SNES Classic kostar nästan dubbelt mot NES Classic

Robot
SNES Classic kostar nästan dubbelt mot NES Classic
Medlem

Inte kan det bara vara jag som känner att allt detta verkar vara enligt Nintendos planer snarare än "Hoppsan, det var inte meningen att det skulle bli brist på konsoler och produkten skulle bli skitdyr!"


signatur

Everybody needs help.

Releasehästryttare

1499:- och ändå kommer den vara slutsåld överallt

Medlem

fail på tok för dyr och så har den inte ens 30 spel... fattar inte hur dom tänker..

Medlem

Bättre att bygga en egen.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

@SWEBarb: de lär få sålt tillräckligt många för att gå med vinst så det är nog inga problem med deras tänk.

Medlem

Tycker om att ni sa nej till mig när jag skrev det på eran Facebook sida angående konsollen "bara placeholder pris"


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

Alltså NES Classic var en Linux historia som kör roms, verkligen inget konstigt alls förutom möjligen chassit då. Gissar att kommande SENS Classic är samma historia. De tar ju detta pris bara för att det går, inte för att det är rimligt.

Medlem

Det är dyrt med nostalgi, uppenbarligen


signatur

"Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you"

Redaktör
Skrivet av Godofcheese:

Tycker om att ni sa nej till mig när jag skrev det på eran Facebook sida angående konsollen "bara placeholder pris"

Ja, jag var helt säker på att det var placeholder-pris. Det såg exakt likadant ut med NES Classic: butikerna satte 1 500 kr för den, vilket blev ca 800 när den kom.


signatur
Medlem
eld
Medlem
Skrivet av Pettor:

Alltså NES Classic var en Linux historia som kör roms, verkligen inget konstigt alls förutom möjligen chassit då. Gissar att kommande SENS Classic är samma historia. De tar ju detta pris bara för att det går, inte för att det är rimligt.

Är mycket väl samma hårdvara i nytt skal också.

Medlem

Jag! Såg mejl nu från inet att man var för seg till förbokningen... Fan

Medlem

Dom släpper dessa maskiner bara för marknadsförings syfte tror jag. Bra marknadsföring som inte kostar några pengar. Så länge man hör snacket om Nintendo är man sugen på att skaffa en Switch. Smart!

Medlem

Haha, vilket skämt. Inte en chans att jag skulle lägga priset av en XboneS på en leksak från Nintendo. Låter förbokningarna ligga kvar för att se vad andrahandspriserna landar på, kanske går att tjäna någon hundralapp.

Medlem

Ingen som är sugen på ett vanligt gammalt NES fat?
Sladdar, konsol, kontroller och spelet North vs South.

Inget fodral, ingen låda 1000kr

Medlem

Hade tänkt köpa ett som present åt sambon, men nu har jag kastat in handduken och beställt en Raspberry Pi 3 med retrokontroller. Jag kan för allt i världen inte förstå syftet med Nintendos marknadsstrategier.

Medlem

Bokade två men är glad om jag får en. Kommer nog bara spela Star Fox 2 på den då det tydligen är en final-version till skillnad mot den ROM som finns på Internet. Sen har man ju redan en SNES och Super Famicom inkopplat i en tjock-TV som jag spelar övriga spel på.

Medlem

Måste säga att Nintendo är bra märkliga, varför inte producera så många som behövs? Jag fattar inte?! Vad är det som stoppar dem ifrån att pumpa ut tillräckligt många så alla kan få den? Varför slutar man tillverka NES mini när efterfrågan är helt sjukt hög? Jag har inte hört en enda kommentar ifrån Nintendo om varför man gör något så fantastiskt korkat...

Medlem

@Esri:
Det skapar mer publicitet om sidor och folk snackar om att det är så himla några utav dem.
Kanske en lögn den här gången och första minin var ett test om folk ville ha den.
Så nu säger dem lika "några skapas" men i verklighet är det många, och dyrt.
Pang pengar i banken


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

Spelar ingen roll vad den kommer kosta.
Folk slantar upp


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Godofcheese:

@Esri:
Det skapar mer publicitet om sidor och folk snackar om att det är så himla några utav dem.
Kanske en lögn den här gången och första minin var ett test om folk ville ha den.
Så nu säger dem lika "några skapas" men i verklighet är det många, och dyrt.
Pang pengar i banken

Absolut, det har varit deras strategi sedan Wii:n och det är jag med på. Amiibo samma sak men både Wii:n och Amiibos fortsatte de tillverka och mötte efterfrågan, men just NES minin gjorde de det inte med vilket är extremt skumt helt ärligt :S. Den enda ursäkten jag har hört är att "den är exklusiv, det är limited edition"... något som inte nämndes när den släpptes att den skulle vara det.

Medlem

Bergsala som impotör av Nintendos produkter har i många fall framställt sig själva vara Guds gåva till mannen.
Bristen av tillgång står nog över deras huvuden men prisättningen låter som Bergsala.
Giriga svin som tror att dom kan rida på Nintendos namn för evigt....


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem

Om dom marknadsfört den (och även NESen) som samlarföremål i starkt begränsad utgåva så tror jag att rätt få skulle ha egentliga problem med varken att den är svår att få tag på eller har högt pris.
Konstigt att dom inte vinklar marknadsföringen så.

Medlem

Fick ett meddelande från Inet att min bokning har tagits bort, vilket var synd, flickvännen hade nog gillat den. Men men!


signatur

En glad kalmarit boende på Gotland!

Medlem
Skrivet av Xeran:

Fick ett meddelande från Inet att min bokning har tagits bort, vilket var synd, flickvännen hade nog gillat den. Men men!

Samma här, hade dock gjort en bokning på Webhallen också, får hoppas den håller!


signatur

Time flies like the wind
Fruit flies like bananas

Gen
Medlem

Hade kunnat sträcka mig till 1000kr men 1500 är rätt mycket pengar.

Medlem

Jävla Bergsala och deras tillägg. $80 inkl moms och kemikalieskatt är under tusenlappen, så de asen tar alltså ut 50% högre pris bara för att de vet att NES Classic såldes i andrahand för samma pris tack vare bristvara.

Aja, min förhandsbokning på Inet är säkrad i alla fall, och jag har även bokat på tre andra ställen där jag gissar på att jag ligger bra till. Jävligt tråkigt att det ska behöva vara sån här hysteri över en produkt bara för att Nintendo vägrar producera flera enheter.

Medlem

Känns som att återförsäljarna tar extra bra marginal denna gång då dom vet att dom inte kommer få problem att sälja slut, ruttet.

Med tanke på att hårdvaran i NES classic kunde köra GameCube spel så lär det vara exakt samma hårdvara i denna, bara ny plast runt + en extra kontroll.

Medlem

Andra gången min förbeställning av en löjlig liten plastleksak som ungarna skulle fått inte går igenom , Nintendo är en perfekt barnkonsol men nu har jag fan fått nog av detta värdelösa härke till företag.

Edit : 1500 !?!?!? ...hade avbokat till det priset ändå och köpt nått annat , Bergsala alltså vilka nötter

12
Skriv svar