Anständig(are) sladdlängd på SNES Classic-kontrollerna

Robot
Anständig(are) sladdlängd på SNES Classic-kontrollerna
Medlem

Tycker längden i alla fall kunde varit tre-fem meter med tanke på hur dagens vardagsrum ser ut.

Medlem

att dom inte lär sig... 1,5m är ju inte speciellt långt, tycker det är synd dom inte valde trådlös variant istället och ökat priset en aning då hade det varit bättre.

Gnällkuk

1,5m? Seriöst?


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

The Ashen One

Gotta see those pixels!!!

Medlem

Förbokat på 3 olika ställen. Blir knäpp om jag inte får tag på en.

Medlem

Minst 10 för att jag ska lägga en beställning.

Gen
Medlem
Skrivet av SWEBarb:

att dom inte lär sig... 1,5m är ju inte speciellt långt, tycker det är synd dom inte valde trådlös variant istället och ökat priset en aning då hade det varit bättre.

Känns som att det är en praktikant som själv tagit fram allt utan någon kontroll från chef eller dylikt då många designval är ytterst märkliga (av typen double face palm).

Ion
Medlem
Skrivet av MyInsanity:

Gotta see those pixels!!!

Förhoppningsvis inte!

På gamla tjock-tv apparater såg man inte pixlarna lika tydligt eftersom kombinationen analogt bildrör och låg upplösning bidrog till att pixlarna blödde ut över bilden. Förhoppningsvis har dom med något CRT-filter i mjukvaran, annars kommer det se ut som Minecraft och det är inte riktigt rättvist (spelen såg bra mycket bättre ut på analoga apparater).

Avstängd

Jag skulle kunna boka det för Zelda!

Det är nog det bästa Zelda jag någonsin spelat. Har dock aldrig spelat nya Zelda för kändes onödigt att köpa en switch för ett spel. Skulle gärna vilja höra lite åsikter av er som kört igenom båda.


signatur

PS5 och inget annat.

KoP
Medlem

3 meter eller gtfo.

Medlem

"En knapp meter sladd ströp nyttan av att kunna köra de gamla spelen tv-apparater gott och väl dubbelt så stora som dåtidens fetingar"

Vad står det egentligen för nåt?

Redaktör
Skrivet av shelter:

"En knapp meter sladd ströp nyttan av att kunna köra de gamla spelen tv-apparater gott och väl dubbelt så stora som dåtidens fetingar"

Vad står det egentligen för nåt?

Det står att en halvbra tanke genomfördes dåligt. Har skrivit om, förhoppningsvis begripligt nu. Tack för feedback.


signatur
Inaktiv

Det första jag gjorde när Snes Mini blev avtäckt var att gå och köpa en Raspberry Pi 3 och installera RetroPie med Nes Mini-tema. Riktigt trevlig liten apparat och det känns väldigt cleant och proffsigt när man bläddrar runt bland konsoler och spel. Självklart bara roms jag backat up från mina egna kastetter

Medlem
Skrivet av anon_119148:

Det första jag gjorde när Snes Mini blev avtäckt var att gå och köpa en Raspberry Pi 3 och installera RetroPie med Nes Mini-tema. Riktigt trevlig liten apparat och det känns väldigt cleant och proffsigt när man bläddrar runt bland konsoler och spel. Självklart bara roms jag backat up från mina egna kastetter

Wow! Hittade du ett SNES Mini-chassi också? Och SNES-kontroller tillverkade av Nintendo? Häftigt! Vore ju synd om du helt och hållet missade poängen med dessa minikonsoler.

Medlem

signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Inaktiv
Skrivet av kebbe:

Wow! Hittade du ett SNES Mini-chassi också? Och SNES-kontroller tillverkade av Nintendo? Häftigt! Vore ju synd om du helt och hållet missade poängen med dessa minikonsoler.

Stickan på min fanboymätare svängde så fort att glaset sprack...

Jag förstår poängen med mini-utgåvorna men synd bara att dom suger gåspiss på flera olika punkter vilket för mig kändes mer roligt och värt att bygga en egen som kan spela både nes och snes (med mera) och hundratals fler spel och trådlösa kontroller samt stöd för netplay bland annat

Ps. Inte för att vara en douchebag men det finns faktiskt nes- och sneschassin att köpa till sin raspberry pi. Sen finns det väldigt bra bluetoothhandkontroller som är nästintill autentiska vad det gäller utseende och känsla. Sist men inte minns finns även ett tema till RetroPie som efterliknar looken i nes mini

Tldr; nes/snes-mini kopia enkelt och bra med raspberry pi.

1
Skriv svar