Diablo 3 – patch 2.6 och Necromancer-tillägget är ute

Robot
Diablo 3 – patch 2.6 och Necromancer-tillägget är ute
Medlem

Någon som spelat betan och kan säga hur bra Necromancer är om man älskade den i Diablo 2?

Medlem
Skrivet av Pettor:

Någon som spelat betan och kan säga hur bra Necromancer är om man älskade den i Diablo 2?

Verkar inte vara några större likheter

http://www.diablofans.com/news/48914-diablo-3-necromancer-gui...

Medlem

Känns som att detta tagit lite för lång tid för att man ska vilja komma tillbaka. Kostar väl dessutom extra? Men hade kanske vart kul att lvla upp en...

Medlem
Skrivet av Frasstheass:

Känns som att detta tagit lite för lång tid för att man ska vilja komma tillbaka. Kostar väl dessutom extra? Men hade kanske vart kul att lvla upp en...

Kostar 15 euro att få tillgång till Necromancer och lite annat smått.

Tycker priset ändå är hyfsat för en ny fullfjädrad klass med alla nya items och dylikt. Sedan kan det även ses som att man betalar för att Blizzard ska fortsätta utveckla spelet och lägga till fler saker gratis.

Medlem
Skrivet av MrPeters:

Kostar 15 euro att få tillgång till Necromancer och lite annat smått.

Tycker priset ändå är hyfsat för en ny fullfjädrad klass med alla nya items och dylikt. Sedan kan det även ses som att man betalar för att Blizzard ska fortsätta utveckla spelet och lägga till fler saker gratis.

Betala för att blizzard ska lägga till fler saker..... gratis?

Medlem

Borde varit kostnadsfritt tycker jag, då hade jag kanske kommit tillbaks. Men 150-200kr för en klass känns inte värt.

Medlem
Skrivet av Eight08:

Betala för att blizzard ska lägga till fler saker..... gratis?

De patchar ju spelet kontinuerligt med nya saker (vilka är gratis), och de måste ju finansiera det på något sätt.

150-200 kr är ju ingenting i det stora hela när du bara lagt pengar på spelet två gånger tidigare (original + expansion).

Jag lägger gladligen pengar på det om det betyder att de kan avsätta lite mer resurser till Diablo.

Medlem

15 europeiska pesos för en gubbe? Jag står över.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

Detta skall köpas och liras igenom igen! Denna gång med brorsan!


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Köpte via us battlenet store igår och körde 20 levlar på Americas regionen, skitkul hittils, får köra lite mer seriöst efter jobbet.Har ju bara kört igenom kampanjen i EU så det var lite extra drygt utan adventure mode.

Medlem

Ja, jag ska inte gnälla om det borde vara gratis och tycka att 15 eurobucks är mycket, när jag slängt kanske tusen kronor på Path of Exile's supporter packs och cosmetics. Väntar på "Fall of Oriath"-patchen och spelar andra spel just nu, så jag kanske skulle ta en titt på detta DLC i alla fall. Ha nåt annat att spela en stund.

FM-guru
F.d. Sisyr

Vet inte varför jag hade fått för mig att tillägget skulle vara gratis, men några 15 euro vettefan om jag tänker pynta. Särskilt inte nu i reatider när man kan köpa både bättre och mer innehållsrika titlar för en bråkdel av den summan.

Medlem
Skrivet av nollgrader:

De patchar ju spelet kontinuerligt med nya saker (vilka är gratis), och de måste ju finansiera det på något sätt.

150-200 kr är ju ingenting i det stora hela när du bara lagt pengar på spelet två gånger tidigare (original + expansion).

Jag lägger gladligen pengar på det om det betyder att de kan avsätta lite mer resurser till Diablo.

Finansieringen heter Wow subscription, Hearthstone packs och Overwatch lootboxes.

Komigen. Dom har mer än råd. Det dom skulle behöva gällande just Diablo är lite goodwill med tanke på vilket helvete det har varit (haha..) från början och en bra bit fram. Även om det nu är "ok" så är det ju efterkonstruktioner och det kom aldrig riktigt tillbaka. Deras enda räddning är Diablo 4.

Skrivet av Bahoven:

Finansieringen heter Wow subscription, Hearthstone packs och Overwatch lootboxes.

Komigen. Dom har mer än råd. Det dom skulle behöva gällande just Diablo är lite goodwill med tanke på vilket helvete det har varit (haha..) från början och en bra bit fram. Även om det nu är "ok" så är det ju efterkonstruktioner och det kom aldrig riktigt tillbaka. Deras enda räddning är Diablo 4.

Åhh, en tvättäkta kommunistextremenist!

LÅT ROPEN SKALLA - ALLT ÅT ALLA!!!

Medlem

Ja, att blizzard skulle ha det svårt ekonomiskt och behövs in mer pengar har jag svårt för. Borde släppt denna gubben kort efter de släppte Crusader. Nu är spelet sen länge utspelat och det finns massvis med bättre spel.

Gnällkuk
Skrivet av Pettor:

Någon som spelat betan och kan säga hur bra Necromancer är om man älskade den i Diablo 2?


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Gnällkuk

Kommer garanterat köpa den, men vet inte om det är någon idé när nästa season är så långt bort


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

@tricky: Inte? Gott om om tid att lära känna klassen, prova builds osv.

Medlem
Skrivet av Mr Disco Cyborg:

Åhh, en tvättäkta kommunistextremenist!

LÅT ROPEN SKALLA - ALLT ÅT ALLA!!!

Så kontent som i sin storlek borde vara gratis gör mig till en kommie? Sätt dig längst bak i bussen. Blizzard eller Activision kommer inte klappa dig på huvudet för att du försvarar deras dåliga marknadsföring.

Dom hade en chans att ge lite mer positiv buzz kring spelet nu när det sjunger sin svansång och få tillbaka oss som gav upp spelet för länge sedan. För det kommer inte komma ut något mer av värde till Diablo 3 längre. Ge och ta nån patch till.

Nu blickar många, mig själv inkluderat, på priset och kastar en snabb blick på steam rean och ser att jag kan spendera min 15 euro på ett mycket bättre sätt.

Gnällkuk
Skrivet av Blackwolfe:

@tricky: Inte? Gott om om tid att lära känna klassen, prova builds osv.

Gott om tid att hinna tröttna också. Man spelar ju max två-tre veckor, sen är man less. Hinner jag antagligen geara lagom innan det är dags att starta om igen, frågan är om man orkar då.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av Frasstheass:

Ja, att blizzard skulle ha det svårt ekonomiskt och behövs in mer pengar har jag svårt för. Borde släppt denna gubben kort efter de släppte Crusader. Nu är spelet sen länge utspelat och det finns massvis med bättre spel.

Fast varje del måste ju stå på sina egna ben, annars är det inget annat än en förlustaffär. Det är ganska uppenbart hur lite resurser de lägger på Diablo när det finns buggar som är opatchade i inte bara en säsong, utan två säsonger. Kolla på deras artwork också och jämför kvalitén med WoW, Hearthstone eller Overwatch.

Medlem

@nollgrader: Sant. Menar bara på att det hade gynnat dem mer om Necro kommit tidigare.

1
Skriv svar