Rust har förlorat 4 miljoner dollar i återbetalningar via Steam

Robot
Rust har förlorat 4 miljoner dollar i återbetalningar via Steam

Men Garry Newman är glad ändå.

#rust


Medlem

Kul att han inte gnäller på Steams refund system som vissa andra utvecklare gör. Tror man på sin produkt ska man inte klaga på det.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

FML
Medlem

Synd bara att Rust har gjorts om så många gånger att det är inte samma spel som man köpte sig in på. Men är väl det som man få ta i och med att de är Early Access, så få de göra precis vad de vill.

Men ändå sneaky, då skaparna har fokuserat att hjälpa solospelaren mer än folk som spelar tillsammans.

Medlem

hur kan man förlora pengar på en vara man inte har sålt ?
Måste "rust" betala steam 15 dollar om "rust" sålde spelet för 15 dollar? i såfall har de förlorat pengar.

Medlem
Skrivet av Cybersoul:

hur kan man förlora pengar på en vara man inte har sålt ?
Måste "rust" betala steam 15 dollar om "rust" sålde spelet för 15 dollar? i såfall har de förlorat pengar.

Tänkte precis samma sak
De har bara inte tjänat lika mycket.

Medlem

Rust spelade jag i 6 timmar, för mycket ryska hackare , nu samlar det dust.

Medlem

Själv har man lagt 400h+ i rust,ett av de roligaste spelen genom tiderna, man måste ha polare o lira med annaes e de inte så najs!


signatur

Snusar till varje pris!

Medlem

@Cybersoul: Det är väl så att de får 15 dollar när nån köper Rust, och då har de 15 dollar i handen. Sen vill kunden lämna tillbaka sina 15 dollar, och då har man helt plötsligt 15 dollar mindre i handen. De förlorar alltså pengar som de en gång fått. Eller tänker jag fel?

Medlem
Skrivet av USF-BH:

Själv har man lagt 400h+ i rust,ett av de roligaste spelen genom tiderna, man måste ha polare o lira med annaes e de inte så najs!

Kan bara hålla med, jag har 2739 timmar totalt på Rust : ) Jag spelade bara early versionen. Roligast var ju i början när det vara zombies istället för hundarna.

Medlem

Jag tror han tror helt rätt. Steam refund har fått mig att chansa på spel jag inte skulle köpt annars, och har svårt att tro jag är den enda

Medlem

@Cybersoul: Valve tar (ca) 30% av all inkomst, och utvecklarna får 70%. Dock så måste utvecklarna själva betala tillbaka 100% av inköpspriset för spelet vid ångrat köp.

Alltså. Jag köper spel för 100kr. Valve får 30kr. Utvecklaren får 70kr. Jag ångrar köpet och får tillbaka hela summan på 100kr direkt från utvecklaren. Så utvecklaren går bokstavligen back med 30kr. Och Valve behåller sina 30kr oavsett om jag behåller spelet eller inte.

FML
Medlem
Skrivet av Dr904:

@Cybersoul: Valve tar (ca) 30% av all inkomst, och utvecklarna får 70%. Dock så måste utvecklarna själva betala tillbaka 100% av inköpspriset för spelet vid ångrat köp.

Alltså. Jag köper spel för 100kr. Valve får 30kr. Utvecklaren får 70kr. Jag ångrar köpet och får tillbaka hela summan på 100kr direkt från utvecklaren. Så utvecklaren går bokstavligen back med 30kr. Och Valve behåller sina 30kr oavsett om jag behåller spelet eller inte.

Stammer detta? Isafall sjukt.

Edit: Källa? För har läst på andra håll att de inte alls fungera så

Medlem
Skrivet av Dr904:

@Cybersoul: Valve tar (ca) 30% av all inkomst, och utvecklarna får 70%. Dock så måste utvecklarna själva betala tillbaka 100% av inköpspriset för spelet vid ångrat köp.

Alltså. Jag köper spel för 100kr. Valve får 30kr. Utvecklaren får 70kr. Jag ångrar köpet och får tillbaka hela summan på 100kr direkt från utvecklaren. Så utvecklaren går bokstavligen back med 30kr. Och Valve behåller sina 30kr oavsett om jag behåller spelet eller inte.

@FML

Fel, Valve tar inte utvecklarnas pengar. Källa: Garry's Mod-utvecklaren. https://twitter.com/garrynewman/status/609422278695198720

Medlem

@Pinnen: Hmm. Svårt o veta ibland när man läser vilka "nyheter" det är som bygger på sanning eller inte.
Men det verkar som mina fakta inte stämmer. Ber om ursäkt.

1
Skriv svar