Battlegrounds-utvecklaren vill låta pc och Xbox One spela tillsammans
@breahl: nej det handlar nog om en justering av sensitivity när siktet är i närheten av en fiende för att lättare sikta in sig.
Aimbot skulle vara helt memingslöst och spelföratörande för den egna och medspelarnas spelupplevelser.
Jag är skeptisk. Nu är ju inte Battlegrounds en ren FPS-shooter som andra, men jag tror ändå att det kommer att bli svårt att balansera in det på en bra nivå mellan mus/tangentbord och kontroller med sikthjälp.
Så pass populärt som spelet är nu så lär varje plattform kunna stå på egna ben med antal spelare utan att behöva slå ihop spelarbasen. Men visst, kör en sammanslagen testserver nån gång nästa år när spelet är i full release och se hur det funkar då, men lägg ingen tid på det under early access.
Fast nu finns det väl mus och tangentbord man kan köpa till konsoler med? Så blir väl ingen större skillnad då egentligen?
De flesta som spelar på konsol har inte de tillbehören dock.
Varför skulle console spelare ens ha något intresse av att vilja träda in i den betydligt mer fuskutsatta "pc-online världen"?
-cb99
(pc-spelare)
Plånboken öppnas för: Titlar där pc-spelaren får ett likvärdigt utrymme som console-spelaren, aldrig till några console skulor. Dvs, där patch och dlc datum inte är senarelagda till pc, där specialutgåvor av spelet inte är strippade till pc eller där andra ”uppfostringsmetoder” används. Att man satsat på en trovärdig anti-fusk motor samt att utvecklaren har en bra ”anti-fusk attityd”. Aldrig för: 3xA P2W titlar.