*Den ultimata Xbox-rean börjar i morgon

Robot
*Den ultimata Xbox-rean börjar i morgon

Blir svårt att göra nästa rea bättre.

#sommarrea, #steam, #xbox-360, #xbox-live, #xbox-one


Medlem

Den ultimata rean för de spel som finns till Xbox familjen kallas "steam sale". Windows unified platform gör att krysslådan inte längre kan räknas som en fristående enhet när det kommer till spel då det finns få till inga exklusiva titlar som inte också kommer på PC.

Medlem
Skrivet av Aletheides:

Den ultimata rean för de spel som finns till Xbox familjen kallas "steam sale". Windows unified platform gör att krysslådan inte längre kan räknas som en fristående enhet när det kommer till spel då det finns få till inga exklusiva titlar som inte också kommer på PC.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av Aletheides:

Den ultimata rean för de spel som finns till Xbox familjen kallas "steam sale". Windows unified platform gör att krysslådan inte längre kan räknas som en fristående enhet när det kommer till spel då det finns få till inga exklusiva titlar som inte också kommer på PC.

Svårt att spela spelen ur mitt Steam bibliotek på min Xbox dock. Skulle snarare vilja säga att Steam rean är en av de sämsta resorna för oss Xbox spelare eftersom allt jag handlar på Steam inte blir kompatibelt med Xboxen. Förtydliga gärna hur du menar.

Medlem

@Aletheides: japp, precis som det ska vara. Vill man spela på pc gör man det. Och gillar man konsoler då lirar man där. Tänk om Sony kunde släppa sina exclusives till pc också. Eller ja på ett sätt gör de ju det via deras streaming tjänst. Men ju färre exclusiva spel dessto mer valfrihet har vi. Steam på konsolerna vore ju trevligt det med men det lär inte hända då konsol tillverkaren vill ha allt i sin store

Medlem
Skrivet av xdrive:

Vill man spela på pc gör man det. Och gillar man konsoler då lirar man där.

Gillar man båda köper man spelen där till det system man vill ha dom eller där det är billigast. Med tanke på hur dålig rean på steam varit senaste åren har det varit billigare i många fall på PS och Xbox reorna.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av xdrive:

@Aletheides: japp, precis som det ska vara. Vill man spela på pc gör man det. Och gillar man konsoler då lirar man där. Tänk om Sony kunde släppa sina exclusives till pc också. Eller ja på ett sätt gör de ju det via deras streaming tjänst. Men ju färre exclusiva spel dessto mer valfrihet har vi. Steam på konsolerna vore ju trevligt det med men det lär inte hända då konsol tillverkaren vill ha allt i sin store

Exakt. Windows unified platform var det bästa microsoft kunde göra för att börja avskaffa konsolerna. Formfaktorn kommer alltid finnas men inte konsolspecifika ekosystem då unified platform ger en mycket större installbase. Det är dock inte konsoltillverkarna som bromsar utan publishers från spelhusen. Det är bara att kika på utbudet på Sonys streaming tjänst och hur detta har växt i takt med att avtal skrivits. Sonys egna titlar var det enda utbudet som fanns till en början.

Jag äger för närvarande alla konsoler och handhållna men jag skulle gärna ersätta dem alla med den PC jag har. Jag har även en kompakt PC med handkontroller i vardagsrummet som "konsol". Av mina riktiga konsoler så är det endast sony och nintendos konsoler och handhållna som inte samlar damm för närvarande då de har spel som ej finns på PC.

Medlem

Perfekt! Tänkte införskaffa Forza Horizon 3 till helgen Hoppas det får rea! Killer Instinct rea vore inte heller fel!

Ambassadör
Xbox

PC-elitism kan vara det töntigaste som finns.


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

PC-elitism kan vara det töntigaste som finns.

Töntigare än Stureplanseliten?

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Töntigare än Stureplanseliten?

Kan vara gamingsveriges motsvarighet?

Medlem
Skrivet av Cnopt:

Kan vara gamingsveriges motsvarighet?

Det är det nog.

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Töntigare än Stureplanseliten?

Ett fenomen som var passé för åtminstone tio år sedan.

Medlem

Håller en tumme för att forza horizon 3 går på rea.


signatur

// Bacon <3

Medlem

Forza Horizon 3 och Abzu vore skönt att plocka upp.

Medlem
Skrivet av xdrive:

@Aletheides: japp, precis som det ska vara. Vill man spela på pc gör man det. Och gillar man konsoler då lirar man där. Tänk om Sony kunde släppa sina exclusives till pc också. Eller ja på ett sätt gör de ju det via deras streaming tjänst. Men ju färre exclusiva spel dessto mer valfrihet har vi. Steam på konsolerna vore ju trevligt det med men det lär inte hända då konsol tillverkaren vill ha allt i sin store

Gillar dock att Microsoft iaf försöker ge folk valmöjligheten att spela vart man vill, något vare sig Sony eller Nintendo gör. Tidigare gnällde folk något extremt på exklusiva titlar, nu när Microsoft går åt andra hållet så gnäller folk på att dom inte har några exklusiva titlar. Verkar inte som folk någonsin blir nöjda.

Det är dock få bra gamingpcs man kan få för 2390 som en Xbox One S kostar i dagsläget, att man även får möjligheten att spela dessa titlar när man väl sparat ihop till en bra gamingpc är bara bra i konsumentsyfte. Hade varit ännu bättre om ens xbox-titlar på skiva hade haft denna möjlighet.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem

samtidigt har playstation haft såndär stor rea under en lång tid.

Medlem
Skrivet av Dumlen:

Det är dock få bra gamingpcs man kan få för 2390 som en Xbox One S kostar i dagsläget,

1500kr förra veckan. Billigaste 4K spelaren på marknaden.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av marcus8958:

1500kr förra veckan. Billigaste 4K spelaren på marknaden.

Som sagt, svårt att få en ny pc med samma prestanda för det priset. Tycker det var lite dumt av Sony att inte lägga in en UHD-spelare i Ps4 pro.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

1
Skriv svar