att förstå spelet hög jämfört med dom flesta andra spelen i genren. Och alternativet var att sluta utveckla vidare och att det långsamt dog ut.

Medlem

@Cyberz:
Bullshit,ren och skär lögn. Har du ens spelat det överhuvudtaget????..spelet fungerade bra redan vid den första releasen för 5 år sedan...

Medlem

@joonsson:

Gw2 har knappast ngn nyskapande Combat,håller samma nivå som tsw och övriga bra mmos typ...

Black desert har imo bäst Combat idag,..

Medlem

@roftg: men ok. Har du inte fått sova middag eller?
Hos mig flyter det väldigt dåligt och glitchar här och där.
Första funkade mycket bättre.
Men jag har installerat om datorn precis så jag ska testa igen, inte för att jag hade problem i några andra spel.

1
Skriv svar