Battlegrounds-utvecklaren vill låta pc och Xbox One spela tillsammans

Robot
Battlegrounds-utvecklaren vill låta pc och Xbox One spela tillsammans
Medlem

Mmm... det doftar kycklingmiddag!


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Avstängd

Sikthjälp? Så dom som spelar på konsol får aimbot

Haha låter skumt


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

@breahl: nej det handlar nog om en justering av sensitivity när siktet är i närheten av en fiende för att lättare sikta in sig.
Aimbot skulle vara helt memingslöst och spelföratörande för den egna och medspelarnas spelupplevelser.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Låter komplicerat, även vältränade joypadspelare ligger risigt till mot mus/kbd och en annan har aldrig - trots försök att träna upp sig - blivit mer än riktigt urusel (jämfört med skrattretande, hejdlöst urusel tidigare) på konsol-fps.

Medlem

Jag är skeptisk. Nu är ju inte Battlegrounds en ren FPS-shooter som andra, men jag tror ändå att det kommer att bli svårt att balansera in det på en bra nivå mellan mus/tangentbord och kontroller med sikthjälp.

Så pass populärt som spelet är nu så lär varje plattform kunna stå på egna ben med antal spelare utan att behöva slå ihop spelarbasen. Men visst, kör en sammanslagen testserver nån gång nästa år när spelet är i full release och se hur det funkar då, men lägg ingen tid på det under early access.

Medlem

Tror att konsol spelaren vill inte ha cross play, om dom inte är ignorant så vet dom vilket massivt underläge dom har redan från början.

Avstängd

Fast nu finns det väl mus och tangentbord man kan köpa till konsoler med? Så blir väl ingen större skillnad då egentligen?


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av breahl:

Fast nu finns det väl mus och tangentbord man kan köpa till konsoler med? Så blir väl ingen större skillnad då egentligen?

De flesta som spelar på konsol har inte de tillbehören dock.

Medlem

Varför skulle console spelare ens ha något intresse av att vilja träda in i den betydligt mer fuskutsatta "pc-online världen"?

-cb99
(pc-spelare)


signatur

Plånboken öppnas för: Titlar där pc-spelaren får ett likvärdigt utrymme som console-spelaren, aldrig till några console skulor. Dvs, där patch och dlc datum inte är senarelagda till pc, där specialutgåvor av spelet inte är strippade till pc eller där andra ”uppfostringsmetoder” används. Att man satsat på en trovärdig anti-fusk motor samt att utvecklaren har en bra ”anti-fusk attityd”. Aldrig för: 3xA P2W titlar.

Medlem

Räcker det inte bara med en kryssruta på xbox versionen där man kan klicka om man vill spela med pc spelare eller inte? Ser inte riktigt problemet.

Medlem

jag vill se detta hända, av ren vetenskapliga skäl såklart

Medlem

@breahl: Jo, men hur sitter den genomsnittlige konsolspelaren och spelar? Jag tippar på att man oftast sitter i en soffa eller kanske tom fotölj, och då är det inte så bekvämt att sitta med mus och tangentbord.

Medlem

Kunde inte låta bli att reagara. Sikthjälp? Har ni kört det där genom google translate eller nåt?

1
Skriv svar