Team Fortress 2 är fulare i dag än 2007

Robot
Team Fortress 2 är fulare i dag än 2007
Inaktiv

Randy Pitchford?

Medlem

Kan det stämma verkligen? Vissa saker verkade ju minst sagt märkligt att ta bort (Spy-sabotage-grejen).


signatur

I'm a snake, follow me!

Medlem
Skrivet av anon_119148:

Randy Pitchford?

Grundare av Gearbox. Han var bland annat ledande utvecklare av Duke Nukem och Colonial Marines.

Kritiken mot honom är framförallt att han outsourcade Colonial Marines till tre olika företag som alla var amatörer och behöll majoriteten av Segas pengar inom företaget samt att den första trailern till Colonial Marines var rent bedrägeri.

Medlem

Allting är ju inte sämre, kan ju se att det är bättre Ambient occlusion inlagt. Men förstår verkligen inte varför de har tagit bort saker som inte borde påverkar fps överhuvudtaget :S

Medlem
Skrivet av adde111:

Allting är ju inte sämre, kan ju se att det är bättre Ambient occlusion inlagt. Men förstår verkligen inte varför de har tagit bort saker som inte borde påverkar fps överhuvudtaget :S

Fast texturkvalitet påverkar videominne och vi vet alla vilka system som har sämre av den varan.
Inte för att det alls behöver ha med det att göra här... eller varför det ens skulle spela roll i ett spel som detta där bra ändå är suddigt typ.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av adde111:

Allting är ju inte sämre, kan ju se att det är bättre Ambient occlusion inlagt. Men förstår verkligen inte varför de har tagit bort saker som inte borde påverkar fps överhuvudtaget :S

Förmodligen kom ändringen i samma veva som spelet blev F2P för att fler datorer, framför allt i budget-klassen, skulle orka driva spelet utan större problem. När de även började med drop-systemet så lär standarden på modeller och texturer ha sänkts kraftigt för att inte bli för tidskrävande när nya grejer ska introduceras på löpande band.

Men att detta inte har uppmärksammats förrän nu tyder ju på att folk inte lagt märke till det under alla dessa år, och därför så tycker jag inte att det är något att tjafsa över.

Medlem

märkligt.


signatur

//monster

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Förmodligen kom ändringen i samma veva som spelet blev F2P för att fler datorer, framför allt i budget-klassen, skulle orka driva spelet utan större problem. När de även började med drop-systemet så lär standarden på modeller och texturer ha sänkts kraftigt för att inte bli för tidskrävande när nya grejer ska introduceras på löpande band.

Men att detta inte har uppmärksammats förrän nu tyder ju på att folk inte lagt märke till det under alla dessa år, och därför så tycker jag inte att det är något att tjafsa över.

Jag tror också att det är den stora mängden drops; Hattar, vapen och grejor som är orsaken till det här, det är logiskt att något måste ge med sig när man introducerar en så stor mängd unika texturer.

Medlem

Kan någon uppdatera mig som spelade senast typ... 2012 eller något, är det bra ännu eller är det dynga?

Jag var den som oftast spelade på surfkartor och härja runt som Spy, brukade aldrig spela vanliga kartor och sånt

Medlem

@totte1015: Jag började spela först i vintras och hade hur kul som helst.

Medlem

Det är ganska logiskt - de har offrat grafik för en bättre spelupplevelse. Om man ser videon så lägger man märke till att det enda de gör är att ta bort kontrast från områden som inte är intresseranta för själva spelet och tweakar vinklar för att ge en tydligare bild på gameplay. Det är subtila ändringar nog att ingen har lagt märke till och det ser fortfarande jävligt bra ut.

1
Skriv svar