SNES Classic kostar nästan dubbelt mot NES Classic

Medlem

pengafiske. man kan bara köra gammal snes ist för så gott som gratis.


signatur

//monster

Medlem

Typiskt Nintendo att mjölka sönder sina konsumenter.

Att folk inte förstår vilken rippoff detta är är helt beyond me. Folk har inget ekonomiskt tänk överhuvudtaget.

Tyvärr leder ju detta bara till att sända signalen till Nintendo att vi gärna köper billig plast med emulerade Roms för kraftiga överpriser, bundlat med kontroller med pinsamt kort längd på sladdarna.

Sluta vara så rabiata Nintendo fans och låt Nintendo faktiskt jobba för era pengar. Det gynnar oss alla.

Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

@SWEBarb: de lär få sålt tillräckligt många för att gå med vinst så det är nog inga problem med deras tänk.

Ja, haha, och på köpet har dem förlorat minst en potentiell nutida/framtida kund. Var lite sugen på Switch TROTS hånet med Mario Cart 8 "De-fucking-lux". Aldrig mer en Nintendo produkt!

Medlem
Skrivet av Saurfange:

Dom släpper dessa maskiner bara för marknadsförings syfte tror jag. Bra marknadsföring som inte kostar några pengar. Så länge man hör snacket om Nintendo är man sugen på att skaffa en Switch. Smart!

Näe, inte särskilt. Nintendo kommer aldrig mer förknippas med något positivt för mig, men jag kanske är ensam om att känna så?

Medlem
Skrivet av Ender:

Ja, haha, och på köpet har dem förlorat minst en potentiell nutida/framtida kund. Var lite sugen på Switch TROTS hånet med Mario Cart 8 "De-fucking-lux". Aldrig mer en Nintendo produkt!

Okej.

Vad är det för hån med att de släpper en remaster av ett "populärt" spel från förra konsolen? Det har ju inte varit ovanligt de senaste 10 åren till både Xbox och playstation. Klart du inte ska köpa mariocart 8 till switch om du redan har det till Wii u men med tanke på hur få som köpte Wii u lär det vara många som inte spelat 8an.

Sedan att du ska ignorera allting från Nintendo bara för du inte tycker priset på en Snes mini är lågt nog är ju bara tråkigt för dig.

Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Okej.

Vad är det för hån med att de släpper en remaster av ett "populärt" spel från förra konsolen? Det har ju inte varit ovanligt de senaste 10 åren till både Xbox och playstation. Klart du inte ska köpa mariocart 8 till switch om du redan har det till Wii u men med tanke på hur få som köpte Wii u lär det vara många som inte spelat 8an.

Sedan att du ska ignorera allting från Nintendo bara för du inte tycker priset på en Snes mini är lågt nog är ju bara tråkigt för dig.

Jag ser att du missförstått, samtidigt har jag ventilerat min ilska i flera poster så du kanske inte har tillräckligt med kött på benen heller. Mario Cart 8 var helt värdelöst då de totalt fuckat upp pvp-banorna genom att idiotiskt nog ta bort arena läget och helt enkelt förlagt det till vanliga banor från spelet. Du kunde alltså få sitta och leta efter dina motståndare hur länge som helst ifall de t ex körde i samma riktning som dig. Så till Switch släpper de alltså SAMMA spel fast med ett korrigerat pvp mode, vilket gör det till en jäkla rip-off i mina ögon.

Min ilska mot Nintendo rör inte priser på SNES det minsta, det är återförsäljarna som karvar guld med smörkniv. Det är det faktum att de tillverkar det mest idiotiska antalet enheter med tanke på den höga efterfrågan. Det är ju ju inte för ett det är nåt jäkla "samlarobjekt" som gör att de blivit så populära...folk vill ju ha en i sitt hem för att återuppleva sina barndomsklassiker i en konsol som både fungerar och är snygg. Vad gör Nintendo så? Spottar oss i ansiktet och tillverkar en handfull.

Fuck them, aldrig mer.

Medlem
Skrivet av Ender:

Jag ser att du missförstått, samtidigt har jag ventilerat min ilska i flera poster så du kanske inte har tillräckligt med kött på benen heller. Mario Cart 8 var helt värdelöst då de totalt fuckat upp pvp-banorna genom att idiotiskt nog ta bort arena läget och helt enkelt förlagt det till vanliga banor från spelet. Du kunde alltså få sitta och leta efter dina motståndare hur länge som helst ifall de t ex körde i samma riktning som dig. Så till Switch släpper de alltså SAMMA spel fast med ett korrigerat pvp mode, vilket gör det till en jäkla rip-off i mina ögon.

Min ilska mot Nintendo rör inte priser på SNES det minsta, det är återförsäljarna som karvar guld med smörkniv. Det är det faktum att de tillverkar det mest idiotiska antalet enheter med tanke på den höga efterfrågan. Det är ju ju inte för ett det är nåt jäkla "samlarobjekt" som gör att de blivit så populära...folk vill ju ha en i sitt hem för att återuppleva sina barndomsklassiker i en konsol som både fungerar och är snygg. Vad gör Nintendo så? Spottar oss i ansiktet och tillverkar en handfull.

Fuck them, aldrig mer.

Okej nej jag har inte läst dina tidigare inlägg.

Själv spelar jag knappt battle läget men gör man det förstår jag att man blir besviken på 8an, de bör ju kunna Lägga till de nya banorna till Wii u versionen i en uppdatering om de verkligen vill.

Att de gör så få exemplar beror antingen på att de gör för dålig vinst (vilket jag inte tror) eller att de får för lite kapacitet i fabrikerna och väljer att prioritera switch och 3ds tillverkning.
Ett tredje alternativ är att det är något konstig japanskt tänk med att alla inte förtjänar en minikonsol (skulle inte förvåna mig)

12
Skriv svar