Nintendo Sverige om SNES Mini: "Överhängande risk att tillgången inte kan möta efterfrågan"

Robot
Nintendo Sverige om SNES Mini: "Överhängande risk att tillgången inte kan möta efterfrågan"
Medlem

Hur kan dom vara så ofantligt korkade?
Vill dom inte tjäna pengar?
Om det finns efterfrågan varför inte förse tillgången med tillräckligt mycket produkter.

Medlem

men va i helvete är vitsen då ? samma jävla historia ännu en gång.. nintendo fuck you seriöst! bara pissar på era kunder i ansiktet

Medlem

Äsch, bara att lira emulator ju.

Skägg.
10 Chambers

@Toomsie: Jag skulle vilja se trendkurvan över nedladdningar av de mest populära emulatorerna sedan förra hösten...


signatur
Medlem

Bleh störigt.
Fick inte tag på en NES classic här i Canada där jag bor heller, helt hopplöst. Köpte en på Ebay med påslag på 300 spänn, inte hela världen.

Blir väl att göra så med den här med i värsta fall.
Det är riktigt bra produkter, störigt att de inte kan ha rejäl produktion.

Medlem

Jag kommer ihåg när SNES9X tog slut hos den svenska leverantören.... Not

Medlem

Hur man skapar hype.

Medlem

Hade varit intressant å sitta med på deras möte så man hade fått nån form av insyn på hur dom tänker.

Varför tillgodo ser dom inte efterfrågan för?

Istället så gör dom människor förbannade, vad e de för typ av tänk?

Förstår om det är exklusiva sportbilar för 20 miljoner som är ett handarbete men en fabrik som spottar ut elektronik?

Medlem

Denna gången tänker jag inte ens beställa. Lägger 1500kr på nåt annat

Hoppas man var snabb nog då! Har 3 på konsoler på gång. 1 för att spela på. 1 att lägga på hyllan och spara i x antal år, samt 1 för att sälja vidare och tjäna in på alla konsoler, förhoppningsvis så att allt i stort sett blir gratis.

Inaktiv

Jag förstår inte.. varför Nintendo? Va f-n håller Ni på med...?!

Medlem

@SeaMonkeyFresh:

Tror inte folk är beredda att ge 4500 för ett snes tbh.
Finns en smärtgräns.

Medlem
Skrivet av SeaMonkeyFresh:

Hoppas man var snabb nog då! Har 3 på konsoler på gång. 1 för att spela på. 1 att lägga på hyllan och spara i x antal år, samt 1 för att sälja vidare och tjäna in på alla konsoler, förhoppningsvis så att allt i stort sett blir gratis.

Schysst mot alla andra som också vill ha. Jag hoppas verkligen jag kommer få en annars är det såna som du som kommer få ta smällen.

Det värsta är priset här i Sverige, förstår inte hur den kan kosta 1500kr här och 740kr i Usa när nes mini kostade 550kr i Usa och den kostade 800 här. Vad hände?

Medlem
Medlem

@Fr0gg0.: Här på "kontinenten" kostar den 100€, kommer ihåg när jag flyttade till Österrike, då var priserna på elektronik högre här. Men 50% för snes mini i sverige jämfört med förmodligen resten av europa... Verkar vara slutsålt dock..

Medlem

Så tråkigt att se att Nintendo börjat ljuga. Tänker på uttalandet att de skulle tillverka fler än med Nes Mini.
De behandlar sina kunder som skit. Och Bergsala, vad fan håller ni på med när ni sätter ett sånt orimligt högt pris? Ni är lika illa som "scalpers".

Medlem

@Shinsen: Hur vet du att de inte tillverkat fler? Och priset i Sverige är inte satt än, 1500 kr är bara ngt affärerna anger tills vidare.

Medlem

@Fr0gg0.: kommer inte kosta 1500 kr här

Medlem
Skrivet av mill:

@Fr0gg0.: kommer inte kosta 1500 kr här

INET:

Citat:

Uppdatering. Nintendo har nu meddelat oss priset och antalet konsoler som kommer till Sverige. Konsolen kommer kosta 1499:- hos oss.

https://www.inet.se/nyheter/1141/mini-snes-snart-har

Medlem

Precis Var tvungen att höra av mig till Nintendo för att höra resonemanget bakom priset, men det är återförsäljaren som satt det höga priset, inte dem.

Känns lite väl blodigel med det priset, även för ett vinstdrivande företag. Inte ens återförsäljare i Usa har sån girighet.

Medlem

Det var som fan, jag äter upp min hatt!

Medlem
Skrivet av mill:

@Shinsen: Hur vet du att de inte tillverkat fler? Och priset i Sverige är inte satt än, 1500 kr är bara ngt affärerna anger tills vidare.

Har fått beskedet från min återförsäljare att min beställning/bokning är upphävd pga att Nintendo inte tillverkat tillräckligt med exemplar.
Så här illa var det inte med Nes Mini. Folk fick konsoler retroaktivt ända in på våren 2017. Men nu blir bokningarna upphävda för att det inte kommer fler konsoler.

Inaktiv

Jag vet att det inte är substitut nog åt många men jag vill ändå passa på att tipsa folk om Raspberry Pi med mjukvaran RetroPie.

Medlem
Skrivet av anon_119148:

Jag vet att det inte är substitut nog åt många men jag vill ändå passa på att tipsa folk om Raspberry Pi med mjukvaran RetroPie.

Vet du vilka kontroller som fungerar bra till det?
Har ändå 2 raspberry pi liggandes hemma som inte används längre.

Medlem

@Pada: Jag har testat PS3, Xbox-kontroll för PC med sladd, samt 8bitdo (www.8bitdo.com), alla funkar bra.

Medlem
Skrivet av Shinsen:

Har fått beskedet från min återförsäljare att min beställning/bokning är upphävd pga att Nintendo inte tillverkat tillräckligt med exemplar.
Så här illa var det inte med Nes Mini. Folk fick konsoler retroaktivt ända in på våren 2017. Men nu blir bokningarna upphävda för att det inte kommer fler konsoler.

När och var bokade du?

Medlem

@mill:
Jag fick ialf 10% på mitt nästa köp på INET för att jag inte var en av dom som skulle få konsolen.

Medlem

Föreställde också två stycken, dock inte för att vara en douche. Var flera kompisar som inte fick NES classic, så nu kanske jag kan göra en person till glad. Förutsatt att jag har tur den här gången också.

Medlem

gg nintoko


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

12
Skriv svar